Olen muuttamassa 3 lapsen kanssa kolmioon,miten nukuttais?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu varmaan hieman asunnon pohjaratkaisusta? Esim. jos saa vaikka suurinta huonetta jaettua kivasti kaikille kolmelle, kaksi pienempää kerrossänkyyn ja isompi omalle puolelleen?
 
[QUOTE="vvv";24459614]no jos kaikki samaa sukupuolta niin eikö ne mee samassa huoneessa??[/QUOTE]

Kerrostalon huoneet ovat usein aika pieniä ja lapset tarvitsevat tilaa, miksi sulloa 3 poikaa samaan huoneeseen, jos muitakin vaihtoehtoja on.

Itsekin laittaisin 11 v. omaan huoneeseen ja pienmmät yhteiseen.
 
Jos tämä tilanne olisi minun, niin kaksi nuorimmaista samaan huoneeseen. Vanhin saisi oman huoneen. Itse ostaisin olohuoneeseen hienon sängyn, joka toimii sitten sohvana.
 
Mitäs sitten kun pienemmät alkaa jossain vaiheessa valittamaan kun heillä ei ole omaa huonetta?
Jos kaikki nukkuisivat samassa huoneessa, tätä "ongelmaa" ei tulisi.
Isompi voisi sitten olla vaikka nukkumahuoneessa kavereidensa kanssa.
Paitsi jos tulee joku kaveri yökylään. Mutta kaveri voisi sitten nukkua vaikka leikkihuoneessa tai vaikka molemmat.
 
meillä on kolme poikaa 3v 6v ja 10v kaikki ovat samassa huoneessa. neliöitä talossa on 63. kerrossänky ja yksi sänky+ kirjahylly ja pari lelulaatikkoa. mulla ja miehellä sit toinen makkari. läksyt poika voi tehdä rauhassa mun ja miehen makkarissa. ja meille on vielä neljäs tulossa.jos se poika niin sit jaetaan et kaksi pienempää aikanaan yhessä ja kaksi muuta yhessä huoneessa sit me siirrytään olkkariin mut jos tyttö niin sit muutetaan isompaan joskus.
 
Näin on meillä: muksut samassa huoneessa (myöskin poikia) ja olkkarissa sohvan sijasta vuodesohva, että lapset voi sitten jakaantua mun makkariin jos heille tulee kavereita yökylään. Mun makkarissa myös ylimääräinen kirjoituspöytä, jotta vanhin poika saa tehtyä läksynsä rauhassa.
 
[QUOTE="mee";24459669]meillä on kolme poikaa 3v 6v ja 10v kaikki ovat samassa huoneessa. neliöitä talossa on 63. kerrossänky ja yksi sänky+ kirjahylly ja pari lelulaatikkoa. mulla ja miehellä sit toinen makkari. läksyt poika voi tehdä rauhassa mun ja miehen makkarissa. ja meille on vielä neljäs tulossa.jos se poika niin sit jaetaan et kaksi pienempää aikanaan yhessä ja kaksi muuta yhessä huoneessa sit me siirrytään olkkariin mut jos tyttö niin sit muutetaan isompaan joskus.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä hankitte neljännen lapsen, jos varaa ei ole isompaan asuntoon? Toihan on ihan lasten kidutusta tunkea tollasta määrää ihmisiä noihin neliöihin, ei ole kellään omaa rauhallista nurkkaa ja sit ihmetellään kun lapset on levottomia koulussa jne.
 
Riippuu paljolti pohjaratkasusta.

Tunnetko ketään, joka osaa yhtään rakennella? Pieneen tilaan voisi harkita kolmikerrossänkyä. Alin punkka olisi lattiatasolla, silloin mahtuu ylimpäänkin. Olen huonekaluliikkeissä nähnyt sänkyjä, mitä saa kasattua päällekkäin, sellaisesta voisi alimmasta katkaista jalat ja pultata hela höskän seinään kiinni. Samaan huoneeseen sitten koulupöytä. Jäisi yksi huone kokonaan leikkitilaksi. :)

Sinullekin suosittelisin vaikka kapeaa parvea, jonka alle sitte voisi laittaa sohvan. Ei se pitkän päälle ole kiva pitää omaa sänkyä sohvana.
 
