Olen taas lievästi sanottuna ärsyyntynyt joidenkin ihmisten röyhkeydestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ette uskalla ajaa niin että noudatatte lakia niin ÄLKÄÄ SITTEN S****NA AJAKO SILLÄ POLKUPYÖRÄLLÄ! Kävelkää tai taluttakaa, tai menkää bussilla. Ärsyttää. "Tää ei oo musta hyvä laki, enpä noudata". Hieno homma, good for you. Nyt meni hermot, anteeksi. Pikku juttu, mutta pienistä puroista jne.

No mun mielestä on ihan idioottimaista alkaa aukoa päätään jos toinen soittaa kelloa.

Tulee mieleen opiskeluajat eräässä kaupungissa, kun siellä ei olisi eräiden mielestä saanut ajaa pyörillä kevyenliikenteenväylillä. Eli sekä pyöräilijöille että jalankulkijoille tarkoitetulla kadulla. Kerran kaverille alkoi joku ukkeli huutaa ja kirota, kaveri vei sen lähimmän liikennemerkin luo ja kysyi tietääkö herra mitä tuo merkki tarkoittaa. Ilmeisesti tiesi mitä sininen pyöreä merkki jossa on jalankulkijan ja pyörän kuva tarkoittaa, lähti nokkaansa tuhautellen pois. Eikä edes anteeksi pyytänyt.

Anteeksi, mutta mä olen suoraan sanottuna PÖYRISTYNYT osan teidän liikennekäyttäytymisestä (joo-o, kevyttä liikennettä varten on myös säännöt!) ja liikennesääntöjen tuntemisesta. Pitää varmaan pistää pyöräilijätkin ajo-opetukseen (jopa jalankulkijat :kieh:).

Pyöräilijöiden, yli 12 v, paikka on ajoradalla jos pyöräilijöille tarkoitettua kevyen liikenteen väylää ei ole. Piste! Mikä siitä niin vaarallisen tekee jos osaa noudattaa liikennesääntöjä, varovaisuutta, käyttää kypärää sekä ennakoi ja havannoi muuta liikennettä. Pyöräilijät aiheuttavat itse vaaratilanteita ajamalla teillä missä se ei ole sallittua.

Huh...

Tuli vain ketjusta mieleen, et onneksi asun kaupungissa jossa on kävely- ja pyörätie yhistetty. Olis hirveetä ajella kaupungin keskustas liikenteen seassa, maantiellä asia erikseen ku siel on kuitenkin valkoneviiva.

Yhteistyössä