Olen ollut 10 kk oikeastaan vain kotona, tulen kohta hulluksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen

Vieras
Tai olenhan minä käynyt ruokakaupassa, kerran kampaajalla ja neuvolassa vauvan kanssa. Ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle miehen töiden takia, en tunne täältä ketään. Harmi kun neuvolakäynnit on harventuneet, olisi kiva jutella edes terveydenhoitajan kanssa. Ainoat vieraat mitä meillä on käyneet ovat omat ja mieheni vanhemmat ja siskoni. Hekin vain kaksi kertaa. Ystävät ei enään juuri yhteyttä pidä. Jos heitä nyt voi ystäviksi kutsua kun aina olen minä joka soitan heille. Mieheni ei suostu viikonloppujaan kuluttamaan reissaamalla entiselle asuinpaikkakunnalle. Mitähän tässä keksisi? Toivottavasti vauveli lähtee mahdollisimman aikaisin kävelemään että voitaisiin mennä tuonne leikkipuistoon. Jospa siellä tutustuisi paikallisiin. Onko nuo seurakunnan perhekerhot tarkoitettu vain isommille lapsille? Toivon jopa että tulis edes paikalliset jehovan todistajat ovelle pimputtamaan.

Ei ole perhekerhot vaan vanhemille lapsille. Itelläni on 9kk vanha lapsi ja ollaan jo monta kuukautta käyty perhekerhossa.
Myös MLL järjestää paikkakunnallani kaksi kertaa viikossa sellaista perhekahvilaa, jossa on mukava käydä kahvittelemassa :)
Rohkeasti mukaan vaan kaikkiin kerhoihin. Siellä ei tarvitsi tuntea entuudestaan ketään, minut on ainakin otettu joka paikkaan tosi hyvin mukaan!!

Kannattaa mennä sinne leikkipuistoon norkoilemaan, vaikka vauva ei vielä hiekkalaatikkokypsä olisikaan. Juttuseuraa löytyy myös srkn perhekerhosta ja useimmilla paikkakunnilla on myös avoin päiväkoti kerran viikossa. Noissakaan ei oleteta että lapsi leikkisi vielä toisten kanssa, vaan ne ovat myös äidin virkistäytymiseksi. MLL:n perhekahvilat ovat myös hyviä vertaistukipaikkoja. Mulle tuttuja on tullut myös muskarin myötä. Harmi vaan, että kohta tulee kesä ja kaikki kerhoilut loppuu... Mene äkkiä mukaan niin ehdit tutustua porukoihin vielä!

Ettekö jo nyt ole käyneet leikkipuistossa? :o Kannattaa mennä! Meidän vauva on puolivuotiaasta lähtien rakastanut keinumista ja pääsi maahan mönkimään kun oppi ryömimään ja konttaamaan ja nauttii kovasti leikkipuistossa olemisesta ja toisten lasten seuraamisesta.

Yhteistyössä