Olen kyllästynyt Helsinkiin- muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahdon pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26323996]No nautipa narkeista, juopoista ja raiskarimamuista minunkin puolesta.:D[/QUOTE]

Muuta sinä vaikka Nurmijärvelle - siellä narkitkaan eivät ole niin pelottavia kun ovat vasta lapsia :(

Mä oon ihan samaa mieltä kuin eräs kirjoittaja; ihminen näkee sitä mitä haluaa nähdä. Pessimistit näkevät rumuutta ja kurjuutta kun jo asenne on valmiiksi sellainen. Sitten on näitä jotka tulevat kerran vuodessa Helsinkiin vaikka messuille ja jäävät yöksi "kun on pakko". Ajatellaan jo valmiiksi ääneen "Kyllä ne hesalaiset on tympeitä, kato nyt totakin (osoitetaan nenän edessä vastaantulijaa), kato millanen nirppanokka kun ei ees silmiin kato! Kyllä meillä Iisalamessa jokaiselle hymyillään ja tervehittään! Ja kauheesti taas metakkaa ja tämmöstä rummaa betonihelevettiä koko kylä täynnänsä!" (koko Hesa on Pasila)
Helsinkiä pitäisi katsella vähän eri vinkkelistä että saisi kokonaisen kuvan. Hypätä kesäaikaan lauttoihin ja katsella ihania saaria, vuokrata cityfillari ja kiertää kaupunkia sillä. Ja nimenomaan, olla avoimin mielin. Niin turistin kuin sen joka täällä asuu :)

Täysin samaa mieltä!

Sitäpaitsi tuosta tympeydestä, kyllä se on suomalaisille niin syvään juurrutettu että on sama oliko Iisalmessa vai Helsingissä, jos ei sitten tuttuja kohdille satu.

Minun kokemuksien mukaan pikkukaupungit ne vasta tympeitä ovatkin, ihmiset ovat kovin sisäänpäin lämpeäviä ja jos kuulevat, että ole "hesalainen" niin lämpenemistä saa odottaa kahta kauemmin.

Sensijaan moni lupsakka savolainen on löytänyt paikkansa Helsingistä. Liekö sitten keskenään kaveeraavat ;)

• Tykkää
Reactions: SporttisMama
Täysin samaa mieltä!

Sitäpaitsi tuosta tympeydestä, kyllä se on suomalaisille niin syvään juurrutettu että on sama oliko Iisalmessa vai Helsingissä, jos ei sitten tuttuja kohdille satu.

Minun kokemuksien mukaan pikkukaupungit ne vasta tympeitä ovatkin, ihmiset ovat kovin sisäänpäin lämpeäviä ja jos kuulevat, että ole "hesalainen" niin lämpenemistä saa odottaa kahta kauemmin.

Sensijaan moni lupsakka savolainen on löytänyt paikkansa Helsingistä. Liekö sitten keskenään kaveeraavat ;)

Ei sais yleistää mutta jokin siinä on että keskisuomalaisista sai nyhtämällä nyhtää sanaa suusta kun oli ulkopaikkakuntalainen tai uusi. Jos meni Jyväskylän ulkopuolelle, hyvä ettei turpaansa saanut pikku paikkakunnan ravintolan vessassa kun oli uusi naama. Muuten Suomessa olen pärjännyt omalla, iloisella perusluonteella.

[QUOTE="vieras";26324164]Nähtävästi tsadisti tarkoittaa meille eri asioita.[/QUOTE]

Annetaanhan kaikkien kukkien kukkia. Ja lähetäänpä muuten nyt nauttimaan tuonne ulos tästä ihanasta kukkaloistosta! Minä täällä Stadissa ja sinä siellä missä nyt oletkaan. Jokaiselle hyvä mieli kun saa elää siellä missä sydämessä tuntuu parhaimmalta, mä täällä Stadissa ja sä siellä missä nyt oletkaan. Kunhan olet onnellinen?