Miksi ihmeessä hankitte neljännen lapsen, jos varaa ei ole isompaan asuntoon? Toihan on ihan lasten kidutusta tunkea tollasta määrää ihmisiä noihin neliöihin, ei ole kellään omaa rauhallista nurkkaa ja sit ihmetellään kun lapset on levottomia koulussa jne.

oonko missään vaiheessa sanonu että ei ois varaa. me vaan satutaan tykkäämään tästä asunnosta ja muualle en muuta jos naapurista ei sit vapaudu isompaa. meille tämä käy hyvin. ja on täällä tilaa jos haluaa yksinkin olla. ulkona voi purkaa pahimmat energiat ja meidän lapset ei mitenkään villejä oo ,ihan normaaleja ja koko ikänsä asunu tässä NÄIN PIENESSÄ ASUNNOSSA. monet asuu jopa vielä pienemmässä.
 
Meillä kokeiltiin tuota, että kaikki pojat oli samassa huoneessa. Katastrofi se oli. Illalla kesti todella kauan ennen kuin rauhoittuivat nukkumaan. Vanhimman tavarat aina hukassa ja jatkuvaa tappelua siitä kuka on sotkenut ja kenen pitää siivota. Meillä on useamman kerran noita huoneita vaihdettu. Välillä oli kuopuksellakin oma huone ja isommat samassa.

Ei me tähän asuntoon iäksi jäädä. Parin vuoden sisällä on kaikilla pojilla oma huone ja ratkaisu parhain.
 
Mä asun kolmen lapsen kanssa kolmiossa. Meillä on pakko olla muksuilla omat huoneet, tai olis siis jos huoneita riittäis, isompaa kämppää jonotettu jo 1,5 vuotta :/

15v:lla ja 12v:lla omat huoneet, 9v:llä olkkarin nurkka ja mä nukun sohvalla.
 
Varmasti riippuu asunnosta miten järkkäis, mutta jos lapset on usein toisen vanhemman luona, ottaisin sen huomioon. Lapset laittaisin samaan huoneeseen, 11 v. ei taidan enää paljoa sisällä leikkiä, vaan kulkee ulkosalla kavereiden kera. Itselle toinen (pienempi) makkari ja olohuone perheen yhteiseen käyttöön.
 
Ei musta mitään järkeä sulloa lapsia samaan huoneeseen, jos aikoo jättää toisen makkareista leikkitilaksi! Mieluummin sitten äidille siitä oma makkari.

Itse tekisin niin, että isoin omaan ja pienet jakavat yhden huoneen, ja mulle sänky olkkariin. Sen voi vaikka tilanjakajalla erottaa omaksi sopeksi. Kahdeksan vuoden kuluttua vanhin lapsi muuttaa pois kotoa, ja silloin nuorimmat saa omat huoneet vielä lopputeinivuosiksi. Ja vain 12-13 vuoden kuluttua ap:lläkin on koko kolmio itsellään :D
 
[QUOTE="vieras";24459642]Jos tämä tilanne olisi minun, niin kaksi nuorimmaista samaan huoneeseen. Vanhin saisi oman huoneen. Itse ostaisin olohuoneeseen hienon sängyn, joka toimii sitten sohvana.[/QUOTE]

Näin minäkin tein. Kolme tyttöä, iältään 4, 6 ja 8v.
 
[QUOTE="vieras";24459626]Kerrostalon huoneet ovat usein aika pieniä ja lapset tarvitsevat tilaa, miksi sulloa 3 poikaa samaan huoneeseen, jos muitakin vaihtoehtoja on.

Itsekin laittaisin 11 v. omaan huoneeseen ja pienmmät yhteiseen.[/QUOTE]

Jos on kaksi makkaria, niin missä te oletatte vanhemman / vanhempien nukkuvan?
 

Yhteistyössä