Olen itsekäs #&%?$!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No eikö se poika voi (siis sun miehen veli..kö?, se 40vee) huolehtia äitistään. Musta vähintäänkin outoo, että sun pitäis hyysätä aikuisia ihmisiä.

Kyllä oot varmasti pahoillas kuolemasta ja ne varmasti tietää sen. Pyydä miehes (velvoita siis :whistle: ) keittään kahvit ja seurusteleen vierailun ajaks, mutta tota päiväkausia ylläpitoo en kyllä käsitä. :o

Ja empatiat täysin sun puolella. Oo tiukkana, kai miehes sen verta älyää (no, kokemusta on, että miehet EI älyä :whistle: :ashamed: ), ettei sua työllistä "turhalla", kun tasan varmasti on muutakin tekemistä.
Ja meillä myös hippu vierastaa, että tiedän sen fiiliksen...

Ja vielä piste iin päälle se heidän suhtautuminen suhun sun tuskan ja murheen keskellä, niin :o :headwall: Oh my god!

Sanot miehellesi että tottakai ne on tervetulleita, mut miehesi joutuu tekemään kaikki kotihommat niin pitkään et se teidän vauvelin vierastus loppuu, eihän sitä hommia saa tehtyä vauva kainalossa. Eli sie vaan seurustelet päivät pitkät vauva sylissä sohvalla istuen niin eiköhän ala ukkoa ottamaan aivoon :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:52 Maamikki kirjoitti:
Sanot miehellesi että tottakai ne on tervetulleita, mut miehesi joutuu tekemään kaikki kotihommat niin pitkään et se teidän vauvelin vierastus loppuu, eihän sitä hommia saa tehtyä vauva kainalossa. Eli sie vaan seurustelet päivät pitkät vauva sylissä sohvalla istuen niin eiköhän ala ukkoa ottamaan aivoon :saint:
Houkutteleva ajatus. :D No joo, ei miestä nyt viitsi rääkätä. Se on aika rikki. :( Puren huulta muutaman päivän ja oletan että mies ymmärtää sitten ettei musta ole palvelijaksi...

Tämä palsta on kyllä kiva paikka. Täällä kun pääsee vähän höpisemään niin alkaa näyttää aina tulevaisuus valoisammalta. *suunnittelee huomisen ruokalistaa runsaalla tandooritahnalla höystettynä* :p

Tulevat siis päivisin teille ja lähtevät yöksi aina
kotiin,niinkö?
Saanko udella että miksi tälläinen järjestely? :o
Ymmärrän että on suruaika ja käyvät kenties
kahvilla,mutta miksi ihmeessä sinun pitäisi
passata aikuisia ihmisiä... :o :kieh:

No et sä kauhean itsekäs ole. Ajattelisin varmaan ihan samalla tavoin JA antaisin miehen kyllä kuulla mielipiteeni. Enkä ehkä edes lopulta suostuisi. Että oikeastaan aika epäitsekäs olet, jos valittamatta teet niinkuin odotetaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:03 vieras kirjoitti:
Tulevat siis päivisin teille ja lähtevät yöksi aina
kotiin,niinkö?
Saanko udella että miksi tälläinen järjestely? :o
Ymmärrän että on suruaika ja käyvät kenties
kahvilla,mutta miksi ihmeessä sinun pitäisi
passata aikuisia ihmisiä... :o :kieh:
Ovat niin surusta sekaisin etteivät itse kykene tekemään ruokaa. Kai. En mä oikein ymmärrä... Ymmärrän mä sen tietysti että tukea ja apua kaivataan mutta mä mukavuudenhaluisena, laiskana ja omaa rauhaa arvostavana en haluaisi olla se jonka harteille kaikki kasataan.
Tänään on vuorossa potut ja soijasuikalekastike, saa nähdä miten maistuu. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:05 siis kirjoitti:
eikö sun miehen veli ole töissä?tai sen äiti?sun mies?
Miehen veli käy töissä mutta hakee sairaslomaa. Miehen äiti on eläkkeellä. Mies viettää isikuukautta, on siis kuukauden vanhempain- ja isyyslomalla. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 13:54 Tumpula kirjoitti:
Miehen isä siis kuoli eilen. Nyt sitten mun tehtäväksi näyttää muodostuvan anopista ja miehen veljestä (yli 40-vuotias, asuu äitinsä kanssa) huolehtiminen.

