Olen mielestäni rikas. Voitte kysyä jotain jos haluatte.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maryne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko onnellinen? :)

Oletko kokenut rahoista joitain negatiivisia lieveilmiöitä, katkeruutta, vihaa, jotain mitä et ole osannut arvioida?
Kauanko perinnöt ovat teillä olleet?
Kulutatko varojasi "yhteiseen hyvään", pienyrittäjiin, yms arvokannatukseen?

Iloista kesää sinulle ja perheellesi! Itse kovasti tehdään töitä, että jonain päivänä oltaisiin rikkaita, meillä ei valitettavasti ole perintöjä tulossa. Olen aina iloinen, kun ihmisillä menee hyvin ja ovat tasapainoisia myös taloudellisesti. Kun annatte hyvän kiertää, me kaikki olemme onnellisempia teidän varakkuudestanne. :)

[QUOTE="vieras";23944593]Olisitko rikas ilman perintöä? Tekisitkö kokoaikatöitä? Miksi otat renttusakkia vuokralaiseksi, eikö se näy päällepäin?[/QUOTE]

Ei oltais rikkaita mutta hyvätuloisia kyllä koska mies voisi halutessaan laajentaa yritystään mutta nyt on tarkoituksella pitänyt toimintaa pienenä. En tiedä olisinko kokoaikatöissä. Ennen perintöä opiskelin, olin hoitovapaalla ja sitten omaishoitajana 24/7. Sitten saatiin perintöä ja samalla tarjottiin osa päivä töitä sellasesta paikasta josta en halunnu kieltäytyä. Työ on mulle niin iso voimavara elämässä että siitä en luovu rahan takia.

[QUOTE="ellinoora";23944505]kaveeraatko vain rikkaiden ja parempituloisten ihmisten kanssa joilla samankaltainen elintaso?[/QUOTE]

miksi kaveeraisin? Opiskellessa ja elämänvarrella oon saanu laidasta laitaan tuttavia... myös ulkomailla on köyhemmissä oloissa ystäväperhe..

Oletko onnellinen? :)

Oletko kokenut rahoista joitain negatiivisia lieveilmiöitä, katkeruutta, vihaa, jotain mitä et ole osannut arvioida?
Kauanko perinnöt ovat teillä olleet?
Kulutatko varojasi "yhteiseen hyvään", pienyrittäjiin, yms arvokannatukseen?
)

En ole kokenut muuta negatiivista kuin sen että mitä isompi omaisuus niin sen vaativampaa siitä on pysyä kärryillä. Onneks meille on suositeltu ammattilaisia sijoitus kirjanpito ym asioihin ettei enää tarvi niin paljon stressata niillä asioilla. Sain ensimmäisen perinnön aika nuorena, alle 30vuotiaana.. Me ollaan sijoitettu pariin suomalaiseen pienyritykseen, loput sijoituksista on ulkomailla.

Tietääkö ystävänne, että teillä on rahaa? Ovatko ihmiset kateellisia?

Voi vitsi, oispa itselläki rahaa. Olen oikeasti kateellinen :( LÄhtisin heti hiustensiirtoleikkaukseen jos ois varaa. Mulle tää kaljuuntuminen on niin vaikea asia hyväksyä. Jos oisin mies niin ei haittais yhtään.

[QUOTE="vieras";23944593]Miksi otat renttusakkia vuokralaiseksi, eikö se näy päällepäin?[/QUOTE]

On meillä paljon muutakin kuin renttusakkia ollut vuokralla, ei todellakaan kaikki oo huonoja vuokralaisia! Mun setä hommailee meille vuokralaisia ja on kyllä vähän liian sinisilmäinen siihen hommaan =)

[QUOTE="harmaana";23946006]Tietääkö ystävänne, että teillä on rahaa? Ovatko ihmiset kateellisia?

Voi vitsi, oispa itselläki rahaa. Olen oikeasti kateellinen :( LÄhtisin heti hiustensiirtoleikkaukseen jos ois varaa. Mulle tää kaljuuntuminen on niin vaikea asia hyväksyä. Jos oisin mies niin ei haittais yhtään.[/QUOTE]

Tietää kyllä koska käyvät meillä kylässä ym, meillä on arkkitehdin suunnittelema talo mitä ei ihan ilmaseks saa. Yhdet ystävät on vuokralla meidän yhdessä talossa ja ollaan kyllä maksettu kimppamatkojakin lähimmille ystäville.. Tuntuu nyt tosi tyhmältä vastata tälläseen jos se herättää pahaa mieltä...=( Tarkoitus on lähinnä uteliaisiin kysymyksiin vastata. Uskon että myös sun elämässä on jotain mitä mä saattaisin kadehtia.

