Olen kyllästynyt Helsinkiin- muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahdon pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahdon pois

Vieras
Olen kyllästynyt vihreiden dominoivaan politiikkaan, siihen että veroäyrini menevät Diakonialaitoksen kusetuksiin ja kaikenmaailman vähemmistöille. En tahdo ylläpitää alkkisten yömajoja kaupungin kalliimmilla alueilla, en hyväksy sitä ettei homekouluihin ole remonttirahaa mutta muualta tulleille riittää kyllä. Oman terveysaseman palvelut näyttävät koskevan vain eläkeläisiä ja pikkulapsia, hammashoitolassa sanottiin suoraan että näin on, kun yritin varata aikaa sinne.

Kaikkialla on narkkareita, alkkiksia, syrjäytyneitä...kusi haisee parhailla turistialueilla.

Väkivaltaisuus on lisääntynyt ja etenkin joukkoliikennevälineet ovat melkoisen turvattomia nykyään. Ei mene päivääkään etteikö joutuisi, kellonajasta riippumatta, katsomaan jonkun kännissä olevan toilailuja metrovaunussa. Vähemmistöt tappelevat, teinit kännäävät kirjaston edessä arki-iltana eikä vakseja kiinnosta koska "ne ei teknisesti ole meidän alueella". Joillekin alueille ei viitsi viedä lasta enää ollenkaan, mm. Itäkeskuksen kirjaston vessoista on löytynyt ruiskuja ja yllätinpä siellä myös maksullisen naisen asiakkaan kanssa touhuamassa myös.

Kerrostalossa voi elää ihan kuten itselle sopii, ei väliä järjestyssäännöistä kun ei isännöitsijää kiinnosta. "Heillä on kyllä oikeus asua siellä..." -joo, oikeuksia tässä kaupungissa riittää, vaan kuka olisi kiinnostunut velvollisuuksista? Mitä liikkuu niiden päässä, jotka sijoittavat työttömän, päihteitä käyttävän nuorenparin asumaan kahden työssäkäyvän lapsiperheen väliin?

Kaikkialla on roskaa. Jos jokin ei ole rikki, se rikotaan. Korvauksia on vaikea saada ja nuorison rikoksiin ei edes puututa, kun eivät ole korvausvelvollisia. Tänään uutisoitiin pojista, jotka hajoittavat järjestelmällisesti autojen laseja kivillä ja sisälle jäänyt tyttö koki kauhunhetkiä yksin autossa. Poliisi ei edes vaivautunut paikalle "kun ei ketään sattunut". Tarpeetonta kai edes kerrata, mitä voi käydä jos lapsi joutuu lasisateen keskelle..?

Lasia on myös kaduilla, bussipysäkkien seinät on tehty siitä ja ovatkin rikki viikottain. Design-vuoden vuoksi Helsinki osti kymmenien tuhansien arvoisia "taideteoksia" eli lisää lasisia pysäkkejä! Samaan aikaan Lastenklinikka rapistuu käsiin, ei ole varaa korjata. On kyllä varaa kulttuuriväen rientoihin eikä kukaan katso pahalla sitäkään että itä-Euroopasta tullut kansa ryöstelee vanhuksia kadulla. Saivat leiriytyä Senaatintorillekin keskellä näkyvää tapahtumapäivää, joten turistitkin näkivät miten täällä hoidetaan politiikkaa.

Minä olen ihan kyllästynyt, I want out. En nuorempana tajunnut mitä vikaa Helsingissä on, nyt alan tajuamaan iän ja omien lasteni myötä. Olen liian herkkä elämään tämmöisessä kaaoottisessa paikassa, jossa meinaa saada turpaansa keskellä päivää jos erehtyy pyytämään 10-vuotiasta väistämään metrossa.

[QUOTE="Mamma italiana";26320191]oho! mihin haluaisit muuttaa? aiotko muuttaa?[/QUOTE]

En ole varma, mutta pois täältä. Jonnekin, jossa aikuiset osaavat olla hokematta vittua ja teinit eivät kehtaa sitä tehdä aikuisten nähden. ;) Maalle, ehkä...ainakin omakotitaloon keskelle peltoa/metsää.

Aika monen vuoden ja ihmisen purnaukset sait aikaseksi kirjoitettua tuohon! :D Kyllähän tuolla maalla on tilaa ja kuulemma niin mukavaa, sinne vain.

Onko siitä Itiksen kirjaston vessasta tullut joku bordelli kun palstamammat vähän väliä näkevät siellä ihmisiä paneskelemassa?? Ja jos katsot uutisia, kyllä ne on 10v lapset jotka saavat turpaansa AIKUISILTA keskellä päivääkin ja aivan syyttä, ei toisin päin....

Aika monen vuoden ja ihmisen purnaukset sait aikaseksi kirjoitettua tuohon! :D Kyllähän tuolla maalla on tilaa ja kuulemma niin mukavaa, sinne vain.

Onko siitä Itiksen kirjaston vessasta tullut joku bordelli kun palstamammat vähän väliä näkevät siellä ihmisiä paneskelemassa?? Ja jos katsot uutisia, kyllä ne on 10v lapset jotka saavat turpaansa AIKUISILTA keskellä päivääkin ja aivan syyttä, ei toisin päin....

