Olen varattu, rakastumassa toiseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Olen aivan pihalla. Olen ihastunut syvästi toiseen mieheen. Naimisissa ollaan mieheni kanssa oltu vuosia ja pari lastakin löytyy. Nyt olen jokin aikaa sitten tutustunut mieheen joka myös elää parisuhteessa.
Olen aivan myyty. Olo on ihanan eufoorinen ja toisaalta ahdistaa suunnattomasti miten edetä ja mihin suuntaan. Tunteet on tämän toisen kanssa molemmin puolisia, mutta varsinaisesti mitään ei ole vielä tehty. Enkä ajatellut edetä ennen kuin tiedän mitä nykyiseltä parisuhteeltani haluan. En ikinä kuvitellut itse joutuvani tähän tilanteeseen, elämä yllättää.

Niin, avioliittohan on tahdon asia. Kai sitä ihastuu toiseen ihmiseen jos sille antaa mahdollisuuden. On sitten eri asia, lähteekö tunteen vietäväksi vai päättääkö jatkaa tuota tahtomista eli avioliittoa, johon on papin edessä sanonut tahdon. Jos molemmat olette vielä varattuja ja ilmeisesti melko tyytyväisiä liittoihinne, niin miksi ylipäänsä pitää alkaa etsiä sitä kutkutusta ja uuden ihastuksen mukanaan tuomaa euforiaa jonkun toisen kanssa. Ei aina tarvitse olla tunteiden vietävänä, joskus kannattaa miettiä pidempiaikaisia seurauksiakin. Ja omaankin puolisoon voi rakastua uudelleen, jos sille antaa mahdollisuuden. Hyvä, ettette ole tehneet vielä fyysisesti mitään. Harmi, että itse pidän tietyn tasoisena pettämisenä jo tuota henkistä puoltakin, että päästää itsensä ihastumaan toiseen ihmiseen. Mieti, mieti ja mieti, älä anna euforian ohjata liikaa, ettei sitten tarvitse muutaman kuukauden päästä itkeä ja katua.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi ihmismieltä:
Niin, avioliittohan on tahdon asia. Kai sitä ihastuu toiseen ihmiseen jos sille antaa mahdollisuuden. On sitten eri asia, lähteekö tunteen vietäväksi vai päättääkö jatkaa tuota tahtomista eli avioliittoa, johon on papin edessä sanonut tahdon. Jos molemmat olette vielä varattuja ja ilmeisesti melko tyytyväisiä liittoihinne, niin miksi ylipäänsä pitää alkaa etsiä sitä kutkutusta ja uuden ihastuksen mukanaan tuomaa euforiaa jonkun toisen kanssa. Ei aina tarvitse olla tunteiden vietävänä, joskus kannattaa miettiä pidempiaikaisia seurauksiakin. Ja omaankin puolisoon voi rakastua uudelleen, jos sille antaa mahdollisuuden. Hyvä, ettette ole tehneet vielä fyysisesti mitään. Harmi, että itse pidän tietyn tasoisena pettämisenä jo tuota henkistä puoltakin, että päästää itsensä ihastumaan toiseen ihmiseen. Mieti, mieti ja mieti, älä anna euforian ohjata liikaa, ettei sitten tarvitse muutaman kuukauden päästä itkeä ja katua.

Peesi. Tää on niin taivaan tosi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi ihmismieltä:

AAMEN TÄHÄN!

Tottahan tuo. Sekin vain, ettei elämässä aina suunnittele tapahtuvan niin kuin tapahtuu. Voi ihastua, vaikkei sitä tieten tahtoen tekisikään. En siis ajattele, että pettämistä olisi se jos jotain tuntee sisällään. On normaalia ja mielestäni sallittavaa, jos ihmisillä, parisuhteessakin elävillä on fantasioita. Ne pitää mielen virkeänä. Taas se, että toimiiko tunteidensa vietävänä, on säädeltävissä. Pakko ei ole mennä fyysisesti asioissa eteenpäin, se on pettämistä. Jos siis olette ihastuneita ja varattuja, miettikää todella tarkkaan miten toimitte. Älkää saattako itseänne tahallaan tilanteisiin, jossa voisitte tuntea itsenne heikoiksi. Vahinkoja sattuu, toisilla helpommin kuin toisilla.. Mutta jos teillä on tulevaisuutta yhdessä, ottakaa asioista selvää eri tavalla. Puntaroikaa nykysiet suhteenne tarkoin. Avioliitto on todellakin sopimus ja tahdon asia. Ihastukset ovat aina hetkellisiä ja arki koittaa siinäkin jonain päivänä. Jos elämässänne on kuitenkin tilanne, ettei nykyiset liittonne kestä, voitte miettiä suhdettanne uudestaan. Pettäminen fyysisesti on väärä keino ulos vanhasta suhteesta tai tie uuteen.

Yhteistyössä