Olen umpikujassa !auttakaa,neuvokaa,tukekaa jotenkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mamma";23119512]Pelottelee että tekee itselleen jotain.Eikä meillä paikkaa mihin mennä.[/QUOTE]

Tuo on niin raukkamaista kiristystä tuo jotain itselleen tekemisellä. Kyllä turvakotiin voi mennä ilman väkivaltaakin, onhan tuo henkistä väkivaltaa, eikä teillä muuta paikkaa. Siellä autetaan eteenpäin.

[QUOTE="hankey";23119727]Oletko soittanut? Miksi tahdot juuri tuolle paikkakunnalle?[/QUOTE]

Soitan vaikka heti maanantaina jos luulet että se auttaa?se on synnyinpaikkakuntani.

Asunnon saamisessa soittelu auttaa. Etenkin jos painotat syynä olevan ero ja oot kohta vauvan kanssa kadulla jos asuntoa ei löydy. Ja että miksi haluat pois nykyseltä paikkakunnalta, eli esimerkiksi tukiverkoston puute, mikä toisessa paikassa olisi.

Ja ensi/turvakotiin voi mennä vaikka kyseessä olisi "vain" henkinen väkivalta, sillä sekin on todella vahingollista! Jos ei kerta kukaan sukulainen teitä suostu edes paria viikkoa majoittamaan jossain niin että asiat lähtisivät ratkeamaan. Kuitenkin sua on yritetty rajottaa jopa niin rankasti, että sukulaisia ja ystäviä ei saisi tavata tai pitää heihin yhteyttä! Päämääränä siis eristää sut täysin ulkomaailmasta, jotta olisit yksin ja tahdoton ja mahdollisimman alistettu jäämään sinne kotiin vaikka olisi kuinka paha olo.

Asunnon saamisessa soittelu auttaa. Etenkin jos painotat syynä olevan ero ja oot kohta vauvan kanssa kadulla jos asuntoa ei löydy. Ja että miksi haluat pois nykyseltä paikkakunnalta, eli esimerkiksi tukiverkoston puute, mikä toisessa paikassa olisi.

Ja ensi/turvakotiin voi mennä vaikka kyseessä olisi "vain" henkinen väkivalta, sillä sekin on todella vahingollista! Jos ei kerta kukaan sukulainen teitä suostu edes paria viikkoa majoittamaan jossain niin että asiat lähtisivät ratkeamaan. Kuitenkin sua on yritetty rajottaa jopa niin rankasti, että sukulaisia ja ystäviä ei saisi tavata tai pitää heihin yhteyttä! Päämääränä siis eristää sut täysin ulkomaailmasta, jotta olisit yksin ja tahdoton ja mahdollisimman alistettu jäämään sinne kotiin vaikka olisi kuinka paha olo.

Soitan maanantaina.Syyt ovat juuri nuo.olen kyllä kirjottanu sen jo hakemukseen mutta soitan silti.
Hävettää vaan lähteä noin ääriratkaisuun kun ehdotat.Olen kyllä siis käynyt heidän avokriisikeskuksessa puhumassa,eivätkä edes ehdottaneen sitä.

Eikö oma jaksaminen ja sitä kautta myös vauvan hyvinvointi ole tärkeintä? Jokanen henkisen väkivallan teko tuhoaa sua ja vaikuttaa suoraan myös vauvaan.

Lapsesi isän tässä pitäisi hävetä, koska ei halua edes ottaa apua vastaan. Eikö siinä ole syytä lähteä, kun olette lapsen kanssa niin arvottomia hänen silmissään, että apua ei tarvita ja sinua voi kohdella just niinkuin lystää rajatta? Vaikka saisitte esim. sen perhetyöntekijän sillä välin kun odotat omaa asutoa toiselta paikkakunnalta, niin millaiset riidat siitä todennäköisesti tulisi? Miten paljon haukkuja saisit kuulla siitä että vieras ihminen tulee vähintään kerran viikossa teidän kotiinne?

