Olen yksin kotona kun lapsi on hoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p*ska mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p*ska mutsi

Vieras
Mitäs tähän sanotte? Kun on kerran kamalaa viedä isompi lapsi hoitoon kun saa vauvan, niin entäs minä? Mulla on 4v lapsi 10 päivänä kuussa puoli päivää hoidossa vaikka olen itse sen aikaa yksin kotona. Ja vanhempi lapsi koulussa. Olen työtön. Saa haukkua olan takaa jos mieli tekee.

Sen yleisemmän valituksen aiheen voitte jättää väliin, eli miksi tekee lapsia jos ei halua olla niiden kanssa. Sen olen kuullut niin monta kertaa että enää ei jaksais.

Olen jostain syystä hyvin väsynyt, ja jos en saa olla hetkeäkään rauhassa, niin ärsyynnyn lapsiin niin ettei kellään ole kivaa. Mies on melkein aina töissä, joten hoidan melkein kaiken yksin. Minulla on selvittelyt kesken sen suhteen tk:ssa, että miksi en jaksais mitään.

Aktiivinen työnhaku on aika aikaaviepää joten varmasti ihan kiva että lapsi on osan aikaa hoidossa, eipä siinä mitään vikaa ole. Joku kerho tms varmasti tuli ton ikäsellä kyseeseen jokatapauksessa, päivähoito osa-aikaisena opn sille hyvä vaihtoehto, jos vaikka satut työllistymään.

Minulla samanlainen kaveri, yksi lapsi ja äiti kotona. Hermostuu joka asiasta ja karjuu ja huutaa lapselle, alle 3v. Tilanne tosin ihan sama, vaikka lapsi hoidossa. Sanoo, että hermot kestää paremmin, mutta en ole huomannut muutosta. Saa lapsi tosin olla rauhassa edes muutaman tunnin päivässä. Äiti raivoaa sitten illat ja viikonloput. Sanoi minulle alkavansa harrastaa liikuntaa, jota ei muuten yksinhuoltajana pysty tekemän, mutta liikunnan sijasta kulkee kaverilla kylässä ja käy kaupoissa yms.
Tässä tapauksessa en kyllä moiti hoitopäätöstä, on lapselle paljon parempi kuin olla kotona.

Mä luulen että toi on lapsen kannalta ihan hyvä ratkaisu. Toivottavasti jaksat olla lasten kanssa sitten sen ajan, kun eivät ole koulussa ja hoidossa ja saat vielä joskus töitäkin. Voimia ja jaksamista!

Yhteistyössä