Olen ollut ilman lihaa nyt n. 3kk, kalaa olen syönyt 4krt sen aikana. Ja sukulainen nauroi/ilkkui.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no just
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no just

Vieras
Halusin siis alkaa kasvissyöjäksi mutta tosiaan sen 4 krt itse pyytämää haukea olen syönyt. Ja voi vitsit mitkä naurut/ilkkumiset ja sellainen tympeä asenne oli yhdellä sukulaisella kun tuli kylään. Kysyin että mitä tahtoisi syödä kun tulee ja kerroin ettei meillä enää lihaa ole valmiina kaapissa niinkuin ennen koska en enää syö lihaa. Siitähän se riemu repes. No kerroin että kyllä toki lihaa käyttäville teen vaikka pihvit mutta itse en vaan syö. Ja lisää sellaista alentavaa naureskelua sun muuta.

Nyt muistan tän jutun, olin n. 10v sitten myös useamman vuoden ilman lihaa, en syönyt kalaakaan ja samaa shaibaa tuli niskaan. Luulin että nykyään asia olisi eri, mutta ei näköjään olekaan. Ja ihme juttuja olen huomannut esmes ravintoillakin, kun kertovat pihveistään ja ilmoita etten syö lihaa, tulee seuraavaksi että no sitten meillä on tätä kanaa/kalkkunaa, ilmoitan etten syö niitäkään ja sitten ehdotellaan kalaa vaikka OLISIN jo sanonut että tahtoisin ihan pelkkää kasvisruokaa.

En nyt tiedä miksi edes kirjoitan tästä, mutta ärsyttää. Olen tosiaan ollut ennenkin kasvisruokavaliolla (suurimman osan elämästäni) ja AINa tätä tulee. No, eipä siitä pitäisi välittää, mutta välillä laittaa harmittamaan. Varsinkin sellainen vähättelevä ilkun tapainen.

Kuulostaa tutulta. Ja todella luulisi että kasvissyönti ei ole enää niin outo asia että sitä pitäisi mitenkään ihmetellä. Toisilla ilmeisesti vaan ei ole sitä sydämen sivistystä. Toisesta korvasta vaan sisään ja toisesta ulos.

[QUOTE="vieras";28817222]miks oot tollasella on/off kasvisruokavaliolla?[/QUOTE]

En tiedä... Oli aika kun tykkäsin lihasta. Nyt (ja aikasemminkin ollessani kasvisruualla se on vaan ällöttänyt) Ja koska lapset ja mies syö lihaa, oli helpompi itsekin syödä lihaa kun laittaa 2 eri ruokaa taikka käännyttää miestä ja lapsia kasvisruokaan. Nyt menee jo kivasti, koko perhe lämmennyt ajatukselle, saahan he koulussa ja töissä lihaa ja kotona esmes lihaa leivän päälle ja soijaroihe/suikaleet menee ihan kanasta

Mä oon ollut kohta jo kahdeksan vuotta syömättä lihaa, eikä oo kukaan vinoillut.. Ei edes kukaan tämän ajan kuluessa olleista miesystävistä, vaikka ovat lihansyöjiä olleet ... Ja joo, en ole mikään hippi, ihan normaali rokkari. Minusta olisi todella loukkaavaa, jos joku naureskelisi. Naureskelisin takaisin, että itsepähän lihotat itseä kesägrillimakkaroilla samaan aikaan kun minulla on loistava olo ja vatsa toimii ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei mikään hippi;28817254:
Mä oon ollut kohta jo kahdeksan vuotta syömättä lihaa, eikä oo kukaan vinoillut.. Ei edes kukaan tämän ajan kuluessa olleista miesystävistä, vaikka ovat lihansyöjiä olleet ... Ja joo, en ole mikään hippi, ihan normaali rokkari. Minusta olisi todella loukkaavaa, jos joku naureskelisi. Naureskelisin takaisin, että itsepähän lihotat itseä kesägrillimakkaroilla samaan aikaan kun minulla on loistava olo ja vatsa toimii ;)

No mä olen aina ollut "hippi" muiden silmissä. :D Olen sitten syönyt lihaa taikka en. Mutta siis vakavasti, ihan tavallinen ihminen olen. SUURIN osa ottaa kasvisyönnin ok, mutta osa tosiaan naureskelee sille. Tai ei suostu syömään kasvisruokaa meillä. Vuosia sitten oli tilanne että olin tehnyt kesäkeittoa. KAveri tuli kylään ja toi makkaraa mukanaan jota halusi laittaa oman annoksensa sekaan. Ei siinä mitään, toki sai laittaa mutta mua ihmetytti että se LIHA (tai no jauhomakkara) oli niin kaameen tärkee juttu että toi sitä mukanaan kun kuuli että tarjolla on kesäkeittoa.

En ole ap, mutta oma kommenttini tähän...

Totta, pääkaupunkiseudun ravintoloissa en ole törmännyt koskaan epäasialliseen käytökseen. Itse en juurikaan käy kasvisravintoloissa koska muu perhe on kaikkiruokaisia. Pidän kohtuullisena että hekin saavat ravintolassa sellaista ruokaa mitä haluavat. Harmillista vaan on että kaikissa "hyvissäkään" ravintoloissa ei aina ole listalla kasvisruokaa, joten pöytävarausta tehdessämme nämä ravintolat jäävät automaattisesti laskusta. Tiedän toki että hyvissä ravintoloissa kokki voi hyvinkin loihtia kasvisruokaakin listan ulkopuolelta, mutta jos lähtökohtaisesti veget on jätetty huomiotta niin toki valitsen ensisijaisesti jonkun muun ravintolan.

No yksittäiset ihmiset on sitten oma lukunsa. Kaikenlaista on tullut kuultua aika ventovierailtakin. Tiedättekös kun on sellainen "kirjoittamaton sääntö" että ensitapaamisella ei tulisi keskustella uskonnosta, politiikasta, yms. maailmankatsomuksista? Mielstäni ruokatottumukset kuuluvat tähän kastiin. Se ei vaan kuulu kenellekään mitä syön ja miksi. Yhtä vähän minua kiinnostaa mitä ympärilläni olevat ihmiset syövät, ja miten he perustelevat ruokavalintansa. Se ei vaan kuulu minulle.

Pk-seudulla asun, mutta pienessä Espoolaisessa lähiössä. Ja täällä ravintoloissa siis joskus tullut tuota mistä mainitsinkin.

Nyt olen sen ikäinen jo etten usko tämän olevan ohimenevää vaan taidan olla loppuikäni kasvissyöjä, ok, joskus kesäisin voin syödä lasten/omaa kalastamaan kalaa järvestä. Enköhän tule tässä löytämään ravintolat joita suosin ja eiköhän se mene lähipiirin tajuntaan ilman irvailua etten syö lihaa. Oli syyt sitten miten "hippejä" tai makukysymyksiä tahansa. :)

Aika oudot sukulaiset ja tuttavat sulla. Mä olin aikanani 4v syömättä lihaa, söin kyllä maitotuotteita, kananmunaa ja kalaa muttei kukaan mun tuttavapiiristäni vinoillut mitenkään.

Yhteistyössä