Olen romani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saatteko kuivata alusvaatteet pyykkinarulla ihan ripustettuna vai pitääkö ne tunkea toisten vaatteiden sisään myttyyn, etteivät näy muille? Asuin nuorempana kerrostalossa ja taloyhtiössä asui romanipesue, jonka äiti (tai joku henkilö) työnsi ne aina myttyyn muiden vaatteiden hihoihin tmv. En koskaan kehdannut kysyä, miksi näin:ashamed:

[QUOTE="vieras";22947960]onko ravit ja hevoset sinua ja sinun sukulaisia lähellä? Vai onko tämä vain stereotypia?[/QUOTE]

Ei, oma sukuni ei raveista ja hevostista ole kiinnostunut.

Saatteko kuivata alusvaatteet pyykkinarulla ihan ripustettuna vai pitääkö ne tunkea toisten vaatteiden sisään myttyyn, etteivät näy muille? Asuin nuorempana kerrostalossa ja taloyhtiössä asui romanipesue, jonka äiti (tai joku henkilö) työnsi ne aina myttyyn muiden vaatteiden hihoihin tmv. En koskaan kehdannut kysyä, miksi näin:ashamed:

Saisi varmaan, mutta emme me yleensä niin tee. Lasten ollessa vauvoja kestovaipat ja alusbodyt tuli laitettua, mutta emme yleensä enää niin tee. Me emme kuitenkaan ole täysromaneja mutta mieheni on ja noudatamme suurinta osaa vanhoista perinteistä ja "säädöksistä".

[quote="vieras";22948022]tavoitteena on luultavasti kaapata lapsi, mammojen tietotoimisto tiesi kertoa miten romanian romanit kaappaavat lapsia silloin maddy tapauksen aikana.[/quote]

eli teette sillee?
Ok ok kiva tietää... -.-

[QUOTE="irene";22948111]Tuossa pitäisi lukea, että me teemme silleen. HALOO, ME OLLAAN KAIKKI SAMAA![/QUOTE]

Ei tosiaankaan olla samaa romanien kanssa... -.-
Turha yrittää puollustella, oot ite romani tai joku niiden suosija.
Meidän maa; Suomi, meidän maassa; SUOMALAISET.

Miksi Romanit pitää niin kovaa mekkalaa jokapaikassa?
Ovat röyhkeitä, ja euroopan omistajia. Minä olin Romani mamman mielestä natsi, kun otin tutin pois 2.vuotiaalta tytöltäni. Heidän lapsensa saa kyllä syösä tuttia vaikka 5-vuotiaaksi.

Oon välillä pohtinut, miksi mustalaisilla on poikkeuksetta aina ruotsalainen sukunimi?
Onko se ruotsinvallan ajalta jotenkin jäänyt, kertokaatten? Ja muutenkin, miksi Ruotsi usein liitetään romaneihin, monet esim asuvat siellä välillä jne??

Odottelen asiallista infoa tähän kysymykseen.:)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No tunnen monta jolla ei ole, en tiedä yhtään romania jolla sellainen olisi. Ei mielestäni kannata olla sen varovaisempi kuin normaalistikaan.

Joo, ja mä tiedän monta joilla on puukko taskussa, jopa naisilla. Monet istuneet linnassa.
Suurin osa ihan mömmöissä. Ja ikävä kyllä tämä on minulle liian läheistä.
Miehen äiti jopa ehdotti mulle (ei ole itse romani, siis miehen äiti. Romanin kanssa naimissa)
että alkaisin käyttää hametta. Saisin sossusta rahaa.. hän siis itse otti siksi hameen käyttöön.
Ei edes osta hameita itse, vaan saa ne käytettynä. Osa on jopa rikki.