Olen työtyön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin absoluuttisesti enemmän euroja juu. Mutta sitä ei voi noin ajatella. Jos teet joka maanantai töitä, niin mitä sitten jos saatkin 50e enemmän kuin tekemättä mitään? Se summa on liian pieni siitä mitä sen eteen on joutunut tekemään töitä. Joku jopa voisi sanoa, että sunnuntai-illatkin menee pilalle, kun alkaa stressata siitä missä sitä huomenna on tekemässä keikkaa. Eikä se tuollainen malli ole muutenkaan se mitä kukaan ammatikseen haluaa tehdä. Se on ihan naurettava ajatus, että työtön on joku surkimus, jonka on pakko ottaa vastaan mitä tahansa hommia tarjotaan. Ja nyt tämä kuulostaa kuin olisin itse työtön, mutta enpä ole. Silti se kuvottaa, kun työssä oleva henkilö ohjeistaa työtöntä kuin pikku lasta, että "ole aina reipas ja valmiina".
Jos menee yhtenä maanantaina kuukaudessä töihin niin omalla alallani se tietää noin 90 euron korvausta bruttona siitä vaivasta, taikka nettona noin 85 euron.

Sanoisin, että 85 euroa on aika hyvä rahasumma yhdestä aamuheräämisestä.

Jos menee yhtenä maanantaina kuukaudessä töihin niin omalla alallani se tietää noin 90 euron korvausta bruttona siitä vaivasta, taikka nettona noin 85 euron.

Sanoisin, että 85 euroa on aika hyvä rahasumma yhdestä aamuheräämisestä.
Ja kun "ne" oppii siellä, et todella se tulee, saat sen vakipaikankin, kun sellainen tulee tyrkylle, esim vanhempainloma, sairasloma, vuorotteluvapaa. Mut se eka päivä menee pieleen helposti, jos olet liian väsynyt.

Näiden periaatteiden mukaan työtön ei saa poistua kotos vaan on istuttava kotona puhelin kourassa. Pahoittelut, mutta lähden nyt kotos pois ettei seinät kaadu päälle :)

Kyllä mä ainakin omalla tavallani nautin työttömyydestä. Etenkin nyt pimeän vuodenajan aikana, kun pitäisi herätä pilkkopimeään ja suunnata vähän palellen tuonne bussipysäkille. Töissä menet sellaisena zombina aamupäivän, syöt lounaaksi jonkun mikroaterian ja alat tuijottelemaan kelloa iltapäivällä, että koska pääsee kotiin. Kotiin päästyäsi on taas pilkko pimeää. Käyt kaupan kautta hakemassa jotain ja alat ruoan valmistukseen. Syötyäsi on jo ilta ja olet työpäivän jälkeen väsynyt. Katot jonkun hömppäsarjan ja menet nukkumaan. Aamulla sama uusiksi.

Nyt työttömänä aamut on ihania, kun saa nukkua. Sen jälkeen voi keittää kahvit rauhassa ja syödä aamupalaa kiirehtimättä. Sitten valoisalla treeneihin, joskus salille tai joskus juoksemaan. Sen jälkeen on kiva valmistella joku hyvä ja terveellinen lounas. Lounaan jälkeen voi tsekata työpaikat - äh, ei taaskaan mitään. Sitten voikin taas hyvällä omallatunnolla lähteä vaikka pihalle haravoimaan.

Ihan oikeesti: ei tässä mitään työtä ihminen tarvi.
Työttömyys on ssavutettu etu! (y)

Ja kun "ne" oppii siellä, et todella se tulee, saat sen vakipaikankin, kun sellainen tulee tyrkylle, esim vanhempainloma, sairasloma, vuorotteluvapaa. Mut se eka päivä menee pieleen helposti, jos olet liian väsynyt.

No ei anna virkaa, kun siihen pitäisi olla pätevyys. Enkä mä ole ikinä edes halunnut opettajaksi tai yövuoron trukkikuskiksi. Molempia keikkoja olen opintojen ohessa tehnyt. Eikä kaikki työ tässä elämässä ole mitään duunarihommaa, mihin voi mennä tekemään keikkaa. Jos olet ammatiltasi julkiskiinteistöjen rakennelujuuslaskija, niin et sä voi yhtenä maanantaina mennä tuuraamaan Pekkaa ja laskemaan siitä mihin Pekka jäi... että kyyyyllä se Anttilan varastohallin katto kestää. Pistäkää se pystyyn.

Aika ihmisarvoja alentavaa tuollainen.
Onneksi itellä nuo puhelut on tyyliä ”tuutko haastatteluu sillo tai sillo”
Miten niin a l e n t a v a a ? Joku muu on saanut sun mahdolliset kutsut, jos asenne on tuollainen. Herää aina esimerkiksi 0555, niin kuulet aamu-uutisissa, mikä xxx taas tarvii tekijöitä. Millä nimellä niitä nykyään kutsutaan, en voi aavistaa.

Miten niin a l e n t a v a a ? Joku muu on saanut sun mahdolliset kutsut, jos asenne on tuollainen. Herää aina esimerkiksi 0555, niin kuulet aamu-uutisissa, mikä xxx taas tarvii tekijöitä. Millä nimellä niitä nykyään kutsutaan, en voi aavistaa.
Mitkä kutsut? En ole mikään tehdastyöläinen tai lomittaja.
Joko sitä työtä on tai ei ole. Meinaatko että joku soittaa aamulla että hei tule seisomaan tänne päiväksi tumput suorina kun x on sairaana? Ei se ihan niin mene.. Missään hakemassani työssä ei ole edes työaikoja. Eli sitten kun töihin pääsen, niin viikossa on 37.5 h ja saan tehdä ne milloin itse haluan. Haen vain asiantuntijatöitä..