Ihan omia kokemuksiani tuossa tekstissä, tuskin olen yksin niiden kanssa. Itiksen kirjasto ja lähialue on mennyt alaspäin ihan kamalasti viime vuosina, sehän rauhoittui ensin mutta nyt on entistä pahempi. Ja se, että yksi 10-vuotias saa turpaansa, ei mielestäni kerro koko totuutta: tuo sattui nimittäin siellä missä se minun tapaukseni 10-vuotias(arviolta) uhkaili vetää turpaan (isokokoinen ikäisekseen)...kuka tietää, vaikka olisi sama poika?

Ja se, että yksi 10-vuotias saa turpaansa, ei mielestäni kerro koko totuutta

Mikä yksi 10v? Tänäänkin sai tuntemattomalta aikuiselta turpaansa taas yksi lapsi, ties kuinka mones lyhyen ajan sisällä.

Totta on se, että pahoinvoivat aikuiset kostavat nyt omaa surkeuttaan lapsiin, omiin ja tuntemattomiin, mutta se ei ole vain Helsingin ongelma.

Maalla "ei ole ongelmia", sinne vain. ;)

Hyvä kirjoitus ja samaa mieltä. Paljasjalkaisena stadilaisena asuin Itä-Helsingissä ja lapsen myötä heräsin ympäröivään todellisuuteen ja muutin naapurikaupunkiin. Ei huono ratkaisu meidän perheelle.

siskoni asuu Hesassa ja käyn siellä muutaman kerran vuodessa. Joka kerta siellä kyllä käy, mutta asua en jaksaisi. Metrot ovat todella masentavia ja kun menee jätskiä ostamaan kiskalta haisee vaan kamala kusi. Onneksi ei näissä pikku kaupungeissa. Inhottaa se kusen haju joka paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ylpeiletkö;26320447:
Rikkailla ja pelkästään yksityisautoilevilla onkin paremmat oltavat. Tuskit asut ongelma-alueella.

En todellakaan asu hyvällä alueella, päin vastoin (ajattelisi moni). Rakastan kotikaupunkiani ja etenkin omaa ihanaa lähiökylääni. Ja kyllä, olen myös ylpeä juuri tästä asuinpaikasta. Parasta juuri minulle ja perheelleni. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ylpeiletkö;26320447:
Rikkailla ja pelkästään yksityisautoilevilla onkin paremmat oltavat. Tuskit asut ongelma-alueella.
Me ainakin asumme mukavasti ihan tavallisessa lähiössä, ei olla rikkaita, eikä tarvita autoa kun julkisilla pääsee helposti joka suuntaan. :)

Asuin Helsingissä 30 vuotta, ja vaikka muutin vain Espooseen, tuntui vaikealta lähteä kotikaupungistaan. Pitkään haikailin takaisin tutuille kulmille. Vaan en enää... olen ap:n kanssa aika pitkälle samaa mieltä, ja jotenkin ihan järkytyin, miten eri silmin nykyään rakasta kaupunkiani katson.

minäkin olen itä-helsinkiläinen ja viihdyn hyvin. tuleva huolenaihe on kyllä heinäkuussa viikon tauolla oleva metroliikenne... voi kauhistuksen kauhistus sitä bussirumbaa ja hellettä ja haisevia ihmisiä ja ja ja ja... pakko saada vapaaksi se viikko!!!!!!!!!

En tiedä kulkeeko osa ihmisistä laput silmillä tai ehkä heitä ei häiritse mikään, mikä ei tapahdu oman ikkunan alla. Minä olen herkkä ihminen ja turhan konservatiivinen tähän kaupunkiin, tiedän kyllä. Silti Helsinki on mielestäni muuttunut kamalasti viime vuosina, jotenkin oikein rysäyksellä tullut alas. Asuinpaikka vaikuttanee myös, ihan korttelilla voi olla merkitystä, tämä on itsekin huomattu. Tosin en tiedä mitä tekee kivalla pihapiirillä ja naapureilla, jos viereisellä kadulla rikotaan autoja ja lähiympäristöä terrorisoi syrjätyneiden nuorten jengi..? Me muutimme pois yhdeltä alueelta tämän vuoksi, kyllästytti kun edes ostarille ei voinut mennä näiden riehujien vuoksi (oli siinä toki muutakin, mutta alueen arvo laski huomattavasti kun sinne rakennettiin asuntola).

Ja kyllä maallakin on varmasti ongelmia, mutta ehkä hieman erilaisia kuin tässä kaupungissa.

Me muutettiin viime vuoden puolella pois itä-helsingistä.

Lapsesta asti olen nähnyt juuri ne puolet mitkä ohitetaan "pelkkinä legendoina".. Niin paljon pelkkää paskaa että mun lapset eivät siinä samassa joudu ainakaan kasvamaan.

Nyt asutaan pikkukaupungissa Pk-seudun laitamilla ja täällä on ihan eri meininki. Kun naapurit kysyivät että onko kertaakaan muutto tänne rauhaan kaduttanut niin olin jopa itse yllättynyt kun 100 prosenttisella rehellisyydellä pystyin vastaamaan että "ei hetkeäkään".

Alkuperäinen kirjoittaja näin;26321030:
minäkin olen itä-helsinkiläinen ja viihdyn hyvin. tuleva huolenaihe on kyllä heinäkuussa viikon tauolla oleva metroliikenne... voi kauhistuksen kauhistus sitä bussirumbaa ja hellettä ja haisevia ihmisiä ja ja ja ja... pakko saada vapaaksi se viikko!!!!!!!!!

Oho, en ollut edes huomannut! :D Täytyy tosiaankin katsoa, ettei tuolla viikolla ole asiaa keskustaan ettei tarvitse bussilla körötellä. Onneksi sentään metrolla pääsee Itikseen. ;)

Yhteistyössä