Tietää kyllä koska käyvät meillä kylässä ym, meillä on arkkitehdin suunnittelema talo mitä ei ihan ilmaseks saa. Yhdet ystävät on vuokralla meidän yhdessä talossa ja ollaan kyllä maksettu kimppamatkojakin lähimmille ystäville.. Tuntuu nyt tosi tyhmältä vastata tälläseen jos se herättää pahaa mieltä...=( Tarkoitus on lähinnä uteliaisiin kysymyksiin vastata. Uskon että myös sun elämässä on jotain mitä mä saattaisin kadehtia.

Varmasti on jotain mitä saattaisit kahdehtia, mulla on kyllä ihan hyvä elämä muuten :) se vaan on kumma miksi raha on nimenomaan niitä asioista joista on helposti toiselle kateellinen. Kai se vaan on niin tärkeä osa elämää. Se ei silti tarkota sitä, ettenkö osaa iloita toisen varakkuudesta. Olen aidosti iloinen, että maailmasta löytyy ihmisiä joiden EI tarvitse jokaista ostosta miettiä eikä tarvi stressata riittääkö laskuihin rahaa. Hyvää kesää sinulle ja perheellesi :)

Ymmärrän että kaikilla ei ole kysyttävää mutta jos jollain on niin vastaan mielelläni. Riitaa en halua haastaa.

voitko olla reilu ja antaa mulle rahaa. Haluaisin pienen kesämökin veden äärellä, ei tarvita sähkäöä tai juoksevaa vettä. lisäksi haluan veneen, jossa voi yöpyä perheen kanssa.

oon tosi rehellinen ja hyvä tyyppi ja siksi mulla ei rahaa olekaan kertynyt. Sinähän ne olet kuitenkin joltain rehellisesti varastanut tai esi-isäsi. Orjatyötä, osta halvalla myy kalliilla, vedä välistä...

voitko olla reilu ja antaa mulle rahaa. Haluaisin pienen kesämökin veden äärellä, ei tarvita sähkäöä tai juoksevaa vettä. lisäksi haluan veneen, jossa voi yöpyä perheen kanssa.

oon tosi rehellinen ja hyvä tyyppi ja siksi mulla ei rahaa olekaan kertynyt. Sinähän ne olet kuitenkin joltain rehellisesti varastanut tai esi-isäsi. Orjatyötä, osta halvalla myy kalliilla, vedä välistä...

Miksi antaisin jollekin omia varoja joka ei vaivaudu edes olemaan ystävällinen. Hienoa että oot rehellinen, mutta tossa oot kyllä väärässä, kyllä rehellinenkin ihminen voi kerryttää omaisuuttaan jos käyttää kykyjään hyväksi ja on silmää bisneksille, rehellisille bisneksille. Ja toi osta halvalla myy kalliilla, se nyt vaan tässä maailmassa menee niin. Olishan se hienoa jos olis ihanneyhteiskunta missä annettais vaan asioita ilmatteeks, mutta eikös se ole jo osoitettu ettei semmonen vaan ihmisillä toimi. Ja jos esi-isäni on jotain varastanut niin jokainen kantakoon oman kuormansa, se ei mulle kuulu.

[QUOTE="vieras";23946482]Oletko tavannut siipeilijöitä?Entäs onko pankki sijoittanut oikein rahojasi? (eikä vienyt niitä kankkulankaivoon?)[/QUOTE]

Meillä on joku sijoitusneuvoja muualta ku pankista, mies on sen kanssa välillä tekemisissä ja kuulemma "hyvä tyyppi on" eli käsittääkseni on osannu ammattinsa joka taas toivottavasti tarkoittaa sitä et on sijoittanut rahoja hyvin. Kuitenki suuri osa on asunnoissa kiinni näistä rahoista ja vuokratuloja on ihan kivasti. Niinku mainitsin että on sijoitettu pariin suomalaiseen pikkuyritykseen niin niistä ei oo tullut sitten kovin isoja tuottoja, vähän plusmiinuksella mennään niissä mutta isommat ulkomaan sijoitukset on hyvässä suunnassa.
En oikein tiedä tota siipeilijä termiä, mutta omiin ystäviin luotan enkä ole lähipiirissä tavannut tälläisiä "siipeilijöitä" jos nyt termin ymmärrän oikein...

