Olen ollut töissä hesellä 5 vuotta. Kysykää mitä haluatte.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";25617466]Miksi käytätte natriumglutamaattia melkein jokaisessa ruuassanne? Mäkkäri ei käytä ja heillä on todella hyvät pöperöt.[/QUOTE]

Tiedäthän että ne työntekijät niissä pisteissä eivät valmista näitä raaka-aineita. Joten tämä kysymys sinun pitää suunnata Hesen pääpampulle ei ap:lle.

[QUOTE="vieras";25617506]Tiedäthän että ne työntekijät niissä pisteissä eivät valmista näitä raaka-aineita. Joten tämä kysymys sinun pitää suunnata Hesen pääpampulle ei ap:lle.[/QUOTE]

Tiedän. Mutta ajattelin jos ap:lla olisi jotain mielikuvaa asiasta.

Olen itse ollut joskus muinoin Mäkkärissä töissä ja siellä ainakin hygieniaan kiinnitettiin todella suuri huomio. Ei todellakaan kukaan syljeksinyt hampurilaisiin tms. Vanhaksi menneet hampurilaiset (yms tuotteet) heitettiin surutta roskiin, aikarajoja noudatettiin tiukasti ja noita vanhaksi menneitä ei saanut edes henkilökunta syödä vaikka ne olisi vielä olleetkin ehkä syömakelpoisia.

Hesen hommista en tosin tiedä muttä näin oli mäkissä.

[QUOTE="vieras";25617635]Olen itse ollut joskus muinoin Mäkkärissä töissä ja siellä ainakin hygieniaan kiinnitettiin todella suuri huomio. Ei todellakaan kukaan syljeksinyt hampurilaisiin tms. Vanhaksi menneet hampurilaiset (yms tuotteet) heitettiin surutta roskiin, aikarajoja noudatettiin tiukasti ja noita vanhaksi menneitä ei saanut edes henkilökunta syödä vaikka ne olisi vielä olleetkin ehkä syömakelpoisia.

Hesen hommista en tosin tiedä muttä näin oli mäkissä.[/QUOTE]

Samaa linjaa menee heselläkin.

[QUOTE="Karenina";25617789]Miksi Hesessä ei enää tehdä minimegahsmpurilaisia? Se oli mielestäni paras hampurilainen. Poistui valikoimasta muistaakseni kyllä jo noin 7-8 vuotta sitten.[/QUOTE]

Voi kun tietäisin! Se oli minustakin paras! :)

Heseissä vaihtelee paljon se miten pukeudutaan.. Yleensä keittiössä työskentelevillä on lippis ja kassalla työskentelevillä lippa, kaikissa paikoissa ei tätä ei noudateta. Hanskoja ei aina käytetä maustamisessa vaikka pitäisi.

[QUOTE="vieras";25617902]Heseissä vaihtelee paljon se miten pukeudutaan.. Yleensä keittiössä työskentelevillä on lippis ja kassalla työskentelevillä lippa, kaikissa paikoissa ei tätä ei noudateta. Hanskoja ei aina käytetä maustamisessa vaikka pitäisi.[/QUOTE]

Tottakai vaihtelee. Kassalla pidetään yleensä kassa/kahvilapuolen vaatteita. Keittiössä keittiön vaatteita. Ja ihan saa olla oman maun mukaan lippis tai lippa, mutta hattu pitää olla. Ainoastaan vp rvp eivät tarvitse.
Ja hanskoja ei tarvitse käyttää mikäli olet toimittanut salmonella todistuksen.
Käsiä pestään, pestään, pestään, pestään!

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;25617993:
Miksi olet valinnut työpaikakseni juuri Hesen? Onko tavoitteena yletä työssä?:)

Sattuman kautta aikoinani menin. Ja jotenkin sille tielleni vain jäänyt,koska työ on ihan mukavaa ja palkkakin mielestäni hyvä.
Olisi ollut kaksi vuotta takaperin mahdollisuus kouluttautua vuoropäälliköksi, mutta toinen lapsi teki tuloaan joten passasin. Kenties tulevaisuudessa jos heselle vielä pysyvästi palaan.

En ole ap mutta Hesellä olen ollu töissä.
Uskokaa tai älkää, niitä aikarajoja noudatetaan suunnilleen sekuntikellon kanssa! Ranskikset saattaa joskus jäädä pari minuuttia yli (huom: minuuttia) siihen altaaseen, mutta hampurilaiset ei todellakaan.

Niitä ei myös "lämmitellä", siihenhän menis enemmän aikaa kuin uuden hampurilaisen tekemiseen!

En muista enää kauanko ne siinä "pinnissä" (joka siis pitää niitä lämpimänä) sai olla, mutta niissä on merkitty aina tietyllä tagilla se kellonaika (vaikka: 5 yli -> 5) kun ne on sinne laitettu, ja niitä myös heitellään pois tosi tehokkaasti.

Ite olin 2 vuotta kahdella eri hesellä opiskelujen aikana ja kertaakaan en muista että kukaan olisi
a) sylkenyt hamppariin
b) myynyt vanhentunutta hampurilaista.

Siis come on, nehän menee tosi nopeesti vanhaksi, ei noin isolla lafkalla ole varaa mihinkään ruokamyrkytystapauksiin (joita ei ikinä ole heselle asti ilmoitettu koko historiassa).

Mä olen saanu hesestä ruokamyrkytyksen!! Tai niin luulisin asiassa käyneen!
Tapauksesta jo useempi vuosi.
Syötiin kaverin kaa hesessä, lähdettiin jatkaa matkaa ja en kestäny vajaata puolta tuntia et pääsen vessaan, vaan paskoin housuhini juuri ennen vessaa!
Kaveri kerkes vessaan just ja just.
Ei olla hesee sen jälkeen käytetty ja ois varmaan pitäny ilmottaa johonkin!