Turvakodin kautta kiertämällä voi olla mahdollista saada lastenvalvojalla soviteltua isälle aluksi valvotut tapaamiset (jos nyt ei ole paljon lasta hoitanut), etenkin jos et halua häntä teidän uuteen kotiinne hoitamaan lasta. Lapsihan aloittaa yö- ja viikonloppuvierailut vasta about 2 vuotiaana isällään. Tai mahdollisesti saatte sovittua että lasta voi tavata esim. toisessa mummolassa tsm. missä ei ole yksin lapsen kanssa sen pari tuntia alkuun. Yksinään itsemurhalla uhkailevalle apua haluamattomalle masentuneelle en lasta antasi itse ainakaan, jos joku toinen aikuinen on seurana, sitten ehkä. Oma läsnäolo kun voikin vaihtua lapsen tapaamisesta sun haukkumisjaksoksi (pari tuntia haukkumista viikon kahen välein on varmasti mieltäylentävää, jos tarkoitus on isän tutustua lapseen ja päinvastoin, ei haukkumiset).

[QUOTE="mamma";23119750]En jaksa lähteä matkustamaan ainakin yli 2h yhteen suuntaan julkisilla koska luulen ettei siitä olisi apua.Eihän se palvelutiskin nainen niitä asuntoja päätä.[/QUOTE]

Minä taas olen varma, että siitä on apua.

Eikö oma jaksaminen ja sitä kautta myös vauvan hyvinvointi ole tärkeintä? Jokanen henkisen väkivallan teko tuhoaa sua ja vaikuttaa suoraan myös vauvaan.

Lapsesi isän tässä pitäisi hävetä, koska ei halua edes ottaa apua vastaan. Eikö siinä ole syytä lähteä, kun olette lapsen kanssa niin arvottomia hänen silmissään, että apua ei tarvita ja sinua voi kohdella just niinkuin lystää rajatta? Vaikka saisitte esim. sen perhetyöntekijän sillä välin kun odotat omaa asutoa toiselta paikkakunnalta, niin millaiset riidat siitä todennäköisesti tulisi? Miten paljon haukkuja saisit kuulla siitä että vieras ihminen tulee vähintään kerran viikossa teidän kotiinne?

Turvakodin kautta kiertämällä voi olla mahdollista saada lastenvalvojalla soviteltua isälle aluksi valvotut tapaamiset (jos nyt ei ole paljon lasta hoitanut), etenkin jos et halua häntä teidän uuteen kotiinne hoitamaan lasta. Lapsihan aloittaa yö- ja viikonloppuvierailut vasta about 2 vuotiaana isällään. Tai mahdollisesti saatte sovittua että lasta voi tavata esim. toisessa mummolassa tsm. missä ei ole yksin lapsen kanssa sen pari tuntia alkuun. Yksinään itsemurhalla uhkailevalle apua haluamattomalle masentuneelle en lasta antasi itse ainakaan, jos joku toinen aikuinen on seurana, sitten ehkä. Oma läsnäolo kun voikin vaihtua lapsen tapaamisesta sun haukkumisjaksoksi (pari tuntia haukkumista viikon kahen välein on varmasti mieltäylentävää, jos tarkoitus on isän tutustua lapseen ja päinvastoin, ei haukkumiset).

Isä siis hoitaa vauvaa ihan hyvin,kuhan itse pysyttelen kaukana.Sen takia alan tuntea että vauvakin huomaa että pidän välimatkaa.Tosiaan tämä tilanne verottaa mun ilosuutta ja positiivisuutta.Isä on myös kovin kärkäs sanomaan mulle miten lasta pitää hoitaa.Huoh.Olen siis nyt työtön ja isä juuri jäänyt vanhempainvapaalle.Päätin tämän asian siksi näin koska halusin jotain positiivista elämääni(työn) mihin mies ei pysty kajoomaan.Nyt huomaan kuinka väärä ratkaisu tuli tehtyä.Isä alkanut omia vauvaa.

[QUOTE="hankey";23119938]Minä taas olen varma, että siitä on apua.[/QUOTE]

Enemmän uskoisin siihen et jos saisin sossusta puollon asunnon tarpeelle.Pitää alkaa nyt tosissaan selvittelemään.

ainakin vvo:lla on asuntoja AINA vapaana toiselta paikkakunnalta muuttaville, mutta silloin pitää todellakin hyväksyä ensimmäinen asunto mitä tarjotaan ja soitella todella paljon perään asunnon tarpeesta.

kannattaa myös miettiä jos "palava kiire" päästä toiselle paikkakunnalle niin laittaa hakemukset niin yksiöön, kaksioon ja kolmioon. kyllähän sitä on aikaa sit toisella paikkakunnalla saada asunto.

