Olen mielestäni rikas. Voitte kysyä jotain jos haluatte.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maryne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
annatko rahaa hyväntekeväisyyteen? paljonko maksat veroa? voisitko luopua lapsilisistä? mitä puoluetta äänestit?

Meillä on kirjanpitäjä joka hoitaa näitä veroasioita. Olen poliittisesti puolueeton, joskin tää on yleensä virhe kertoa. Lapsilisistä, jaa, en oo kyllä edes miettinyt, voisin henkilökohtaisesti luopuakin jos sitä henkilökohtasesti kysyttäisiin. Ollaan annettu rahaa projekteihin mitkä mua ja miestä on henkilökohtaisesti koskettanut. Mutta ei oo mitään sellaista et joka kuukausi menis automaattisesti rahaa hyväntekeväisyyteen.

[QUOTE="Mimosa";23936662]saanko minä vastata tähän, vaikka et minulta kysykään?

No, vastaan silti En anna hyväntekeväisyyteen tai no, eläinsuojeluun annan ja eläinten joulupataan jne. Autan paikallisesti esim. annan kaikki lasteni vaatteet suurperheelle jne.

Veroa maksan hyvin paljon, varsinkin noista sijoitusasunnoista ym. menee hyvin paljon veroa, samoin kiinteistöistä ja metsästä.

Kokoomusta olen äänestänyt 13v eli siitä asti kun sain 18v äänestää.[/QUOTE]

Tottakai saat vastata. Ootko itse selvillä kaikista menoista ja tuloista? Mulle riittää että mies on selvillä. Onko avioehtoa jos saan kysyä?

Missä muodossa omaisuutennen on?

Mitä ajattelet Nokian osakkeisiin sijoittamisesta nyt?
Sen kurssihan on nyt historiallisesti alle 5 euron. Paljon ei vältämättä menetä, jos nyt hankkisi kunnon partin, mutta voittaa voi, jos se taas jatkossa kipuaa jonnkin 15...20 euroon.

Mutta juu, noi että miten osaan kolmen tunnin keskustelupalstalla olon jälkeen perustaa oman viestiketjun niin vähän naurattaa. Oon kyllä muuten käyttäny nettiä ahkerasti. Helistimeen ja rekkurescuen sivuille oon jopa ihan kirjautunut sisään=) Tosin muutaman tunnin kaksplus keskustlun seuraaminen on saanu mut vakuuttuneeksi että viihdyn paremmin eläinten ystävien palstoilla, ei millään pahalla tietenkään.

Tottakai saat vastata. Ootko itse selvillä kaikista menoista ja tuloista? Mulle riittää että mies on selvillä. Onko avioehtoa jos saan kysyä?

Kyllä aika hyvin. Noista kiinteistöasioissa menee joskus sormi suuhun ja verojutuissa tarvitsen aika paljon apua. eniten vaivaa on vuokralaisista ja remonteista joita joutuu vuokralaisten jälkeen tekemään. vuokralaisaines on nykyään ihan kammottavaa!

on avioehto eikä mieheni puutu näihi asioihin mitenkään. tietää kyllä mitä omistuksia minulla on ja neuvoo vero-ja vuokralaisasioissa esim. hankalien vuokralaisten kanssa, koska olen itse liian kiltti!

Sen kurssihan on nyt historiallisesti alle 5 euron. Paljon ei vältämättä menetä, jos nyt hankkisi kunnon partin, mutta voittaa voi, jos se taas jatkossa kipuaa jonnkin 15...20 euroon.

Meillä on enimmäkseen noita asuntoja. Nokian osakesijoituksia meillä ei ole (ainaki niin oon käsittänyt). Pariin pieneen yritykseen ollaan suomessa sijoitettu mutta meille on suositeltu enemmän ulkomaisia yrityksiä. Mutta tosiaan suurempi osa omaisuudesta on kiinni asunnoissa.