[QUOTE="Karenina";25617789]Miksi Hesessä ei enää tehdä minimegahsmpurilaisia? Se oli mielestäni paras hampurilainen. Poistui valikoimasta muistaakseni kyllä jo noin 7-8 vuotta sitten.[/QUOTE]

Kyllä niitä vielä jostain harvoista paikoista saa. Ei ole pitkäkään aika kun viimeksi söin. :)

[QUOTE="aloittaja";25617446]Kyllä on? Mistä päättelet ettei olisi?
Onko sinulla? :)[/QUOTE]

Siitä, että olet aikuinen ihminen ja ollut jo pitkään töissä Hesellä. :) Opiskeletko töiden ohessa tms.? Tähtäätkö johonkin muuhun työhön?
On minulla.

Jos mä pyydän jonkun hampurilaisen eri mausteilla kuin mitä siihen oikeasti kuuluu, onko siitä ihan hirveä vaiva keittiölle vai meneekö se siinä samassa kun niitä muutenkin tekee?

[QUOTE="eee";25618939]Siitä, että olet aikuinen ihminen ja ollut jo pitkään töissä Hesellä. :) Opiskeletko töiden ohessa tms.? Tähtäätkö johonkin muuhun työhön?
On minulla.[/QUOTE]

Otithan huomioon kohdan jossa luki olen ollut.. :)
Nyt olen ollut 5vuotta kotona siten että tein satunnaisesti puoli vuotta välissä töitä 4vuotta sitten.

Kyllä tähtään muuhun työhön. Sillä tuo työ ei kuitenkaan ole sitä jota haluaisin loppuelämän tehdä. Täytyy kuitenkin jatko kouluttautua ja etsinkin siihen sopivaa paikkaa tällä hetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25618993:
No mistäs sen näkee kauanko on valmiit hampparit olleet siinä tiskissä. Koskaan en ole nähnyt, että kukaan katsoisi niistä mitään merkintöjä, saatika nakkaisi pois.

Ei niissä hamppareissa mitään olekaan. Keittiössä olevat näkee tietsikanruudulta kaikki mitä valmiina, koska ne on valmistettu ja kone myös ilmoittaa koska ne pitää lyödä hävikkiin. Ja niitä ei nakataan asiakkaiden nähden vaan keittiön kautta suoraan lämpötunnelista lähettyvillä olevaan bioon. :)

[QUOTE="aloittaja";25619037]Kyllä mielestäni on hyvä/ok palkka jos viikonlopputyöskentelystä saa vähän vajaa tonnin. Mutta minä olenkin keskituloinen kuten myös mieheni ja olen tottunut lapsena elämään pienellä äidin jäädessä yksin vastuuseen meistä neljästä lapsesta. :)[/QUOTE]

Teet siis pelkästään viikonloppuja? No sittenhän tuo onkin ihan hyvä palkka. Itse teen eräässä liikennenmyymälässä vain viikonloput, 6h/päivä ja vähän vajaa 10e tuntipalkka ja en tosiaan pääse kyllä tonnin ansioille... Ehkä joku 600-700 tulee käteen kuussa, kun 4 viikonloppua tekee. Mikä on siis sun tuntipalkka?

[QUOTE="eee";25618939]Siitä, että olet aikuinen ihminen ja ollut jo pitkään töissä Hesellä. :) Opiskeletko töiden ohessa tms.? Tähtäätkö johonkin muuhun työhön?
On minulla.[/QUOTE]

Pakko kysyä mitä väliä sillä on? Työtä se on tuokin ja rankkaa työtä onkin. Tiedän koska hyvä ystäväni on myös ollut kauan kyseisessä paikassa.

Ja kuinka se eroaa onko se aikuinen ihminen töissä vaikkapa kaupassa? Huonompi palkka taitaa monella kaupan kassalakin olla kuin kyseisessä paikassa.

[QUOTE="aloittaja";25617453]On olemassa ja jokaisella hampparilla on oma aikansa. Niiden säilytys tiskissä on kuitenkin vain enintään 30min jonka jälkeen ne PITÄÄ lyödä hävikkiin ja nakata bioon.
Ja totta on se että se hamppari joka on ollut tiskissä sen 30min ei maistu samalle kuin se joka on juuri tehty.[/QUOTE]

No ei todellakaan. Onko tähän asiaan tulossa mitään muutosta, niin että asiakas ei koskaan saisi sellaista vanhaa hampparia?

Sama kysymys ranskalaisista. Vain todella tuoreet maistuu hyviltä, muut ihan mössöltä. Eikö sille voisi tehdä jotain. Laita ainakin näitä terveisiä sinne ylöspäin ;)

[QUOTE="vieras";25619205]Pakko kysyä mitä väliä sillä on? Työtä se on tuokin ja rankkaa työtä onkin. Tiedän koska hyvä ystäväni on myös ollut kauan kyseisessä paikassa.

Ja kuinka se eroaa onko se aikuinen ihminen töissä vaikkapa kaupassa? Huonompi palkka taitaa monella kaupan kassalakin olla kuin kyseisessä paikassa.[/QUOTE]

On se työtä ja rankkaakin sellaista, sitä en kiellä ollenkaan. Minä vaan kysyin, onko aloittajalla kunnianhimoa, ja olihan hänellä - pohtii kouluttautumista ja muita töitä. Itse en pidä Hesellä koko elämäänsä työskenteleviä ihmisiä kovinkaan kunnianhimoisina.

Ja oikeassa olet, ei se kaupan alasta juurikaan eroa. En pidä myöskään kaupan kassalla koko ikänsä työskenteleviä kunnianhimoisina.

Yhteistyössä