Olen kamala ihminen, mutta en jaksaisi olla enää lapsen kanssa kotona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästynyt äippä

Vieras
Lapsi on kohta 2,5-vuotias ja mulle alkaa riittää. En jaksa enää olla kotona. :ashmed: Jos olisi töitä niin kiikuttaisin lapsen riemusta kiljuen päiväkotiin.
Opiskelen aikuisopiskeluna, mutta en saa mitään tehtäviä tehtyä, lapsi on aika vaativa ja kaipaa paljon huomiota. Välillä mietin, että laittaisin lapsen parinä päivänä viikossa hoitoon, että saisin tehtyä kouluhommia. Mutta taloudellisesti se ei onnistu. Huokaus!

Ymmärrän täysin! Itse lähdin töihin, kun poika oli 4 kk ja mies jäi hänen kanssaan kotiin. Mikä pakko äidillä on olla monta vuotta kotona!!! Vain äitiysloma on "pakko" pitää. Isä voi hoitaa, ja kun aikanaan menee päiväkotiin, siellä on koulutuksen saanut henkilökunta. Varmasti parempi vaihtoehto lapselle kuin tylsistynyt äiti!

Tuttu tunne! Toisaalta olen erittäin tyytyväinen, että meillä on mahdollista hoitaa lapsi kotona, toisaalta olisin ihan valmis töhin. Tunnen huonoa omaatuntoa, kun minulle "ei riitä" lapsen seura, ja kodin tarjoamat virikkeet, vaan kaipaan aikuista seuraa ja älyllisiä haasteita.

Eli et ilmeisesti saa mitään tukea opiskeluun vaan olet kotihoidon tuella?Siitä ei kannata olla ollenkaan häpeissään jos ei jaksa olla kotona lapsen kanssa.Itse laitoin 2v.kakoseni päiväkotiin ja he viihtyivät erittäin hyvin,saivat kavereita uutta puuhaa ja toimintaa.Nyt lapset ovat 5v,sosiaalisia ja reippaita.Jos äiti on väsynyt,se vaikuttaa koko perheeseen.Olisiko mahdollista miettiä lapselle kuitenkin hoitopaikkaa?

En siis saa opintotukea, tuloina lapsilisä ja kh-tuki. Tulot tippuisivat aika lailla jos laittaisin lapsen hoitoon. Mies on kyllä töissä, mutta palkka ei päätä huimaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En siis saa opintotukea, tuloina lapsilisä ja kh-tuki. Tulot tippuisivat aika lailla jos laittaisin lapsen hoitoon. Mies on kyllä töissä, mutta palkka ei päätä huimaa.

No onko teillä ketään joka vois välillä hoitaa lasta?

Tuloistahan se hoitomaksu lasketaan, että jos opiskelun takia sinulla on pienet tulot, on se hoitomaksukin aika pieni, tosin jos mies tienaa hyvin niin sitten asia on eri.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No onko teillä ketään joka vois välillä hoitaa lasta?

No eipä oikeastaan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuloistahan se hoitomaksu lasketaan, että jos opiskelun takia sinulla on pienet tulot, on se hoitomaksukin aika pieni, tosin jos mies tienaa hyvin niin sitten asia on eri.

Mutta kh-tuen menettäisin kuitenkin. Ja miehellä ei ole mikään suuri palkka.

Yhteistyössä