olen varmasti ainoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt ja pinna katkeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt ja pinna katkeaa

Vieras
jota kaduttaa joskus, kun tuli tehtyä toinen lapsi. Ajattelimme, että lapsi tarvitsee jonkun, jonka kanssa jakaa lapsuuden kokemus.

Meidän perhe-elämä on todella raskasta ja molempien hermo tiukalla. Koko ajan on tällaista: viikonloppu alkaa. Pienempi sanoo isälle, että haluaa pelata hänen kanssa. Isompi huomaa tämän, ja sanoo, että hän haluaa olla isän kanssa. Mutta, tuo peli ei käy. Hän haluaa leikkiä. Alkaa huuto ja tappelu. Viimein isompi suostuu pelaamaan, mutta nyt pitää aloittaa alusta. Pienempi ei suostu. jne jne jne tappelua koko ilta. Minä sanoin isommalle jossain välissä, että tehdään me jotain kahdestaan. Ei suostu. Kun haluaa olla isän kanssa.

Työn määrää ei voi edes verrata aikaan, kun oli vain yksi lapsi, koska eihän kotityöt eikä lastenhoito edes tuolloin olleet mitään työtä. Normaalia elämää, josta nautti.

Nyt on vain työtä työtä työtä. Omista lapsista tuli työtä ja kotitöistä kovaa työtä kun meille tuli toinen lapsi. Eikä tämä näytä helpottavan, vaikka kasvavat.
Pitäisikö harkita perheneuvolaa? Onko kenelläkään muulla samanlaista kokemusta?

Et ole.Mua kaduttaa että on tullut tehtyä kolme lasta.Yksi olisi ollut hyvä tai kaksi PITKÄLLÄ ikäerolla.Ei sitä silloin tiennyt kun lapset oli pieniä millaista menoa myöhemmin on.

Viettääkö isä muuten aikaa lasten kanssa kun tuntuu olevan kova kilpailu isän huomiosta?
En oikein osaa auttaa, kun mulla ei katkea pinna eikä työmäärä ole liiallinen neljänkään kanssa, mutta en silti väheksy sinua ollenkaan. Me vaan olemme niin erillaisia :hug:

Meillä on viikonloppuisin täysi hulabaloo pystyssä, kun pojat ei ole eskarissa ja koulussa. Ja ensi viikko varmaan myös kun on syysloma.
Nuo kulta nuput kun on vilkkaita ja sen minkä eilen järjestin, on jo historiaa.
c029.gif

Kohta puen nuo virtapiirit pihalle riekkumaan
e022.gif

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et ole.Mua kaduttaa että on tullut tehtyä kolme lasta.Yksi olisi ollut hyvä tai kaksi PITKÄLLÄ ikäerolla.Ei sitä silloin tiennyt kun lapset oli pieniä millaista menoa myöhemmin on.

Meillä ei ole kovin lyhyt ikäero lapsilla. Olen ajatellut, että siitä osaksi johtuukin.

No täytyy nyt kyllä myöntää että tuli tehtyä virhearviointi omasta jaksamisesta... taas toisaalta en voinut etukäteen tietää että sairastun ja ettei lapsen isästä ole mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Viettääkö isä muuten aikaa lasten kanssa kun tuntuu olevan kova kilpailu isän huomiosta?
En oikein osaa auttaa, kun mulla ei katkea pinna eikä työmäärä ole liiallinen neljänkään kanssa, mutta en silti väheksy sinua ollenkaan. Me vaan olemme niin erillaisia :hug:

Lasten isä on normaalin työpäivän töissä (8-17), sitten tietysti on kotona omakotitalon töitä jne. autojen huollot jne

Viettää aikaa lastensa kanssa, mutta kun mikään ei tunnu riittävän.

Yhteistyössä