S
Suuria kysymyksiä
Vieras
Miehestä tulee varmasti hyvä isä, odottaa kuin kuuta nousevaa tämän lapsen syntymää. Mutta onko tämä moraalisesti oikein?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mitäääh.eiköhän nyt oo vähä toinen stoori
Alkuperäinen kirjoittaja piste:tilanne voi olla toinen kun tämä lapsi on haluttu, mutta itse en voi ymmärtää ihmistä joka missään olosuhteessa kääntää selkänsä lapselleen!!
Alkuperäinen kirjoittaja ämkei:Tiedän, että noita itsensä raskaaksi keplotelleita naisia todellakin on. Jos tilanne on todella ollut niin, että nainen on hankkiutunut salaa raskaaksi, niin varmasti miehestä on isäksi. (Tiedän pariskunnan, jossa nainen väitti avomiehelleen syövänsä pillereitä))
Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...
Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...
Siis moraalisesti oikein ketä kohtaan? Kuka tässä nyt kärsii? Mun käsittääkseni ei kukaan. Edes hylätty lapsi ei taida tilanteesta mitään ajatella, ei ole isäänsä nähnyt eikä tunne, saattaapa olla jo isäpuoli miehenmallina. Toki vanhempana voi alkaa ihmetellä oikean isänsä käytöstä.Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...
mitä moraalisesti väärää on muka raskaudessa jota on yritetty ja se on toivottu ja jota odotetaan innolla ja rakkaudella?? siinä ei oo mitään moraalisesti väärää, toisin kun siinä että tahallaan hankkiutuu raskaaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...
Mutta hänhän on jo isä?
Itse on vaikea ymmärtää, että joku voi hylätä oman lapsensa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis moraalisesti oikein ketä kohtaan? Kuka tässä nyt kärsii? Mun käsittääkseni ei kukaan. Edes hylätty lapsi ei taida tilanteesta mitään ajatella, ei ole isäänsä nähnyt eikä tunne, saattaapa olla jo isäpuoli miehenmallina. Toki vanhempana voi alkaa ihmetellä oikean isänsä käytöstä.Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olen sitä mieltä että ne miehet jotka on hylänneet lapsensa joskus, sais heittää jorpakkoon. mun kummitytön isä ei ole ikinä nähny tyttöä eikä edes isyyttään oo tunnustanu, lapsen äiti tuli raskaaks ihan molempien päätöksestä olla käyttämättä ehkäsyä ja kun raskaustesti oli positiivinen ni äijä häippäs. ja luin just lehdestä et se äijä on ostanu jonku firman. olis siinä rahaa vähän antaa likallensaki.
Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...
Mutta hänhän on jo isä?
Ei ole isä: ei tunne lastaan, ei ole tekemisissä, ei ole isänä kenellekään. Isyys on nimittäin aika paljon muutakin, ajatteletko esimerkiksi että sperman luovuttajat ovat isiä niille lapsille, jotka saavat alkunsa heidän spermastaan tai että munasolujen luovuttajat ovat äitejä niille, jotka saavat alkunsa näistä munasoluista...
Niin joo, ja vaikka itse tämän aloituksen tein ja moraaliasioita pohdin, niin toivon todella, että osaisitte säilyttää asiallisen otteen keskusteluun! Minua ei ainakaan "kiinnosta" mitään haukkumakommentit tai turha syyttely. Asiat eivät ole olleet mustavalkoisia tai yksinkertaisia, enkä ole kertonut tilanteesta kuin pääpiirteet. Toivottavasti jaksatte ajatella asioita myös muilta kanteilta, vaikka itsellänne jo lapsia onkin ja pystytte heidän kauttaan ajattelemaan miltä esim. isättömyys tuntuisi.
Ps. Tällä lapsella, josta kerroin, oli ainakin aikoinaan jo isä joka välitti ja kasvatti häntä. Oli ihan raskausajasta lähtien mukana sen naisen elämässä!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mistä voit tietää, että "nainen hankkiutui salaa raskaaksi". Onko nainen myöntänyt miehelle toimineensa niin? Miehesi voi ehkä kertoa näin, koska sillä lailla on hieman helpompi perustella sitä että hylkäsi lapsensa! Miehesi ei kuitenkaan vaivautunut kondomia käyttämään satunnaisen seksipartnerinsa kanssa?
Mies toimii moraalittomasti ensimmäistä lastaan kohtaan, koska ensimmäinen lapsi ei ole tehnyt mitään väärää tänne syntymällä. Fiksu mies pitäisi jonkun yhteyden lapseen, jotta lapsi saisi tietää isänsä - enkä nyt tarkoita, että pitäis ottaa luokseen asumaan tms.
Sinuna miettisin sitä, että kun rakkaus loppuu, voi miehellesi olla helppo hylätä myös teidän yhteinen lapsi. Näitä miehiä kun valitettavasti löytyy ja miehelläsi on jo aiempaa kokemusta siitä, että on helppoa vain sivuuttaa oma lapsi.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...
Mutta hänhän on jo isä?
Ei ole isä: ei tunne lastaan, ei ole tekemisissä, ei ole isänä kenellekään. Isyys on nimittäin aika paljon muutakin, ajatteletko esimerkiksi että sperman luovuttajat ovat isiä niille lapsille, jotka saavat alkunsa heidän spermastaan tai että munasolujen luovuttajat ovat äitejä niille, jotka saavat alkunsa näistä munasoluista...
Niin joo, ja vaikka itse tämän aloituksen tein ja moraaliasioita pohdin, niin toivon todella, että osaisitte säilyttää asiallisen otteen keskusteluun! Minua ei ainakaan "kiinnosta" mitään haukkumakommentit tai turha syyttely. Asiat eivät ole olleet mustavalkoisia tai yksinkertaisia, enkä ole kertonut tilanteesta kuin pääpiirteet. Toivottavasti jaksatte ajatella asioita myös muilta kanteilta, vaikka itsellänne jo lapsia onkin ja pystytte heidän kauttaan ajattelemaan miltä esim. isättömyys tuntuisi.
Ps. Tällä lapsella, josta kerroin, oli ainakin aikoinaan jo isä joka välitti ja kasvatti häntä. Oli ihan raskausajasta lähtien mukana sen naisen elämässä!
Jos mun kommentti oli sun mielestä haukkumista niin ihmettelen.
Olisit heti sanontu et sun mies oli vain spermaluovuttajaEihän hän silloin lastaan ole hylännyt (niinhän itse jo otsikossa sanoit).
Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tiedän kyllä, että miehestä on isäksi. Hän itse asiassa haluaa kovastikin isäksi, voi kuinka onnellinen hän on tästä raskaudesta! Mutta nyt vain pohdin, että onko tämä moraalisesti oikein... Liekö sitten raskaushuurujen mietteitä...
Mutta hänhän on jo isä?
Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:Tässä tilanteessa (eli raskaana ollessani) olen alkanut ajatella, että voinko mä synnyttää lapsen miehelle, joka on hylännyt aikoinaan lapsensa? Olemme varta vasten "tehneet" tätä lasta, ja mies on odotuksessa innolla ja suurella rakkaudella mukana. Lapsi, jonka hylkäsi oli vahinko seksisuhteesta jossa nainen oli keplotellut itsensä salaa raskaaksi.
Miehestä tulee varmasti hyvä isä, odottaa kuin kuuta nousevaa tämän lapsen syntymää. Mutta onko tämä moraalisesti oikein?