Soskusta saa kyllä tilapäis majoituksen mutta siihen pitää olla syy väkivalta/asunnon alta lähteminen tai jotain yhtä vakavaa.

[QUOTE="minävain";23120266]ainakin vvo:lla on asuntoja AINA vapaana toiselta paikkakunnalta muuttaville, mutta silloin pitää todellakin hyväksyä ensimmäinen asunto mitä tarjotaan ja soitella todella paljon perään asunnon tarpeesta.

kannattaa myös miettiä jos "palava kiire" päästä toiselle paikkakunnalle niin laittaa hakemukset niin yksiöön, kaksioon ja kolmioon. kyllähän sitä on aikaa sit toisella paikkakunnalla saada asunto.

Soskusta saa kyllä tilapäis majoituksen mutta siihen pitää olla syy väkivalta/asunnon alta lähteminen tai jotain yhtä vakavaa.[/QUOTE]

Oon kattonu vvon asuntoja,ovat liian kalliita.
Hakenut olen kaksiota.Soitan maanantaina kyselen sit jatkoja sieltä.Yksiö olis ihan liian pieni.Jos ei olis iso yksiö.Kolmioon taas ei oo varaa.
Ja tosiaan ei ole väkivaltaa joten asia ei sinäänsä vakava.Mielestäni tää hidas kidutus on silti vielä vaikeampaa.

Oletan että olet vanhempainraha kaudella vielä joten... vvo:n asunnoista sinulle jää maksettavaksi noin 20% vuokran hinnasta as tuen jälkeen. Eli kannattaa miettiä et muutat aluksi vähän kalliimpaan ja sen jälkeen haet kaupungin asuntoa, näille kun ei tule kuin muutaman kympin ero asumistuen kanssa.

[QUOTE="minävain";23120396]Oletan että olet vanhempainraha kaudella vielä joten... vvo:n asunnoista sinulle jää maksettavaksi noin 20% vuokran hinnasta as tuen jälkeen. Eli kannattaa miettiä et muutat aluksi vähän kalliimpaan ja sen jälkeen haet kaupungin asuntoa, näille kun ei tule kuin muutaman kympin ero asumistuen kanssa.[/QUOTE]

En ole.Mieheni on,mutta siirrämme sen mulle kun muutan pois.

Sen verran sanon, että ole kuitenkin varovainen sossujen kanssa. En suosittele ensi- ja turvakotia, voivat pahimmassa tapauksessa laittaa sut vanhemmuuden arviointijaksolle, jolla saavat sinut näyttämään epäkelvolta mm. masennustaustasi takia. Perhetyöntekijästä ei välttämättä ole mitään apua vaan päinvastoin, jos sattuu joku nilkki paikalle. Mieti tarkkaan mitä sun kannattaa tehdä. Jos suhde on sillä tolalla että olet jo muuttamassa pois, on varmaan hyvä että muutat kauas synnyinpaikoillesi. Ilmeisesti siellä sulla olisi sukulaisia tukena?

[QUOTE="mamma";23119737]Soitan vaikka heti maanantaina jos luulet että se auttaa?se on synnyinpaikkakuntani.[/QUOTE]

Vähän vastaavassa tilanteessa olin kuin sinä ap. Minä sain asunnon toiselta puolen Suomea soittamalla. En edes käynyt asuntoa katsomassa ja sukulainen kävi tekeen vuokrasopimuksen puolestani valtakirjalla. 7kk ikäisen kanssa sitten muuttokurmineni matkasin täysin "tuntemattomaan" tuon liki 600km kun asunto vapautui.

Taidat olla naimisissa narsitin kanssa. Juuri tuollaisella henkisellä väkivallalla se alkaa ja vuosien mittaan tulee mukaan fyysinen väkivalta. Lopulta olet täysin aivopesty ja luulet kaiken olevan sinun syytäsi.

Muuta äkkiä pois! Narsistit ovat vaarallisia...

Yhteistyössä