Olen tainnut nolata itseni perusteellisesti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on ollut aika olemattomat välit erääseen lähipiiriin kuuluvaan henkilöön. Kun hän tuli raskaaksi, ajattelin, että raskaus voisi olla meitä lähentävä tekijä; siitä olisi helppo keksiä juttua ja uusi elämähän on aina ihana asia.

Niinpä aloin pitää yhteyttä ko. henkilöön, kyläilin hänen luonaan, jne. Tuntui, että sainkin luotua edes jonkinlaista yhteyttä häneen! Olin onnellinen, mutten tullut ajatelleeksi, että häntä voisi ahdistaa minun aktiivisuuteni - enkä ajatellut, että hän saattoi pohtia, että aloin pitää yhteyttä vain hänen raskautensa vuoksi.

Ostelin jopa lahjoja hänelle ja vauvalle, mutta koska henkilö ei pitänyt itse yhteyttä eikä tuntunut innostuvan ystävyydestä kanssani, vähensin yhteydenpitoa ja nyt se on jäänyt lähes kokonaan. On hän kutsunut minut lapsensa synttäreille, ja kävinkin, mutta siinäpä se.

Mua nolottaa ihan kamalasti, pelottaa, mitä hän minusta ajattelee. :( En vain viitsi enää tuputtaa itseäni ja ystävyyttäni, kun se ei tuntunut kelpaavan. Olen laittanut välillä viestiä ja kysellyt kuulumisia, koska haluan näyttää, että minä välitän silti. On vaan edelleen aika tyhmä olo, kun välittäminen on varsin yksipuolista - koskaan en ole saanut henkilöltä viestiä, että "mitä sinulle kuuluu?"

Kaikki ei vaan ole niin aktiivisia yhteydenpidossa. Yksi miun parhaista ystävistä pitää minnuun aika yksipuolisesti yhteyttä eli yleensä se on hän, joka soittelee ja kyselee kuulumisia ja mie harvemmin. Silti ollaan hyviä kavereita ja olen tälle ystävälleni se "luottoystävä", jolle hän puhuu vaikeista asioista.

Yhteistyössä