Olen raskaana miehelle, joka on aiemmin hylännyt lapsensa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suuria kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja pillerithän ei voi pettää ja vaikka ne pettäiskin, pitäisi miehellä olla oikeus pakottaa nainen aborttiin, jotta ei tulisi "huijatuksi" isäksi?

Enkä mitenkään puolustele ehkäisystä valehtelemisesta, mut seksiinkin tarvitaan kaksi ja voi miettiä kenen kanssa siihen ryhtyy.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ja pillerithän ei voi pettää ja vaikka ne pettäiskin, pitäisi miehellä olla oikeus pakottaa nainen aborttiin, jotta ei tulisi "huijatuksi" isäksi?

Enkä mitenkään puolustele ehkäisystä valehtelemisesta, mut seksiinkin tarvitaan kaksi ja voi miettiä kenen kanssa siihen ryhtyy.

Pillereitten pettäminen on eri asia, kuin ettei niitä syö ollenkaan.
Hox hox.

Ja siitäkin huolimatta, jos on ollut pitemmän aikaa naisen kanssa, joka vaikkakin huijaisikin lapsen, niin lapsi on miehen. Mies tulee tällöin isäksi, vaikka kuinka pyrkisi kumoamaan sitä ajatuksillaan tai isyystutkimuksilla tai mistä tahansa. Isä on ja sillä sipuli. Se, ettei hoida isän velvollisuuksia taas kertoo itse ihmisestä jotain.

Onnea kuitenkin ap:lle raskaudesta! Moraalisesti ei ole väärää tehdä lapsi tuollaisen kanssa. Mutta myös sun moraalias mitataan silloin, kun lapsesi kasvaa ja tulee eteen kertoako sisarpuolesta vai ei. Ne melki jokatapauksessa saa sen selville jossain vaiheessa.

Kaveri sai 18 vuotiaana selville siskopuolestaan ja olin hyvin hämmentynyt tilanteesta, miten häneltä voidaan salata asiaa näin pitkäksi aikaa.. On ollut samassa koulussa ja kaikkea ja olisi halunnut tietää asian paljon paljon ennemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja heipsankeikkaa:

Ja siitäkin huolimatta, jos on ollut pitemmän aikaa naisen kanssa, joka vaikkakin huijaisikin lapsen, niin lapsi on miehen. Mies tulee tällöin isäksi, vaikka kuinka pyrkisi kumoamaan sitä ajatuksillaan tai isyystutkimuksilla tai mistä tahansa. Isä on ja sillä sipuli. Se, ettei hoida isän velvollisuuksia taas kertoo itse ihmisestä jotain.

Onnea kuitenkin ap:lle raskaudesta! Moraalisesti ei ole väärää tehdä lapsi tuollaisen kanssa. Mutta myös sun moraalias mitataan silloin, kun lapsesi kasvaa ja tulee eteen kertoako sisarpuolesta vai ei. Ne melki jokatapauksessa saa sen selville jossain vaiheessa.

Kaveri sai 18 vuotiaana selville siskopuolestaan ja olin hyvin hämmentynyt tilanteesta, miten häneltä voidaan salata asiaa näin pitkäksi aikaa.. On ollut samassa koulussa ja kaikkea ja olisi halunnut tietää asian paljon paljon ennemmin...

en haluaisi itse joutua miettimään milloin kertoa lapselle taikka mitä sitten jos jätänkin kertomatta. Eli tsemppiä vaan ap:lle

Eli ette voisi elää ja hankkia lapsia ap:n kuvailun kaltaisen miehen kanssa?
Itse olen samanlaisessa tilanteessa. Sain tietää miehen menneisyydestä vuosien yhdessäolon jälkeen. Oli jo sen verran vakava suhde ja syvä rakkaus, ettei tullut kyllä edes mieleenkään jättää miestä. Nyt meillä on jo 4 lasta, eikä ongelmia ole miehen menneisyyden suhteen. Eikä tule olemaankaan, ei se lapsi kuulu meille tai ole osa meidän elämäämme. Näin se vain on, vaikka kuulostaakin kylmältä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja eli:
Itse olen samanlaisessa tilanteessa. Sain tietää miehen menneisyydestä vuosien yhdessäolon jälkeen. Oli jo sen verran vakava suhde ja syvä rakkaus, ettei tullut kyllä edes mieleenkään jättää miestä. Nyt meillä on jo 4 lasta, eikä ongelmia ole miehen menneisyyden suhteen. Eikä tule olemaankaan, ei se lapsi kuulu meille tai ole osa meidän elämäämme. Näin se vain on, vaikka kuulostaakin kylmältä. :)

entä tulevaisuudessa? Onko lapsillanne oikeus päättää kuuluuko sisarpuoli heidän elämäänsä.
Niin paikkaansa pitävä lausahdus on: minkä taakseen jättää sen eestään löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eli:

entä tulevaisuudessa? Onko lapsillanne oikeus päättää kuuluuko sisarpuoli heidän elämäänsä.
Niin paikkaansa pitävä lausahdus on: minkä taakseen jättää sen eestään löytää.

Jos asia tulee joskus jollain tapaa ilmi, niin tulkoon. Emme me sitä pelkää. Muttemme myöskään elä niin kuin se lapsi meidän elämäämme yhtään millään tavalla kuuluisi - se on kuitenkin vieras ja tuntematon ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Suuria kysymyksiä:
:( Tässä tilanteessa (eli raskaana ollessani) olen alkanut ajatella, että voinko mä synnyttää lapsen miehelle, joka on hylännyt aikoinaan lapsensa? Olemme varta vasten "tehneet" tätä lasta, ja mies on odotuksessa innolla ja suurella rakkaudella mukana. Lapsi, jonka hylkäsi oli vahinko seksisuhteesta jossa nainen oli keplotellut itsensä salaa raskaaksi.

Miehestä tulee varmasti hyvä isä, odottaa kuin kuuta nousevaa tämän lapsen syntymää. Mutta onko tämä moraalisesti oikein?

Minä olen ollut aivan samassa tilanteessa kuin sinä, meillä tosin on jo yhteinen taapero. Moraalisesti oikein? Ei tuollaista kannata miettiä. En minä pidä itseäni ainakaan moraalittomana ihmisenä, enkä miestäni pahana ihmisenä, vaikka hän onkin lapsensa hylännyt joskus nuoruudessaan. Jos asian kääntää tosin päin... Jos olisin mies ja joku nainen huijaisi minut isäksi valehtelemalla, en minäkään innoissani, riemusta kiljuen rupeaisi isäksi!!

Alkuperäinen kirjoittaja denise:
Nainen väittää käyttävänsä ehkäisyä, kuten e-pillereitä, jotka kuitenkin ovat suht varmat - vaikka vahinkojakin voi toki sattua. Seksiä harrastetaan ihan normaalisti eikä peläten, että tuleekohan lapsi tuleekohan lapsi... No, kun nainen on raskaana ja ilmoittaa asiasta miehelle, hän sanoo myös samalla, että "en käyttänyt pillereitä, valehtelin siis asiasta. ihan sama aiotko olla tälle lapselle isä vai et, mutta sainpahan sen minkä tahdoinkin eli lapsen."
Huomaatko huijauksen?

Jos minä oisin mies, niin en kyllä luottais mihinkään pillereihin tms. Kyllä oisin varma että mun liemillä saatetaan nainen kuin nainen paksuksi kun vähän tuuppasen.

Yhteistyössä