Olen ollut töissä hesellä 5 vuotta. Kysykää mitä haluatte.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi hesessä ei saa kurapukua ruokailun ajaksi? Sitä spermaista majoneesia on aivan liikaa ja sitä aina roiskuu vaatteille!

Osassa hampurilaisia pitää kyllä paikkansa. Ostin muutama viikko sitten megahampurilaisen ensimmäistä kertaa vuosiin ja se ei maistunut millekään muulle kuin majoneesimössölle. Sitä majoneesia oli aivan liikaa.

Toisaalta taas siinä tavallisessa hampurilaisessa majoneesia on sopivasti, siitä tulee sopivan raikas verrattuna esimerkiksi McDonald'sin tavalliseen hampurilaiseen, joka on hyvin kuiva ja janottava tuohon Hesburgeriin tavalliseen hampurilaiseen verrattuna.

Miksi teidän ranskikset eivät ole ehtaa perunaa ja öljyä, kuten mäkkärillä, vaan täynnä kaikkea ylimääräistä? Haluaisin tukea suomalaista, mutta eipä tee mieli, kun ranskisten taso on mikä on.

[QUOTE="janita";25620394]Mun kaveri on ollut hesessä töissä ja kerto, että niitä hamppareita lämmitetään mikrossa uudestaan, ja vaikka pihvit on mennyt vanhaksi niin silti niitä käytetään.[/QUOTE]

Tää on kyllä täyttä shaipaa.

Miksi melkein aina käy niin, että hampurilainen tuodaan myöhemmin pöytään? Olen huomannut, että vielä joskus 10 vuotta sitten tuo oli tosi harvinaista. Nykyään melkein aina käy niin, että hampurilainen tuodaan erikseen pöytään. Ranskalaiset ehtivät kylmyä ja ei ole kiva odottaa sitä hampurilaista. Miksei voi tehdä niin, että koko ateria tuotaisiin kerralla tai sitten niin, että asiakkaat itse odottavat kassan lähellä ja hakevat aterian kun se on valmis? Tuntuu, että monesti myyjällä menee kauheasti aikaa kun etsii tarjottimen kanssa sitä kenelle piti mikin hampurilainen viedä, kaikki paikat eivät käytä edes niitä numerojuttuja. Eikä tämä koske pelkästään Hesburgeria vaan McDonald'sissa on ihan sama juttu.

Toinen kysymys, mitä ajattelette jos asiakas tilaa tuplajuustohampurilaisen ilman juustoa? Itse tykkään siitä Hesen tuplajuustohampurilaisesta ilman juustoa, mutta kun kerran ostin sen, niin myyjä alkoi jotenkin ihmetellä asiaa ja kävi vielä kysymässä joltain muulta henkilöltä voiko sen myydä ilman juustoa. No, kyllä myi ilman juustoa, mutta hieman inhottava tilannehan se oli, mutta hampurilainen oli kyllä hyvänmakuinen ilman juustoa.

Miksi muuten Hesessäkin on niin vähän hampurilaisia ilman juustoa?

Kysyn nyt lisää, kun mieleen kysymyksiä juolahtaa, miksi kampanjatuotteina kiertää koko ajan samat tuotteet? Nytkin taas Megamättö tullut uudestaan. Fiestahampurilaista ei ole näkynyt vuosiin, samoin kuten valkosipulihampurilaista. Noista tykkäsin hirveästi, mutta eipä ole noitakaan tainnut kuin kerran olla kumpaakin.

Yleensä ne ranskikset annetaan jos ne on valmiina koska suurin osa ne haluaa, mutta sinä voit ihan hyvin sanoa että halut ne sitten yhtä aikaa :)

Tuplajuustoonhan tulee aivan samat täytteet kuin tavalliseenhamppariin ja juustoon, että sehän on ihan samaa kamaa sitten kuin tavallinen hamppari, sillä erolla että siinä on vain kaksi pihviä. Mutta sinä voit toki tilata sellaisen jos haluat, olethan maksava asiakas.
Sellainen henkilö joka ei ole kauaa töissä ollut ei varmasti vielä tiedä kaikkiea juttuja joten varmasti siksi on kysynyt asiaa joltain muulta.

Ja saat tilata minkä vain hampurilaisen ilman juustoa tai jotain muuta täytettä mistä et pidä.

Se mitä kampanjoita pyörii on ihan kiinni ylemmistä portaista, jotka päättää ne joten meillä ei siihen ole sanan valtaa. Todella usein kyllä pyörii samat. Kenties voisit kysyä jostain milloin tulee nuo mainitsemasi hampparit taas?

Osassa hampurilaisia pitää kyllä paikkansa. Ostin muutama viikko sitten megahampurilaisen ensimmäistä kertaa vuosiin ja se ei maistunut millekään muulle kuin majoneesimössölle. Sitä majoneesia oli aivan liikaa.

