Olen ymmärtänyt, että iltavuoroon pitää mennä vaikka lapset sairaana, koska mies tulee kotiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Minä olen siis menossa iltavuoroon, vaikka lapset kipeänä. Soitin vaan töihin, että tulen pari tuntia myöhemmin, että mies ehtii kotiin. Minusta tämä on ihan normaalia, koska sijainen pitäisi muuten hankkia. Nyt tätä on ihmetellyt jo useampi ihminen, että miksi toimin näin? Olisiko pitänyt jäädä kotiin, vaikka mieskin on sitten illan kotona? Saako niin edes tehdä?

No meillä hoitoalalla on ainakin sääntö työpaikalla että kun esim. mies tulee kotiin niin äiti lähtee iltavuoroon töihin, jos työaikaa minimissään 2t jäljellä.

No, et saa jäädä kotiin, koska mies on siellä. Näin se vaan on! Meillä kerran eräs jäi, syynä oli, ettei mies osaa hoitaa sairasta lasta :o puhuttelu ja palkattomat päivät jäi käteen hälle.

Epäreiluahan se on, olet ehkä valvonut ja päivän hoitanut sairaita, mutta kasvaahan ne lapset nopeasti, onneksi.

Jos on joku muu hoitamassa lapsia niin töihin on mentävä. Ihan oikein teet. Eikös se hoitovapaa oo määriteltykin niin että hoitovapaata saa siihen asti kunnes saa jonkun muun hoitamaan sairasta lasta.

Minun käsittääkseni tuo on aivan normaali käytäntö, sairaanlapsen hoidosta maksetaan palkkaa vain siltä ajalta, milloin toinen vanhempi on estynyt hoitamasta lasta.

Tuossakin on toki olemassa ääripäitä. Minua aikanaan vaadittiin iltavuoroon töihin, sillä verukkeella että miehellä on säännöllinen päivätyö, kuten onkin lukuunottammatta työmatkoja joita on kuukaudessa useampia. Tuolla nimenomaisella kerralla mies oli toisella puolella maapalloa, mutta silti minun olisi pitänyt olla töissä illalla viiteen mennessä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Et saa jäädä koko vuoroksi kotiin. Jos toinen lapsen huoltajista on kotona, hän hoitaa lapset. Ainakin meillä lukee tessissä niin.

juuri näinhän se on, mutta moni jää silti vaikka mies oliski kotona, koska harvempi sitä nyt lähtee tarkistelemaan onko vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen siis menossa iltavuoroon, vaikka lapset kipeänä. Soitin vaan töihin, että tulen pari tuntia myöhemmin, että mies ehtii kotiin. Minusta tämä on ihan normaalia, koska sijainen pitäisi muuten hankkia. Nyt tätä on ihmetellyt jo useampi ihminen, että miksi toimin näin? Olisiko pitänyt jäädä kotiin, vaikka mieskin on sitten illan kotona? Saako niin edes tehdä?

Periaatteessa ei saa jäädä, mutta jos mies tulee kotiin klo 16.30 ei meillä ainakaan ole velvoitettu töihin muutamaksi tunniksi, koska silloin joutuisi aamuvuorolainen olemaan pidempään ja suljettua osastoa ei mielellään jätetä vajaa miehitykselle eli helpompaa soittaa sijainen koko vuoroon.Mutta jos mies tulisi kotiin klo 14.00 olisi tilanne toinen ja ehtisin hyvin klo 15.:sta töihin

mut eiks se ole niin et jos on lääkärintodistus niin sillä saa olla kumpi vain pois?

mä meen kyl iltavuoroon töihin vaikka laps on kipee. miehellä kuitenkin sen verran joustava työaika et pääsee irtaantumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:

Periaatteessa ei saa jäädä, mutta jos mies tulee kotiin klo 16.30 ei meillä ainakaan ole velvoitettu töihin muutamaksi tunniksi, koska silloin joutuisi aamuvuorolainen olemaan pidempään ja suljettua osastoa ei mielellään jätetä vajaa miehitykselle eli helpompaa soittaa sijainen koko vuoroon.Mutta jos mies tulisi kotiin klo 14.00 olisi tilanne toinen ja ehtisin hyvin klo 15.:sta töihin

meillä mies tulee klo. 16 mennessä, joten ehdin vielä 6h töihin, koska meillä vuoro kestää 22 asti. Meillä osastonhoitaja paikalla klo. 16 asti, joten kukaan aamuvuorolaisista ei joudu olemaan pitempään. Näin ainakin ennen tehty. Minusta aika sujuvaa.

Heips. Meillä pitää mennä iltaan jos isä kotona, ellei ole sitten oikein hyvä syy myös jäädä kotiin hoitamaan lasta/lapsia. Näin ainakin on meidän työpaikalla käytäntö, eikä sitä kukaan kummastele.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:

meillä mies tulee klo. 16 mennessä, joten ehdin vielä 6h töihin, koska meillä vuoro kestää 22 asti. Meillä osastonhoitaja paikalla klo. 16 asti, joten kukaan aamuvuorolaisista ei joudu olemaan pitempään. Näin ainakin ennen tehty. Minusta aika sujuvaa.

Silloin asiassa ei ole mitään epäselvää.Meillä taas iltavuoro kestää klo 21.00 ja jos ei ole lyhennyksiä niin aamussa ollaan klo 15.30 asti

Aiheeseen liittyen kysyn että kuinkas sitten jos mies on yö työssä? Eli saako äiti olla silloin lasten kanssa päivän kotona (koska kuitenkin miehelle pitää laskea se tietty uni aika??)
Ja pitääkö mennä töihin tiistaina? jos tilanne on se että maanantaina on käynyt lääkärissä lapsen kanssa ja lääkäri on kirjoitttanut saikkua 3 päivää ja sulla oli ma päivävuoro, ti iltavuoro ja ke aamuvuoro?? Koska saikullahan EI SAA mennä töihin, koska esim. vakuutukset ei kata saikulla olevia jne...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Aiheeseen liittyen kysyn että kuinkas sitten jos mies on yö työssä? Eli saako äiti olla silloin lasten kanssa päivän kotona (koska kuitenkin miehelle pitää laskea se tietty uni aika??)
Ja pitääkö mennä töihin tiistaina? jos tilanne on se että maanantaina on käynyt lääkärissä lapsen kanssa ja lääkäri on kirjoitttanut saikkua 3 päivää ja sulla oli ma päivävuoro, ti iltavuoro ja ke aamuvuoro?? Koska saikullahan EI SAA mennä töihin, koska esim. vakuutukset ei kata saikulla olevia jne...

viittisitkö olla levittelemättä valheita. jos et tiedä asiasta, lienee parasta pitää suu kiinni tai lähinnä näppis naputtelematta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Et saa jäädä koko vuoroksi kotiin. Jos toinen lapsen huoltajista on kotona, hän hoitaa lapset. Ainakin meillä lukee tessissä niin.

juuri näinhän se on, mutta moni jää silti vaikka mies oliski kotona, koska harvempi sitä nyt lähtee tarkistelemaan onko vai ei.

No meillä ainakin pitää olla selvitys siitä, missä työvuorossa toinen vanhempi on.

Yhteistyössä