Miehesi isä on kuollut eilen, ja heti pystyt päättelemään, että SINUN on ruvettava huolehtimaan anopista ja veljestä? Ovatko he sanoneet muuttavansa teille? En ymmärrä.

Voisin kuvitella, että jos oma kumppanini kuolisi, haluaisin, että joku huolehtisi hetken minusta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:08 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 13:54 Tumpula kirjoitti:
Miehen isä siis kuoli eilen. Nyt sitten mun tehtäväksi näyttää muodostuvan anopista ja miehen veljestä (yli 40-vuotias, asuu äitinsä kanssa) huolehtiminen.

Miehesi isä on kuollut eilen, ja heti pystyt päättelemään, että SINUN on ruvettava huolehtimaan anopista ja veljestä? Ovatko he sanoneet muuttavansa teille? En ymmärrä.

Voisin kuvitella, että jos oma kumppanini kuolisi, haluaisin, että joku huolehtisi hetken minusta.

Vai onko ne käyneet jo pidemmän aikaa teillä syömässä? Kysyy nimemerkki ihan pihalla

\

Eivät he tänne muuta mutta tulevat tänne syömään ja olemaan joksikin aikaa. Koska mä olen se pirttihirmu joka tätä huushollia pyörittää, se huolehtiminen on mun harteilla. Siis muonitus ja muu. Mies siis sanoi että tulevat tänne ja mun tehtävä on järjestää ruokaa ja muuta porukalle.

Kyllä mäkin varmasti huolenpitoa kaipaisin jos mun rakkaani kuolisi. Mutta kyse on siitä että mä en koe olevani nyt ollenkaan oikea henkilö siihen.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:12 Tumpula kirjoitti:
\

Eivät he tänne muuta mutta tulevat tänne syömään ja olemaan joksikin aikaa. Koska mä olen se pirttihirmu joka tätä huushollia pyörittää, se huolehtiminen on mun harteilla. Siis muonitus ja muu. Mies siis sanoi että tulevat tänne ja mun tehtävä on järjestää ruokaa ja muuta porukalle.

Kyllä mäkin varmasti huolenpitoa kaipaisin jos mun rakkaani kuolisi. Mutta kyse on siitä että mä en koe olevani nyt ollenkaan oikea henkilö siihen.

Ehkä miehes on huolissaan oman äitinsä jaksamisesta.. :whistle: Ja on ihan virkistävää ajatella välillä muitakin, kuin itseään :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:13 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Voi pers :/ . Ymmärrän kyllä hyvin. Et ole itsekäs. :hug: :hug: :hug: Siihen miten ton tilanteen ratkasis, en osaa sanoa mitn :(
Puren huulta jonkin aikaa ja kun mitta tulee täyteen niin sanon siitä miehelle. Kyllä tämä tästä. Pitää vaan aina päästä jonnekin jupisemaan ettei tule täällä kotona jupistua niin paljoa. :D

Mä juuri eilen mietinkin että mitä sulle kuuluu. :) Ilmeisesti yhtenä kappaleena olet vielä, hyvä niin. Vieläkö supistelee pahasti?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:05 Tumpula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 14:01 hohho kirjoitti:
Ei kai sun tarvi aiukuisista ihmisistä huolehtia?Ne ovat miehes sukulaisia joten huolehtikoon itse heistä!Eikö se sun ukko ollut itsekin iäkäs?
No ei se nyt ihan niin iäkäs ole. :D

Mutta kai mun on pakko. Mä epäilen että mies voisi tällä kertaa vetäistä herneet nenään aika syvälle jos mä ilmoittaisin että pysykööt mokomat kotonaan. :/ Eikä mulla taida olla oikeuttakaan siihen, onhan tämä miehenkin koti ja mies saa periaatteessa tuoda tänne kenet haluaa.