Toisaalta taas siinä tavallisessa hampurilaisessa majoneesia on sopivasti, siitä tulee sopivan raikas verrattuna esimerkiksi McDonald'sin tavalliseen hampurilaiseen, joka on hyvin kuiva ja janottava tuohon Hesburgeriin tavalliseen hampurilaiseen verrattuna.

Tiesittehän että megahampurilaisessa on tuplamäärä majoa? Ja sitä todella on paljon siinä. Senkin voi pyytää vaikkapa puolella määrällä majoa. :)

Onko olemassa mitään linjausta hesen puolesta siihen kuinka paljon hamppareita pitää olla valmiina?
Olen huomannut että Pirkkalan cittarilla olevassa hesessä joutuu lähes aina odottamaan hampparia. Juuri koskaan ei ole valmiina.
Vai onko tämä ravintolakohtaista ja tuolla nyt vaan sattuu olemaan nuuka päällikkö joka haluaa välttää hävikkiä asiakkaan kustannuksella?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25621771:
Onko olemassa mitään linjausta hesen puolesta siihen kuinka paljon hamppareita pitää olla valmiina?
Olen huomannut että Pirkkalan cittarilla olevassa hesessä joutuu lähes aina odottamaan hampparia. Juuri koskaan ei ole valmiina.
Vai onko tämä ravintolakohtaista ja tuolla nyt vaan sattuu olemaan nuuka päällikkö joka haluaa välttää hävikkiä asiakkaan kustannuksella?

Noh.. pienimmissä hiljaisissa paikoissa niitä kyllä tehdään sen mukaan mitä menee. Mutta lounas yms muuna ruuhka aikana tehdään valmiiksi tiskiin sellaista jota yleensä menee.
Mutta eikä sinusta ole miellyttävämpää syödä sitä tuoretta vasta tehtyä kuin sellaista joka on jo jonkin aikaa tiskissä seissyt? Niissähän on makueroja :)
Ja koska kaikki kustannukset on nousseet niin kyllä sitä hävikkiä pyritään välttämään parhaansa mukaan, koska eihän se hyväksi ainakaan ole. Ei se ihan ilmaista ole tehdä tavaraa tiskiin ja heittää sitä roskiin kun se ei menekään.

[QUOTE="vieras";25620959]Miksi teidän ranskikset eivät ole ehtaa perunaa ja öljyä, kuten mäkkärillä, vaan täynnä kaikkea ylimääräistä? Haluaisin tukea suomalaista, mutta eipä tee mieli, kun ranskisten taso on mikä on.[/QUOTE]

Tähän haluaisin kuulla vastauksen, ja toinen kysymykseni on, että mitä työntekijät syö työvuoroillaan lounaaksi? Saako syödä ravintolan ruokia lounaaksi, kuten monissa ravintoloissa ja kahviloissa on?

[QUOTE="aloittaja";25621830]Mutta eikä sinusta ole miellyttävämpää syödä sitä tuoretta vasta tehtyä kuin sellaista joka on jo jonkin aikaa tiskissä seissyt? Niissähän on makueroja :)[/QUOTE]
Makueroja on kyllä ja minulla on sellainen omituisuus että minusta muutaman minuutin tekeytynyt hamppari on parempaa kuin aivan tuore. Maut ovat tasaantuneet ja kokonaisuus on täyteläisempi.

Toinen juttu on se että kyseessä on PIKAruokaravintola ja tulen sinne kun haluan nopeasti jotain syödäkseni. Pitkän lounaan voin ajan kanssa nauttia ihan oikeassa ravintolassa silloin kun siihen on aikaa.

[QUOTE="hmm";25619388]Onko ok olla kassalla, käsitellä rahaa ja kassakonetta josta suoraan paljain käsin hampurilaisten laittoon? Tälläin näin erään työntekijän toimivan tampereella yhdessä hesessä kun jonotin vuoroani. Täytyy sanoa että ruokahalut menivät. Tilanteen yököttävyyttä ei yhtään vähentänyt se kun hampparista salaattia lenteli pitkin lattioita kun sinne sitä kiireessä pisteli. Lattiakin oli tosi likainen, huomioni kiinnitin siihen niitä salaatinlehtiä seuratessani, eivät olleet ensimmäiset lattialla..[/QUOTE]

Oliko tämä Keskustorin Hesessä? Itse näin samanlaisen tilanteen ja uskotko kun jäi ranskalaiset syömättä, miltei oksennus pääsi. Yök, kuvitelkaa missä kaikkialla ne sormet on olleet...

[QUOTE="Minni";25620860]No silti.[/QUOTE]

Sä siis teet 20pv kuukaudessa 6h päiviä ja lisäksi viikonloppua joskus.
Ap tekee kuukaudessa 8pv töitä.
Niin kumman palkka se olikaan parempi?