[QUOTE="Mimosa";23936662]Veroa maksan hyvin paljon, varsinkin noista sijoitusasunnoista ym. menee hyvin paljon veroa, samoin kiinteistöistä ja metsästä.[/QUOTE]

Eiks vuokratuloista mene pääomavero? Ja kaikki kulut saa vähentää verotuksessa. Samoin metsä kai katsotaan omaisuudeksi, jonka myynnistä kertyvästä tulosta maksetaan pääomavero. Eli omistaminen on aika lailla ilmaista, tuotto on verotettavaa.

[QUOTE="mimosa";23936721]vuokralaisaines on nykyään ihan kammottavaa!
[/QUOTE]

Näin on! Itselläni on kanssa muutama vuokrakohde ja niiden huoltotöistä vastaava mies, joka ennen oli helsingin kaupungin vuokratalojen huoltomiehenä, on todennut, että vuosi vuodelta vuokralaisten touhu on mennyt yhä karmaisevammaksi!

Aina kun sijoittaa osakkeisiin voi menettää kaiken, on osakekurssi sit euron tai sata euroa.:)

oletko ahne vai pihi? omistatko merkkilaukkuja tai kenkiä? Kulkeeko lapsenne merkki kuteissa?

No pienemmällä lapsella on ihan tavallisia tavallisista kaupoista ostettuja Tutta vaatteita. Kaks isompaa kulkee thaimaalaisissa ja virolaisissa piraattirytkyissä. Ostetaan yleensä itselle uutta mutta laitetaan kyllä vaatteet kiertoon eikä roskikseen=) Normaalisti ostan kyllä joka kauppareissu jotain mutten omasta mielestä kauheasti törsää. Lahjoihin kyllä tykkään satsata.

[QUOTE="vieras";23936768]Näin on! Itselläni on kanssa muutama vuokrakohde ja niiden huoltotöistä vastaava mies, joka ennen oli helsingin kaupungin vuokratalojen huoltomiehenä, on todennut, että vuosi vuodelta vuokralaisten touhu on mennyt yhä karmaisevammaksi![/QUOTE]
Me ollaan otettu pariin mökkiin se linja että vuokrataan vaan tutuille. Joissain asunnoissa on ihmeellinen karma että ne vetää tietyn tyyppisiä ihmisiä ja on melkeinpä tapetit raavittu seiniltä kun taas joissain asunnoissa on ollu lähes poikkeuksetta vaan hyviä vuokralaisia (hyvä vuokralainen=siisti asunto). Me ollaan onneks löydetty ihan huippu siivousfirma vaikka ei kyllä sentään tapetoi...

Me ollaan otettu pariin mökkiin se linja että vuokrataan vaan tutuille. Joissain asunnoissa on ihmeellinen karma että ne vetää tietyn tyyppisiä ihmisiä ja on melkeinpä tapetit raavittu seiniltä kun taas joissain asunnoissa on ollu lähes poikkeuksetta vaan hyviä vuokralaisia (hyvä vuokralainen=siisti asunto). Me ollaan onneks löydetty ihan huippu siivousfirma vaikka ei kyllä sentään tapetoi...

Minulle on sattunut äärimmäisen huono tuuri vuokralaisten kanssa. Ne on olleet lähestulkoon kaikki aivan toivottomia (vaikka kaikki piti olla kunnossa ) nyt on firma hoitamassa aina uudet vuokralaiset, joten nyt on löytynyt oikein hyvät.

Meillä yksi "parhaimmista" sotkuista oli, kun vuokratalossa oli hakattu kirvellä "oviaukko" kahden huoneen väliin! Niin ja yhden talon pihalla oli kasvihuone täynnä "ruohoa"...

Miksiköhän nuo vuokralaiset ovat toivotonta törkysakkia? No ei kai sitä voi muuta odottaakaan porukalta jolla ei ole varaa ostaa omaa asuntoa vaan joutuvat asumaan hyyryläisinä.

