Olen varmaan masentunut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="A.p";28523385]Tätä miettisin myös että saattaa näin käydä. Ja siitä sitten kauhea stressi vielä päälle. Kannattaa varmaan vain mennä terveysaseman kautta niin pääsee helpolla. Tai yksityiselle vaikka maksaakin.[/QUOTE]

Mä suosittelen sulle yksityistä! Yksityinen lääkäri saattaa jopa olla kiinnostuneempi sinun hyvinvoinnistasi, kuin kiireinen lääkäri yleisellä puolella. Ja siten sinun ei tarvitse pelätä että tieto voinnistasi menee eteenpäin. Yritä löytää sellainen lääkäri jonka kanssa sinulla ns "synkkaa". Ota huomioon että yleisimmin määrätään vaan masennuslääkkeet ja potilas jätetään yksin "parantumaan". Kannattaa siis hakea muunlaistakin apua kuin pelkästään lääkkeet.

Ajatuksesi ovat selvästi masentuneen ihmisen ajatuksia. Hae apua ennenkuin masennus menee pahemmaksi!

Olen jo siitäkin onnellinen että saa täältä apua. Täältäkin löytyy hyviä ihmisiä jotka osaavat sanoa oikeat sanat, kiitos.

Tuolle yksityiselle voisin koittaa mennä.

Nyt on jo ongelmia parisuhteessakin. Toinen kun vaan ei halua ymmärtää masennusta. Äskenkin itkin ja mietin että jos minulla ei olisi vauvaa en haluaisi olla enää täällä. Mutta onneksi on tuo pienokainen joka on kuin kirkas aurinko mun synkkyydessä. <3
mietin jatkuvasti etten kelpaa kellekään, ja olen täysin turha. Haluaisin olla elämän iloinen ja nauraa ja olla sosiaalinen.
En ole nauranut sydämestäni enää pitkään aikaan. Olen ajattellut muuttaa toiseen kaupunkiin, kauemmas täältä ja aloittaa ns. puhtaalta pöydältä. Eli ensin kävisin terpeutilla ja kun en olisi enää niin masentunut niin lähtisin ja tutustuisin perheeni kanssa uusiin ihmisiin ja olisin erilainen persoona. Nyt kaikki jotka ovat minut tavanneet ajattelevat että olen: tyhmä, en osaa puhua, jne..

Näen itseni rumana ja mietin miksi kukaan haluaa olla seurassani. Tuntuu että masennus pahenee päivä päivältä. En tiedä koska olisi varaa mennä yksityiselle kun sekin on kallista ja rahaa meillä ei paljon ole. Äitiysrahalla ja miehen palkalla eletään. Minua masentaa vielä kaiken päälle ulosotto jota kadun niin paljon. En tiedä miten saisin sen kuitattua. Siellä perässä se taitaa aina tulla kunnes menen työ elämään.

Mutta kiitos paljon sanoistanne, ne lämmittivät sydäntä. On ihanaa että täysin tuntemattomat välittävät enemmän kuin lähipiiri, jotka pitävät asiaa vitsinä tai turhana tai omia asioitaan tärkeämpinä. Kiitos.

Hei alkuperäinen. Kukaan muu ei pysty täysin ymmärtämään masentunutta ihmistä, kuin sellainen joka on kokenut itse masennuksen. Lähipiirin on joskus vaikea ymmärtää, ja monesti asia lakaistaan maton alle kommenteilla "Et sinä mitään masentunut ole" tai " Yritä nyt piristyä".
En tiedä onko masentuneille jotain tukiryhmiä, mutta muiden kanssa puhuminen auttaisi varmaan.
Joskus se läheisin ihminen voi olla tosi sokea sille miten huonosti masentunut ihminen voi.

[QUOTE="vieras";28529737]Hei alkuperäinen. Kukaan muu ei pysty täysin ymmärtämään masentunutta ihmistä, kuin sellainen joka on kokenut itse masennuksen. Lähipiirin on joskus vaikea ymmärtää, ja monesti asia lakaistaan maton alle kommenteilla "Et sinä mitään masentunut ole" tai " Yritä nyt piristyä".
En tiedä onko masentuneille jotain tukiryhmiä, mutta muiden kanssa puhuminen auttaisi varmaan.
Joskus se läheisin ihminen voi olla tosi sokea sille miten huonosti masentunut ihminen voi.[/QUOTE]

Totta.. Noin juuri monet ovat sanoneet. Yritän hankkia tukea juuri sillaisesta paikasta jotka ovat kokeneet masennusta. En vain vielä tiedä mistä. Kiitos viestistä :)

Yhteistyössä