Olenko ainoa, joka päivittäin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmöläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmöläinen

Vieras
syö herkkuja?

Olen melko mahdoton.
Ylipainoa kuitenkin vain 10kg, onneksi ei tunnu siitä nousevan, vaikka mässäänkin.

Jos meillä on pullia, syön yhden joka kahvilla, siis jopa viisikin päivässä...
Jos meillä on karkkia, keksejä, suklaata, napsin tasaseen tahtiin...
Saunoa en enää osaa, ettei mukana ole iso tuopillinen jääkylmää limpparia/alkoholitonta siideriä...
Popcornitki maistuu, voi upota herkästi pussillinen jonkun ohjelman äärellä, ei tosin päivittäin.

Hölmöä, tiedän. Toki ois kiva jos saisin tuon 10kg pois, mutta ei se minua suuremmin häiritsekään. =)
En juurikaan urheile, mitä nyt kotijumpaa silloin tällöin ja lasten kanssa jauhamista hikipäässä päivästä toiseen.

Kyllä minä syön päivittäin jotain herkkuja. Palasen suklaata tai keksejä tai jäätelön tai jotain muuta makeaa.

Tällä hetkellä olen raskaana, mutta söin noita herkkuja aina ja kuitenkin ylipainoa ei ollut yhtään ennen raskautta.

Et. mutta määrätkin ratkaisevat putoaako paino vai lisääntyykö. Jos nyt syöt 3 pullaa päivässä, niin mitä tapahtuukaan jos syöt vain yhden pienen pullan päivässä? On eri asia syödä 5 irtokarkkia kuin koko jättipussi.

hipheijaa.. täällä herkkusuu lisää.. eilen meni esim 2 Fazerin 200g suklaalevyä, 100g sipsejä ja pussillinen salmiakkia, 2 geishajäätelöä..

kamalaa :( mutta onneksi mä en liho :)
en tiedä vaikuttaako se, että harrastan liikuntaa ihan älyttömästi ;)

Jos mie söisin herkkuja tuota tahtia niin paino nousis silmissä :o Miun ei oikeesti tartte kun kattoa pullapitkoa niin perse leviää sentin joka vilkasusta :kieh:
Pakko siis kontrolloida syömisiään, kun ylipainoakin 40kg :ashamed: 4kg onneks jo saanu pois, tästä on hyvä jatkaa, vaikka sorruttukin on monta kertaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
hipheijaa.. täällä herkkusuu lisää.. eilen meni esim 2 Fazerin 200g suklaalevyä, 100g sipsejä ja pussillinen salmiakkia, 2 geishajäätelöä..

kamalaa :( mutta onneksi mä en liho :)
en tiedä vaikuttaako se, että harrastan liikuntaa ihan älyttömästi ;)

Niin, sun mitathan oli 150 cm / 45 kg ja DD-kupit.

Ja ei, eihän liikunta mitenkään vaikuta painonnousuun...

Kyllä se on niin, että kotona oleminen (kotiäitiys) lihottaa. Mulla ei töissä tule mussutettua muulloin kuin ruokatauolla ja kahvitauoilla. Kotona oon ihan samanlainen kuin te, jatkuvasti kurkin herkkuja kaapista. Tietty herkut vois vaihtaa hedelmiin ;)

Mä olin ihan samanlainen vielä vajaa kaksi kuukautta sitten. Ja paino nousi normaalipainon yli. Mä siis tässä työpäivän aikanakin koko ajan mussutin suklaata tms. Nyt siis vajaa 2kk olen vähentänyt herkuttelua huomattavasti (joskus viikonloppuna saatan vähän herkutella, mutta päivittäin en enää herkkuja suuhuni tunge) ja olen myös aloittanut aktiivisen lenkkeilyn ja ilokseni paino on tippunut takaisin normaalin puolelle reilustikin ja kroppa muuttuu muutenkin parempaan suuntaan koko ajan! =) Ja ajattelin jatkaa tällä linjalla pysyvästi...

Kyllä mäkin syön herkkuja joka päivä. Melkein joka päivä kahvin kanssa jotain hyvää ainakin töissä ja karkkia usein.

Paino pysyy kuitenkin onneksi ihan hallinnassa ja kolesterolikin on mitatttu ja oli oikein hyvät lukemat. Jatkan siis herkuttelua.

Et ole ainoa, mutta noin paljoa en päivässä herkuttele kuitenkaan. Jotain herkkua on oltava, mutta se on joku pulla ja suklaapatukka, toisena päivänä vähän karkkeja, kolmantena jätskiä ja niin edelleen. Silti jokapäivä jotakin ja minä olen alipainoinen.

Eihän ne kilot aina kerry nopeasti, 10 kilon lihominen voi viedä vuosia. Ja kun me naiset vanhenemme, aineenvaihdunta hidastuu ja joku kaunispäivä saatat huomata että kappas vaan on sitä ylipainoa jo 25 kiloa, mikäli se tapa jatkuu että joka välissä maistuu herkut.

Yhteistyössä