Olen niin köyhä etten halua enää elää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lauran tähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27040675:
Toista tehdessä tilanne oli ihan toisenlainen..

Onhan tuo hiukka yksinkertaista olla tajuamatta että elämäntilanteet muuttuu. Kai tajuat, että siinä missä ne parantuvat voivat ne yhtä hyvin huonontua.

Aika törkeä anoppi. mietit itsemurhaa, olette todella pahoissa rahavaikeuksissa ja hän teettää teillä oikeastaan ilmaiseksi arvokkaita töitä ja maksaa niin että vie teidän lapset jonnekin puistoon tai ostaa teidän lapsille jotain.

Jos isovanhemmilla on rahaa yleensä nuo jutut annetaan lapsille, ei vanhemmille.

siis tosi epäireilua.

ja en ymmärrä sitä, että toisille tämä aloitus on vitsi. typeriä ehdotuksia hodareista, hanureista, talojen vaihdoista, pikavipeistaä jne.

Anoppi ei tiedä raha asioistamme hölkäsen pöläystä. Kysyi tullaanko maalaamaan kaveriksi, sanoin joo tullaan. Sanoi et haluaa jotain ostaa siitä hyvästä ja tuumin et osta vaikka nuoremmalle sadevaatteet kun entiset on pienet ja aattelin ne hommata seuraavaksi.. Kukaan muu ei tiedä kuin mieheni. Tai varmaan moni tietää ettei rahaa ole paljoa kun opiskelen, mutta eivät tiedä ihan todellista tilannetta kuitenkaan.. Miehen suvussa on sellainen tapa että autettaan toisia ihan ilmaseksi. Joskus voi antaa jotain vastineeksi tai sitten jäädään odottamaan kunnes itse tarvii apua. Joskus tosi mukava tapa ja joskus tosi rasittavaa. Esim. keväällä oltiin serkun muutossa apuna (miehen serkun siis) ja loppuillasta hän lämmitti saunan ja tarjos baari illan.

[QUOTE="vieras";27051235]Onhan tuo hiukka yksinkertaista olla tajuamatta että elämäntilanteet muuttuu. Kai tajuat, että siinä missä ne parantuvat voivat ne yhtä hyvin huonontua.[/QUOTE]

No en tajunnut. Aattelin et tästä se elämä alkaa ja vihdoin alkaa olla asiat ärjestyksessä. Ostaahan nuo ihmiset taloja jatkuvasti kun saavat töitä. Moniko säästää ensin 20v että saa käteisellä talon ostettua?? Tai pystyy isoja summia säästämään kun maksaa samalla vuokraa?

Kiva että olet jo piristynyt, verrattuna ensimmäisiin viesteihin kuulostat jo ihan elämänhaluiselta! :)

Minun mielestä voisit kuitenkin ottaa apua vastaan kun sitä tarjotaan, minäkin mielelläni laittaisin teille sen uintirahan jotta pääsisitte viettämään kivaa aikaa yhdessä :) Ja jotain ihanaa shampootakin voisin lähettää! Lisäksi olen sitä mieltä, että sen auton voisitte vaihtaa vähän halvempaa. Ne vakuutukset jos sinällään tois lisärahaa. Jos olet väsynyt, en usko että kannattaa hakea töitä vielä koulun ja kodinhoidon lisäksi... Rankalta varmasti tuntuis listata niitä menoja ja tuloja paperille, mutta siten voisit oikeasti saada selkoa siitä mikä teidän tilanne nyt oikeasti on ja mistä kannattais alottaa.

Tsemppiä jatkoon, ja aivan takuulla te tästä selviätte! Teillä kuitenkin on asunto, auto, työ- ja koulupaikat sekä kirjoituksistasi päätellen ihana perhe :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27051428:
No en tajunnut. Aattelin et tästä se elämä alkaa ja vihdoin alkaa olla asiat ärjestyksessä. Ostaahan nuo ihmiset taloja jatkuvasti kun saavat töitä. Moniko säästää ensin 20v että saa käteisellä talon ostettua?? Tai pystyy isoja summia säästämään kun maksaa samalla vuokraa?
Asuntojen (ja kaikkien lainojen sekä osamaksujen) kohdalla pitäisi aina laskea myös se että jos jää työttömäksi, niin pystyykö edelleenkin hoitamaan laskunsa. Aika moni vain ei halua ajatella mitään negatiivista, kun haluaa ostaa jotain.
Minunkin mies haluaisi jatkuvasti ostaa jotain osamaksulla ja joudunkin joka kerta selittämään hänelle talousasiat uudestaan. Onnekseni hän on joka kerta myös hylännyt ajatuksen lainoista ja osamaksuista. Nyt hän unelmoi siitä että pääsisi töihin ja saisi sitten hankkia käteisellä kaiken haluamansa sekä auttamaan minua enemmän taloudenhoidossa.

Kelalle soitettu tänään ja hakemus on siellä ja pitää vaan odottaa ja viedä lappusia ja liitteitä. Työkkäriinkin olin yhteydessä (oisko siellä tiedossa keikkaluontoista työtä) ja he sanoi et mun koululla on nyt aloittanut elokuussa työvoimapoliittinen ryhmä joista pari on jo lopettanut heti alkuunsa. Sinne pääsee nyt muutama hakija vielä koska ovat niin alussa et ehtii vielä jutun juoneen kiinni. Kutsuvat haastatteluun jo loppuviikosta. Saatan päästä opiskelemaan samaa alaa työvoimapolittisena ja saan 900€/kk rahaa kelalta kuukaudessa kun jotain ylläpitkorvauksia ja lapsikorotuksia saa tökäreiden päälle. Kestää vain 1,5v mutta siinä käydään kaikki kurssit vaikka niistä ois jo hyväksiluku, niin uudelleen.. Periaatteessa ne jotka sinne haki ajoissa ja pitkäaikaistyöttömät on etusijalla, mutta sanoin et lopetan oman koulun ja jään työttömäksi koska mulla ei oo varaa käydä tätä opintotuella ni pääsin haastatteluun .. Onhan se vähän väärin viedä jonkun koulupaikka kun itsellä jo on, mutta oma napa on lähempänä tässä asiassa...

• Tykkää
Reactions: Sadana

Yhteistyössä