Mitä hittoa sä oikein sönkötät? Ei todellakaan soitella jotka alalta töihin aamulla tai näe jostakin mihin voi itse soitella onko töitä juuri tänään.

Itse olen hoitoalalla ja kun olin työkkärin kirjoilla tein keikkaa. Aamulla saatettiin soittaa aamuvuoroon tai sitten ei. En mä sen takia alkanut heräämään varalta joka aamu kukonlaulun aikaan vaan puhelu tuli jos tuli ja heräsin sitten siihen. Toki oli ilta- ja yövuorojakin tarjolla. Joskus kyselyt tuli 1-7 päivää aiemmin ja joskus ihan tunnin varoitusajalla. Mutta ei ollut mitään paikkaa mistä katsoa mihin tänään voisi mennä töihin eikä niitä aamu-uutisista näe. Ikinä en ole nähnyt aamu-uutisissa sitä, että mihin voisi kysyä töihin. Enkä todellakaan istunut kotona odottamassa tuleeko kutsu töihin. Myös työttömällä on muutakin elämää eikä aina ole kotona tai tavoitettavissa.

Olet kyllä todella pihalla oikeasta elämästä.

--- aamulla tai näe jostakin mihin voi itse soitella onko töitä juuri tänään.

---- En mä sen takia alkanut heräämään varalta joka aamu kukonlaulun aikaan vaan puhelu tuli jos tuli ja heräsin sitten siihen. Toki oli ilta- ja yövuorojakin tarjolla. Joskus kyselyt tuli 1-7 päivää aiemmin ja joskus ihan tunnin varoitusajalla.

Olet kyllä todella pihalla oikeasta elämästä.
http://news.cision.com/fi/sokos-hot...vuosikymmenten-tarinat-koottu-yhteen,c9670708
Ei tullut mieleenkän, et voit ymmärtää asian noin. Teksti-tv:ssä kuulemma on ollut sellainen sivusto, mut ei todellakaan u u t i s i s s a. Siellä satetaan kertoa jotakin, mistä voi päätellä, et nyt tarvitaan tuolla joku jne. Mut ei se soitto voi korvata kenenkään herätyskelloa:D

http://news.cision.com/fi/sokos-hot...vuosikymmenten-tarinat-koottu-yhteen,c9670708
Ei tullut mieleenkän, et voit ymmärtää asian noin. Teksti-tv:ssä kuulemma on ollut sellainen sivusto, mut ei todellakaan u u t i s i s s a. Siellä satetaan kertoa jotakin, mistä voi päätellä, et nyt tarvitaan tuolla joku jne. Mut ei se soitto voi korvata kenenkään herätyskelloa:D
Olet kyllä pihalla kuin lumiukko. Huomaa, että et ole ollut päivääkään työelämässä etkä ole koskaan töitä etsinyt.

Onko se, että et halua duunarihommiin riittävä syy Suomen veronmaksajille elättää sinut?
Ei minusta ole duunarihommiin. Olen liian korkeasti koulutettu ja tottunut erilaiseen elämään. En ole koskaan herännyt aamulla kiireeseen vaan mennyt töihin sillo kun on huvittanut mennä. 400 pv ansiosidonnaista ja sitten perustan yrityksen mikäli ei löydy töitä aiemmin. 2 viikkoa työttömyyttä, 2 hakemusta ja 2 haastattelua. Eiköhän se vielä joskus nappaa.

Kyllä mä ainakin omalla tavallani nautin työttömyydestä. Etenkin nyt pimeän vuodenajan aikana, kun pitäisi herätä pilkkopimeään ja suunnata vähän palellen tuonne bussipysäkille. Töissä menet sellaisena zombina aamupäivän, syöt lounaaksi jonkun mikroaterian ja alat tuijottelemaan kelloa iltapäivällä, että koska pääsee kotiin. Kotiin päästyäsi on taas pilkko pimeää. Käyt kaupan kautta hakemassa jotain ja alat ruoan valmistukseen. Syötyäsi on jo ilta ja olet työpäivän jälkeen väsynyt. Katot jonkun hömppäsarjan ja menet nukkumaan. Aamulla sama uusiksi.

Nyt työttömänä aamut on ihania, kun saa nukkua. Sen jälkeen voi keittää kahvit rauhassa ja syödä aamupalaa kiirehtimättä. Sitten valoisalla treeneihin, joskus salille tai joskus juoksemaan. Sen jälkeen on kiva valmistella joku hyvä ja terveellinen lounas. Lounaan jälkeen voi tsekata työpaikat - äh, ei taaskaan mitään. Sitten voikin taas hyvällä omallatunnolla lähteä vaikka pihalle haravoimaan.

Ihan oikeesti: ei tässä mitään työtä ihminen tarvi.

Ihan hienoa, että tällekin palstalle kerätään todistajakertomuksia siitä, miksi nykyinen sosiaalitukijärjestelmä on syytä pikaisesti romuttaa. (y)

Yhteistyössä