Annetaanhan kaikkien kukkien kukkia. Ja lähetäänpä muuten nyt nauttimaan tuonne ulos tästä ihanasta kukkaloistosta! Minä täällä Stadissa ja sinä siellä missä nyt oletkaan. Jokaiselle hyvä mieli kun saa elää siellä missä sydämessä tuntuu parhaimmalta, mä täällä Stadissa ja sä siellä missä nyt oletkaan. Kunhan olet onnellinen?

Samaa mieltä minäkin.

On mukavaa kuitenkin huomata kuinka jokaiselle on se oma asuinalue tärkeä ja sitä on valmis puolustamaan. Koti on tärkeä, olipa se sitten itä-Helsingissä, Jyväskylässä, Nurmijärvellä tai vaikkapa Iisalmessa ;)

Hauska lukea ketjua, ensin puolustetaan stadia ja sitä kuinka ne jotka pessimistejä näkevät vain kurjuutta ja rumuutta Helsingissä, toisessa kommentissa haukutaan sitten muita kaupunkeja ja paikkoja, kuinka siellä ollaan sisäänpäinlämpeäviä jne., hieman ristiriitaista, onko niin että jos näkee Helsingin huonona paikkana elää ja ihmiset tetynlaisia, on se väärin, mutta muut paikat kyllä voivat vapaasti olla huonoja ja ihmisiä arvostella, eikö sekin ole katsantokannasta sitten kiinni, siinä pessimistisenä asenteena? :D
Itse en viihtynyt helsingissä enää kun lapsia tuli, siihen asti kylläkin erittäin hyvin, lasten jälkeen valittiin asuminen maalla, ystävällistä väkeä ja letkeää tunnelmaa :)

[QUOTE="vieras";26324311]Hauska lukea ketjua, ensin puolustetaan stadia ja sitä kuinka ne jotka pessimistejä näkevät vain kurjuutta ja rumuutta Helsingissä, toisessa kommentissa haukutaan sitten muita kaupunkeja ja paikkoja, kuinka siellä ollaan sisäänpäinlämpeäviä jne., hieman ristiriitaista, onko niin että jos näkee Helsingin huonona paikkana elää ja ihmiset tetynlaisia, on se väärin, mutta muut paikat kyllä voivat vapaasti olla huonoja ja ihmisiä arvostella, eikö sekin ole katsantokannasta sitten kiinni, siinä pessimistisenä asenteena? :D
Itse en viihtynyt helsingissä enää kun lapsia tuli, siihen asti kylläkin erittäin hyvin, lasten jälkeen valittiin asuminen maalla, ystävällistä väkeä ja letkeää tunnelmaa :)[/QUOTE]

Noo, minä kyllä olin näkevinäni sellaisia kommenteja joista kävi ilmi että hyvää ja huonoa löytyy kaikkialta - ei pelkästään Helsingistä. Mutta varmasti on tämäkin lukijan katsantokannasta kiinni kuinka asian ottaa.

[QUOTE="vieras";26324311]Hauska lukea ketjua, ensin puolustetaan stadia ja sitä kuinka ne jotka pessimistejä näkevät vain kurjuutta ja rumuutta Helsingissä, toisessa kommentissa haukutaan sitten muita kaupunkeja ja paikkoja, kuinka siellä ollaan sisäänpäinlämpeäviä jne., hieman ristiriitaista, onko niin että jos näkee Helsingin huonona paikkana elää ja ihmiset tetynlaisia, on se väärin, mutta muut paikat kyllä voivat vapaasti olla huonoja ja ihmisiä arvostella, eikö sekin ole katsantokannasta sitten kiinni, siinä pessimistisenä asenteena? :D
Itse en viihtynyt helsingissä enää kun lapsia tuli, siihen asti kylläkin erittäin hyvin, lasten jälkeen valittiin asuminen maalla, ystävällistä väkeä ja letkeää tunnelmaa :)[/QUOTE]

Siksikin tuo on outoa, koska minä olen positiivinen luonteeltani. Nyt vaan kyllästynyt Helsingin menoon. Jos pääsisin eroon tuosta naapurista ja voisin viettää aikani lähinnä tässä omassa lähiössäni ilman että tarvitsisi matkustaa ostaria/kirjastoa (matkaa 1,5km) pidemmälle, voisin olla ihan onnellinen. Toki silloinkin näkisin tietyt epäkohdat, mutta vähemmän niitä olisi tällä alueella kuin keskiverrossa lähiössä. Ikävä kyllä palvelut on siirretty metroaseman lähistölle, Itäkeskukseen jne. eli kuplassa eläminen ei onnistu vaikka sitä tahtoisinkin.

