Olen vinksahtanut. Tunnevammainen ja estoinen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elisa Day
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minna";28960583]Mullakin on samaa ongelmaa, mut tiivistäisin sen sanaan empatiakyvyn puute. Veikkaan liittyvän aspergeriin (itsellä ei ole virallista diagnoosia, mutta pikkusisko on autistinen) nuo tunnepuolen käsittelyongelmat. Olen nyt ulkoa opetellut muutamia "ilmietä" ja fraaseja joilla tietää mikä on toisen tunne tila.

Vaikein tilanne oli kun olin kaveripariskunnan luona, aloin laittamaan ruokaa kun kaveripariskunta riiteli, Toinen osapuoli lähti ovet paukkuen pihalle ja kaverini jäi yksin itkemään. En oikeen osannut lohduttaa häntä, joten päätin halata ja sanoin että kaikki kääntyy hyväksi. Kun kaveri sitten itki olkaani vasten, niin mulla oli oikeasti vaan mielessä ruoka ja sen pilalle meneminen, vaikka olisi varmaan pitänyt ajatella kaverin tunteita.. (offtopickina, se oli niiden ainoa raju riita, nyt olleen 10w yhdessä ja kaksi lastakin löytyy).[/QUOTE]
kuulostaa tutulta tuo kaverin lohdutus-juttu. Itselläni on samantyyppisiä tilanteita, joissa "joudun" keskittymään toisten tunteisiin ja esittämään kiinnostunutta, vaikka samaan aikaan haluaisin olla muualla suorittamassa kesken jäänyttä hommaa.

Yhteistyössä