Puren huulta siis ja tulen tänne juputtamaan vähän väliä. :p Täytyy jossain vaiheessa sitten tehdä hommalle stoppi jos alkaa tuntua siltä että menee mahdottomaksi...

Entäs jos tekisit kompromissin. Eli sallit heidän tulevan kotiinne, mutta kieltäydyt passaamasta? Sanot suoraan miehellesi ettei sulla voimavarat riitä vieraiden passaamiseen. Eli laitat anopin ja vanhapoika poikansa osallistumaan ruuanlaittoon jne.
Meillä vaikka en anopin kanssa ole tullut toimeen, niin aina kun hän oli kylässä niin kyllä se osallistui kotihommiin. Samoin tekee mun äitini kun meillä käy. Kuitenkin se pienistä lapsista huolehtiminen vie oman aikansa, joten kaikki auttavat kädet on aina tarpeen.
Siihen henkisesti anopin kestämiseen en voi muuta todeta kun koita kestää :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:16 MeMyselfandIrene kirjoitti:
Ehkä miehes on huolissaan oman äitinsä jaksamisesta.. :whistle: Ja on ihan virkistävää ajatella välillä muitakin, kuin itseään :whistle:
Jos tuntisit mut tai tietäisit mun elämästä vähän enemmän niin epäilen ettet väittäisi että ajattelen aina vain itseäni. :) Ja oikeastaan mun on pakko ajatella itseäni. Mä olen todennut että ellen mä itse pidä omasta hyvinvoinnistani huolta, sitä ei kukaan mun puolesta tee.

Mun tarkoitus oli lähinnä purkaa omaa p*skaa fiilistä täällä etten pura sitä miehelle. En mä oikeasti ole niin paha kuin miltä mä kuulostan. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:17 ilveskissanminttu kirjoitti:
Tämä se pahin ongelma taitaa ollakin. :whistle: Mutta enköhän mä kestä. Eipä tätä ikuisesti jatku. Ja mä pääsen tosiaan onneksi täältä karkuun jos alkaa pahasti ahdistaa. (Varoitus, saatat siis saada tunkeilevia vieraita lähiaikoina :D :D )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:18 Tumpula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:16 MeMyselfandIrene kirjoitti:
Jos tuntisit mut tai tietäisit mun elämästä vähän enemmän niin epäilen ettet väittäisi että ajattelen aina vain itseäni. :) Ja oikeastaan mun on pakko ajatella itseäni. Mä olen todennut että ellen mä itse pidä omasta hyvinvoinnistani huolta, sitä ei kukaan mun puolesta tee.

Mun tarkoitus oli lähinnä purkaa omaa p*skaa fiilistä täällä etten pura sitä miehelle. En mä oikeasti ole niin paha kuin miltä mä kuulostan. ;)

Toivottavasti et ole niin paha, mitä sun kuvittelen olevan.. :whistle: Koska mun korvaan toi kuulostaa ihan karsean pahalta, ymmärtäisin jos olisivat kuukausitolkulla teillä ravanneet, mutta että appesi on eilen kuollut.. No jokainen tyylillään =) Toivottavasti rinnakkaiselo anopin kanssa sujuu rauhaisasti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:16 Tumpula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:13 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Voi pers :/ . Ymmärrän kyllä hyvin. Et ole itsekäs. :hug: :hug: :hug: Siihen miten ton tilanteen ratkasis, en osaa sanoa mitn :(
Puren huulta jonkin aikaa ja kun mitta tulee täyteen niin sanon siitä miehelle. Kyllä tämä tästä. Pitää vaan aina päästä jonnekin jupisemaan ettei tule täällä kotona jupistua niin paljoa. :D

Mä juuri eilen mietinkin että mitä sulle kuuluu. :) Ilmeisesti yhtenä kappaleena olet vielä, hyvä niin. Vieläkö supistelee pahasti?