Helsingissä on mielestäni aina ollut ihan ystävällistä porukkaa, mutta se ei kamalasti lämmitä mieltä kun on muita ongelmia jatkuvasti näkyvillä.

Olen asunut pohjanmaalla, kainuussa, länsisuomessa rannikolla ja pirkanmaalla;
tre ja nokia. Pohjanmaalla nuoret ovat turhautuneita. omassa nuoruudessani 90-luvulla
13-16 vuotiaat kännäsivät jok ikinen viikonloppi. autolla ajettiin alaikäisenä, itsekkin. sai rauhas ajella
yms. koska poliiseja ei juurikaan ole. Eniten olen tykänny asua Nokiallok-alueella.
Asuin alueella onparempaa keskiluokkaa olevia nuoria perheitä. On erittäin rauhallista
ja turvallista. Naaapurit ovat mukavia ja palvelut lähelä. TK:sa ja ensiavus ei tartte
jonottaa koskaan..kuten tampereella...kaupoissa myös lyhyet jonot ja ei tungosta kun vertaa kalevan prismaan..
Ihanaa, lapsiystävällistä palvelua. Maailman paraspaikka asua... ja erittäin turvallinen!!
En muuttais täältä minnekkään :)) ensiavussa erittäin ihanaa palvelua, että lapsemme sanoi ihan
että tykkää käydä täällä kun nuo lääkärit ja hoitajat ovat niin mukavia :)
Meidän asuinalueella ei pahhemmin bussit kulje, koska kaikilla on 2-3 autoa... tre lähellä yms....:)

Ei kannata muuttaa kovin kauas Helsingistä. Muutettiin pari vuotta sitten 300 km pk-seudulta keskelle ei-mitään... Keski-Suomeen. On tosi vaikea sopeutua pieneen kaupunkiin, kun on etelään tottunut. Täällä "maalla" ei ole myöskään työtä. Joten kannattaa miettiä tarkkaan, ennen kuin myy asuntonsa ja lähtee. Eri asia, jos siis suunnittelet pakoa Espoon lähiöön.

En muuttaisi pois Helsingistä.Landelle pääsee aina kyläilemään, jos siltä tuntuu. Helsingistä löytyy monta puolta. Itse näen hienot vanhat talot, kulttuurin, kaupat, julkisen liikenteen, upeat saaret(Suomenlinna, Pihlajasaari, Kaunissaari). Lapsi pääsee harrastukseen kävellen(5min.matka), koulu ja kaupat vieressä.Hörhöjä on kaikkialla ja ns.hyvissäkin perheissä omat ongelmat.

Enkö kirjoittanut ettei missään muuallapäin Suomea mulla ole ollut ongelmia tutustua ihmisiin, vain Keski-Suomessa. Se on minusta outoa. Sen kummemmin en oo ketään haukkunut, esimerkkini Iisalmelaisesta turistista oli huumoria, ootko kuullut koskaan semmosesta? :D

Omituista. Onkohan Suomessa kaksi Helsinkiä, kun täällä meillä päin ei ole yhtään tuollaista. Vai oisko kiinni omasta päästä, siitä miten maailmaa ympärillään katsoo?

Mä rakastan Helsinkiä! Asumme Länsi-Helsingissä ja täällä on kaikki mitä tarvitsee: luontoa, metsää, vettä, puistoja, ihmisiä ja palveluja. Siltikään Itä-Helsinkiin et muuttaisi mistään hinnasta, siellä tuntuu olevan aika erilaista. Ja onhan se eri asia asua idässä kaupungin vuokratalossa kuin 'paremmalla' alueella omassa talossa...

Yhteistyössä