[QUOTE="vieras";25621968]Tähän haluaisin kuulla vastauksen, ja toinen kysymykseni on, että mitä työntekijät syö työvuoroillaan lounaaksi? Saako syödä ravintolan ruokia lounaaksi, kuten monissa ravintoloissa ja kahviloissa on?[/QUOTE]

Entinen mäkkäriläinen vastaa tuohon työntekijöiden ruokailuskysymykseen.
Meillä sai syödä mäkin tuotteita puoleen hintaan tai sitten monella oli omat eväät mukana.

Ihmiset on täällä aika tyhmiä, kun luulevat jonkun peruspuurtajan tietävä kamppishamppareiden kiertokulun. Ei niiden vuorottelusta tiedä muut kuin ne, jotka niitä kampanjoita suunnittelee. Ei kellään heseduunrilla, vp:llä tai rp:llä oo mitään tekemistä kampanjoiden kanssa. Niin ikään muukaan tuotevalikoima esim. minimega ei ole ravintolan päätettävissä. Siis mikä poistuu valikoimastai tai mikä on uusi tuote. Tietty yrittäjillä on ehkä enempi vapautta vaihdella jotain yksittäisiä tuotteita, mutta ei nekään voi päättää, että otetaanpa kerros pois valikoimista. Mut toiveet kamppikista menee kyl paremmin perille varmaan firman oman nettisivun kautta kuin täällä vauvafoorumilla. Haloo!!

Syntykö työpaikkaromansseja? Saako Hesellä tupakoida? Mikä on pahvimukin sisäänostohinta?(Ku miks *** pitää maksaa 60senttiä jostain pahvimukista. Vettä saa muissa paikoissa ilmaseks).Miks hesellä on aina liian vähän työntekijöitä töissä? Voitko sä kertoa, millon se teidän kassan hotein missukka on töissä? Tai parempaa vielä, antaa sen numeron?

Aivan pakko ottaa osaa keskusteluun.
Mäkissä on omavalvontaohjelma jota seurataan päivittäin, onko hesellä vastaavaa?
Lisäksi olen itse nähnyt kun hesen keittiötyöntekijä ottaa PALJAIN KÄSIN raakaa lihaa grillille ja samalla kädellä maustaa paahtuneet sämpylät. Oletteko kuulleet RISTIKONTAMINAATIOSTA? Jokainen voi vaikka itse googlata ja katsoa mitä se tarkoittaa jollei tiedä. Tämä ei ole mikään "kumpi on parempi"-läppä. Syön sekä mäkissä että hesessä. Hesessä on mielestäni parempi dippivalikoima =) Se mikä hesen tuotteissa häiritsee, on se juuri kun ei voi olla varma onko keittiössä käytetty hanskoja raa'an lihan käsittelyssä. Ja se että (varsinkin) kiireessä sämpylöitä ei paahdeta kuin nippanappa 10 sek --> haaleat burgerit.

[QUOTE="vieras";25622458]Sä siis teet 20pv kuukaudessa 6h päiviä ja lisäksi viikonloppua joskus.
Ap tekee kuukaudessa 8pv töitä.
Niin kumman palkka se olikaan parempi?[/QUOTE]

Kysyin tos piruuttani yheltä tutulta joka mäkis töis niin ei niilläkään saa 1000 € kk käteen pelkästään viikonloppuja tehneet. Sanoi että hyvin mahdollista että tekee viikonloppuja ja viikolla. Mutta samapa tuo, ei ois mun työtä :D

Ja hesessä ranukori killuu rasva-altaan päällä kuivumassa moooonta minsaa. Tuloksena nuhjaantuneet perunat jotka vielä myydään asiakkaalle. Ruokamyrkytyksistä joku puhu että olis saanu joskus. Ruokamyrkytys ei ilmene samana päivänä. Oireet tulee vasta päivän tai kahden päästä. Minulle ainakin kun kerran sain todella pahan. Ei siis mistään ravintolasta vaan erään pitopalvelun kakuista. Että näin. Todennäköisesti olet syönyt liikaa tai pitkästä aikaa kunnolla tuommosta mössöä. Kyllä maha voi mennä sekaisin muustakin syystä. Ne on niitä ruoansulatusongelmia, aktivia auttaa xD

Hyvät ihmiset, älkää ikinä menkö heseen töihin!!! Olin hesellä 2 kk töissä ja en voi vieläkään uskoa kuinka huonosti siellä kohdeltiin työntekijöitä. Kaikki vuoropäälliköt oli ihan just sieltä ja jos ei sun naama sattunu niille kelpaamaan niin siitä sai kyllä sitte kärsiä! Otin onneksi riskin ja lähdin kävelemään tosta paikasta vaikkei seuraavista töistä ollu tietookaan. Oikean ratkasun kuitenki tein ja työskentelenkin nykyään paljon paremmassa paikassa. :)

Yhteistyössä