Kahtena yönä (noin viikon välein) alkanu tunteja kestävät polttavat ja puristavat supistukset, tasan tarkkaan sellaiset millä poikakin syntyi. Nää on kuiteski viel lopahtanu sitten.
Päivisin supistaa herkästi kivutta. Toissayönä tuli toi toinen polttoyö ja olin jo aika varma et tulee lähtö :D . Olivat asteen verran kovempia kuin se eka yö aiemmin ja nyt puristus ja polte alko pikkusen leviään jo pakaroihin ja reisiin päin, mikä taas tarkoittaa sitä et avautuminen on etenemässä pidemmälle.
Että arvaa onko jännää :D :whistle:
Nyt 36+1 että vauvalla ei mitn hätää jos jo syntyis kohta. Parempi ettei vielä mutta ei pelätä ainakaan tarvis. :)
Vauva laskeutunut jo ja ton polttoyön jälkeen laskeutu vielä alemmas kun nyt mahan yläosa tyhjä :o :D . Kun painaa, siinä on tyhjää iso alue.
Välillä päivälläkin polttaa mahaa tai selkää mutta ei rytmisesti niinkuin niinä öinä. Laskeutumisen takia välil olo et vauva tippuu housuun ihan just.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:21 Tumpula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:17 ilveskissanminttu kirjoitti:
Tämä se pahin ongelma taitaa ollakin. :whistle: Mutta enköhän mä kestä. Eipä tätä ikuisesti jatku. Ja mä pääsen tosiaan onneksi täältä karkuun jos alkaa pahasti ahdistaa. (Varoitus, saatat siis saada tunkeilevia vieraita lähiaikoina :D :D )

Tervetuloa vaan. Vaihtelu virkistäis kovasti tähän meidän arkeen =) (Kunhan et tuo anoppias mukana :whistle: )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:22 MeMyselfandIrene kirjoitti:
Toivottavasti et ole niin paha, mitä sun kuvittelen olevan.. :whistle: Koska mun korvaan toi kuulostaa ihan karsean pahalta, ymmärtäisin jos olisivat kuukausitolkulla teillä ravanneet, mutta että appesi on eilen kuollut.. No jokainen tyylillään =) Toivottavasti rinnakkaiselo anopin kanssa sujuu rauhaisasti.
Asiat voi vaikuttaa erilaisilta kun ne irrotetaan kokonaisuudesta. Mun ja anopin historia ei ole kovin ongelmaton, osittain siksi mulle tekee vähän tiukkaa olla epäitsekäs.
Mutta voinhan ajatella olevani pykälän parempi ihminen kun en kohtele anoppia yhtä ikävästi kuin se on kohdellut mua. ;)

No joo... Kaverit väittää mun olevan hyväsydäminen, auttavainen ja epäitsekäs ihminen. Että en mä täysin paha voi olla. Kai. :whistle:

Ihan ymmarrettavaa, etta miehesi ja hanen perheensa kaipaa pikkasen tukea nyt. Ja ihan ymmarrettavaa, etta miehesi on heista huolissaan, ja haluaa auttaa. Miehesikin on varmasti suruissaan.

Ja ihan ymmarrettavaa, etta sa kannat huolta omasta jaksamisestasi. Laheishoitajien tyo on aliarvostettua! Tee sen verran, kuin jaksat ja pyydat miesta tai jotain muuta avuksi, jos et saa jotain tehtya.

Tsemppia! :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:23 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Varmasti on. =) Mäkin voisin alkaa jännätä sun puolesta, vähän positiivistakin jännitystä tähän elämään. :D Ihanaa kun tulee vauvoja kaikille. NeitiNasun söpöläistä kävin tervehtimässä viime viikolla ja miehen kaverin kaksosia katsomaan odottelen kutsua.
Mun täytyy varmaan alkaa valmistautua ja pakkailla tuliaispussi valmiiksi. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:31 Tumpula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:23 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Varmasti on. =) Mäkin voisin alkaa jännätä sun puolesta, vähän positiivistakin jännitystä tähän elämään. :D Ihanaa kun tulee vauvoja kaikille. NeitiNasun söpöläistä kävin tervehtimässä viime viikolla ja miehen kaverin kaksosia katsomaan odottelen kutsua.
Mun täytyy varmaan alkaa valmistautua ja pakkailla tuliaispussi valmiiksi. :)

:) :hug:

Yhteistyössä