[QUOTE="vieras";23937114]Meillä yksi "parhaimmista" sotkuista oli, kun vuokratalossa oli hakattu kirvellä "oviaukko" kahden huoneen väliin! Niin ja yhden talon pihalla oli kasvihuone täynnä "ruohoa"...[/QUOTE]

Helvetti mitä sakkia. :x

[QUOTE="vieras";23937128]Miksiköhän nuo vuokralaiset ovat toivotonta törkysakkia? No ei kai sitä voi muuta odottaakaan porukalta jolla ei ole varaa ostaa omaa asuntoa vaan joutuvat asumaan hyyryläisinä.[/QUOTE]

sen vielä ymmärrän, että halutaan elää vuokralla, mutta pakkoko ne paikat on hajottaa. Yhdessä asunnossa oli pilattu parketti, revitty tapetti ja lyöty nyrkillä välioveen iso reikä. Tupakoitu (vaikka vuokrasopimuksessa tämä kielletään ) vuokratkin oli oli maksamatta vuoden ennen kuin sain eukon ulos asunnosta (jouduin ottamaan lakimiehen avuksi ) vuokralainen osasi luistaa vastuusta. Tuhansien eurojen korjauskulut+ vuokrat saamatta. No, nyt tulee 120 euroa kuussa kyseiseltä eukolta tililleni. Hyvin lohduttavaa.

[QUOTE="Mimosa";23937556]sen vielä ymmärrän, että halutaan elää vuokralla, mutta pakkoko ne paikat on hajottaa. Yhdessä asunnossa oli pilattu parketti, revitty tapetti ja lyöty nyrkillä välioveen iso reikä. Tupakoitu (vaikka vuokrasopimuksessa tämä kielletään ) vuokratkin oli oli maksamatta vuoden ennen kuin sain eukon ulos asunnosta (jouduin ottamaan lakimiehen avuksi ) vuokralainen osasi luistaa vastuusta. Tuhansien eurojen korjauskulut+ vuokrat saamatta. No, nyt tulee 120 euroa kuussa kyseiseltä eukolta tililleni. Hyvin lohduttavaa.[/QUOTE]

Se on sitä kun ei omisteta asuntoa ja sitten kuvitellaan että sille ja siellä voidaan tehdä mitä vain.

Helvetti mitä sakkia. :x

yksinäiset naiset on pahimpia ( sellaiset päälle 30v ) sitten en vuokraa enää yhdellekään nuorelle joka tulee katsomaan asuntoa vanhempien kanssa -> tietää vain vaikeuksia ( Lapsen napanuora ei ole katkennut ja äiti soittelee minulle töihin ym. useasti päivässä ja valittaa uskomattomista asioista ) Eivät myöskään osaa pitää paikkoja kunnossa.

Olen myös ikävä kyllä törmännyt sellaisiin pummitapauksiin, että heti sisään muutettua lopetetaan vuokranmaksu. Sitten esim. tukitaan ilmanvaihtokanavat ja kutsutaan terveystarkastaja paikalle. Vuokraa ei makseta sillä perusteella, että talo on asumiskelvoton. Silti ei pois lähdetä vasta, kun oikeuden määräyksellä eli häädöllä. "Hyvässä tapauksessa", oikeus määrää maksamaan vuokrat (joita ei koskaan makseta muuta kuin ulosoton kautta), mutta onpa sellainenkin päätös tullut, että jouduin vielä maksamaan vuokralaiselle vahingonkorvausta, kun oli vuoden asunut ilmaiseksi "asumiskelvottomassa" talossa. Ja yhtään kertaa ei ole terveystarkastaja sanonut taloa asumiskelvottomaksi, vaan lähinnä antanut korjauskehoituksia, jotka sitten olen korjauttanut välittömästi (esim. repinyt ne rätit pois ilmanvaihtoräppänistä...).

Yhteistyössä