Me ollaan myös varakkaita.
Perheemme vuositulot 300 000 - 400 000e (ulkomailla, ei veroja Suomeen)
Omaisuus n. 1,5 miljoonaa. Kaikki on ansaittu omalla työllä ja yhtään penniä ei ole peritty. Se tuntuu hyvältä. Maltillisissa sijoituksissa kiinni n. 500 000e, joista syntyy kuukausittain tuottoa keskimäärin 3000 euroa. Periaatteessa voisimme siis elää pelkillä koroilla, mutta se ei ole tässä maailmantalouden tilassa ehkä kovin pitkäkantoista ja järkevää.

Meistä ei tosin näy ulospäin varallisuus mitenkään, eikä kukaan oikeastaan tiedä että olemme taloudellisesti aika riippumattomia. Olemme ihan tavallinen lapsiperhe joka asuu keskustan kolmiossa, ajaa pienellä audilla ja käy alepassa. Maallista mammonaa tärkeämpää meille on henkinen rikkaus ja vapaus toteuttaa itseään.

[QUOTE="Tirlittan";23948692]Me ollaan myös varakkaita.
Omaisuus n. 1,5 miljoonaa. Kaikki on ansaittu omalla työllä ja yhtään penniä ei ole peritty. Se tuntuu hyvältä. Maltillisissa sijoituksissa kiinni n. 500 000e, joista syntyy kuukausittain tuottoa keskimäärin 3000 euroa. Periaatteessa voisimme siis elää pelkillä koroilla, mutta se ei ole tässä maailmantalouden tilassa ehkä kovin pitkäkantoista ja järkevää.

Meistä ei tosin näy ulospäin varallisuus mitenkään, eikä kukaan oikeastaan tiedä että olemme taloudellisesti aika riippumattomia. Olemme ihan tavallinen lapsiperhe joka asuu keskustan kolmiossa, ajaa pienellä audilla ja käy alepassa. Maallista mammonaa tärkeämpää meille on henkinen rikkaus ja vapaus toteuttaa itseään.[/QUOTE]

Miten varallisuus näkyy elämässänne? Miten nautitte varoistanne ja tuloistanne vai kerrytättekö niitä vain?

Varallisuus näkyy niin että meillä on paljon vapaa-aikaa. Olemme käytännössä kotona ja matkustelemme vapaasti. Meillä on myös paljon hauskoja harrastuksia jotka vievät aikaa ja rahaa.
Teemme töitä parin vuoden välein, ja sitten tekemämme projektit kantavat "hedelmää" ja elämme tulojen ja sijoitustuottojen turvin.

Mitään ns. rikkaiden statussymboleja emme kaipaa, mutta on tietysti mukavaa että voi tehdä päivittäiset hankinnat ilman sen suurempaa miettimistä, ja joskus ostaa vaikka jonkun luksustuotteenkin, jos tuntuu siltä. Kuitenkin, uskoisin että on ihmisestä itsestään kiinni mitä pitää tärkeänä. Itse tuntisin elämäni todella ontoksi jos se koostuisi miljonääriäitien tyylisestä merkkifriikkeilystä ja materiasta, mutta ihan vastaavaa harrastavaa naisia löytyy muistakin yhteiskuntaluokista. En pidä yhtään sielukkaampana duunarinaista joka tunkee kaikki pennosensa ja pikavipit johonkin Yves Rocherin, meikkikauppojen, henkkamaukan ja ikean krääsään.

[QUOTE="Tirlittan";23948692]Me ollaan myös varakkaita.

Meistä ei tosin näy ulospäin varallisuus mitenkään, eikä kukaan oikeastaan tiedä että olemme taloudellisesti aika riippumattomia. Olemme ihan tavallinen lapsiperhe joka asuu keskustan kolmiossa, ajaa pienellä audilla ja käy alepassa. Maallista mammonaa tärkeämpää meille on henkinen rikkaus ja vapaus toteuttaa itseään.[/QUOTE]

Mistä "maltillisesta" sijoituksesta saa vuosituottoa 7.2 prossaa?

raaka-aine rahastot ja kiinteistöt. Emme siis vuokraa omistamiamme asuntoja, vaan ostamme yhden kerrallaan, uudistamme ja myymme voitolla. Tämä tapahtuu ulkomailla.

[QUOTE="Tirlittan";23948966]raaka-aine rahastot ja kiinteistöt. Emme siis vuokraa omistamiamme asuntoja, vaan ostamme yhden kerrallaan, uudistamme ja myymme voitolla. Tämä tapahtuu ulkomailla.[/QUOTE]

Sä puhuit ensin maltillisista sijoituksista ja koroilla elämisestä, mutta nyt sä kuitenkin kerrot teidän sijoittavan raaka-ainerahastoihin ja kiinteistöjen jalostukseen. Etenkään raaka-ainerahastoja minä en pitäisi maltillisena sijoituksena.

Yhteistyössä