Olen ollut psykoosissa töissä, haluatko kysyä jotakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mutsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mutsi";25846907]Minulla oli silloin avioero vireillä, se varmaan laukaisi piilevän sairauden.[/QUOTE]

Lisäyksenä, oireina oli varmaankin keskittymiskyvyn puute, ärtyisyys, energisyys.

[QUOTE="Mutsi";25846842]Etkö tiedä, mitä psykoosi tarkoittaa? No, ihan sitä, että en ollut enää realiteeteissa, vaan luulin koko ajan kaikkea epätodellista. Kuten, että asiakkaat uhkaavat minua yms.[/QUOTE]

No siis äkkiseltään olisin määritellyt sen epätodelliseksi olotilaksi joka aiheuttaa sekavaa käytöstä, mutta en sen tarkemmin tiennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tällasta;25846908:
Itselläni on nyt ollut vakava masennus puoli vuotta, ja parannusta ei ole tapahtunut. Olen nyt ruvennut kuulemaan harhoja, olen lopettanut myös suurimman osan lääkkeiden syönnin, koska aloin lääkkeiden sekakäytöstä mennä sekasin. Tärinää - jaloissa vapinaa - muistamattomuutta vielä enemmän kun masennuksessa. En suostu syömään enää yletön määrää pillereitä, ja meinaan lähemmäs 2otbl/pvä

En itsekään pidä lääkkeiden syönnistä, mutta pakko mikä pakko. Eikö tuota lääkemäärää voisi jotenkin järkeistää??

[QUOTE="vieras";25846931]Oletko ns. normaali nyt lääkityksellä vai koetko skitsofrenian aiheuttamia harhoja jatkuvasti?[/QUOTE]

Olen ihan normaali, eikä minulla ole harhoja. Opiskelen uuteen ammattiin ja minulla on perhe; lapsi ja aviomies, ok-talo+ muut perusjutut ja kaikki ihan hyvin.

Mulla todettiin myös skitsofrenia. Vuosia olen ollut jo täysin oireeton, toivottavasti ei ikinä uusiudukaan. Lääkkeitä en enää tarvitse. Tällasta-nimimerkille sanoisin, että jos ääniä kuulee niin kyllä psykoosilääkitys on aiheellinen.

[QUOTE="Mutsi";25846947]Olen ihan normaali, eikä minulla ole harhoja. Opiskelen uuteen ammattiin ja minulla on perhe; lapsi ja aviomies, ok-talo+ muut perusjutut ja kaikki ihan hyvin.[/QUOTE]

Kiva kuulla. Itselläni kanssa kokemusta psykooseista, tosin bipolaari-häiriön kautta. Elän myös lääkityksen avulla täysin normaalia elämää ja ajattelen normaalisti.

Mulla todettiin myös skitsofrenia. Vuosia olen ollut jo täysin oireeton, toivottavasti ei ikinä uusiudukaan. Lääkkeitä en enää tarvitse. Tällasta-nimimerkille sanoisin, että jos ääniä kuulee niin kyllä psykoosilääkitys on aiheellinen.

Minullakin on lopetettu lääkitys kaksi kertaa, kun väliä oli viisi vuotta edellisestä psykoosista. Yhtä monta kertaa kuitenkin sairastuin ilman lääkkeitä. Toivottavasti sinulla menee paremmin.

[QUOTE="vieras";25846977]Kiva kuulla. Itselläni kanssa kokemusta psykooseista, tosin bipolaari-häiriön kautta. Elän myös lääkityksen avulla täysin normaalia elämää ja ajattelen normaalisti.[/QUOTE]

Niin, kyllä normaalia elämää pystyy elämään vakavien mielenterveysongelmienkin kanssa.

[QUOTE="Mutsi";25847004]Niin, kyllä normaalia elämää pystyy elämään vakavien mielenterveysongelmienkin kanssa.[/QUOTE]

Näin on. Ja toisaalta kuitenkin täytyy olla itse tietoinen, miten vakavasta ongelmasta on kyse, jotta se pysyy hoidossa.

[QUOTE="vieras";25846977]Kiva kuulla. Itselläni kanssa kokemusta psykooseista, tosin bipolaari-häiriön kautta. Elän myös lääkityksen avulla täysin normaalia elämää ja ajattelen normaalisti.[/QUOTE]

Täällä myös yksi bipo. Elän normaalia elämää,tosin absolutistina. Lääkkeitä en tarvitse jos en ota tippaakaan alkoa. Muutenkin säännöllinen elämänrytmi pitää oireet poissa.

Yhteistyössä