Olenko ainoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos todella on pudonnut kelkasta, et osaa edes käyttää tietokonetta. Ihmettelen todella, että lehdissä on vielä kirjeenvaihtoilmoituksia, joissa 30-40-vuotiaat hakevat seuraa:O Kyse ei ole siitä, että haluaisivat nimenomaan kirjeenvaihtoystäviä vaan etsivät elämänkumppania. Minun 70-vuotiaat vanhempani kirjoittelevat ihan täysillä sähköpostia ja äiti on jopa facebookissakin.

Et ole ainoa. Ensimmäinen tietokoneeni (siis ensimmäinen ikinä) on n. puoli vuotta vanha, ja lienee sanomattakin selvää, etten osaa sitä kamalan hyvin käyttää. En ikinä ole omistanut edes mp3-soitinta, vaan viimeisin musiikkilaitteeni on kannettava cd-soitin, joka sekin tosin ollut poissa käytöstä jo varmaan pian 10 vuotta. En ole ikinä omistanut minkäänlaista pelikonetta, minulla on vanha tv ja siihen pakollinen, mahdollisimman yksinkertainen boxi. Uuden puhelimen kun joudun ostamaan edellisen rikkoontuessa, ostin 40€ maksavan, yksinkertaisimman laitteen minkä löysin.

Eikä suoraan sanottuna edes kiinnosta :)

Minun mielestäni on tosi nykyaikaista, jos osaa rajata turhan tekniikan pois ja käyttää tekniikkaa vain sen verran, mitä välttämättä tarvitsee. Tyhmää olisi hankkia kaikenlaista tekniikkaa vain sen takia, että markkinavoimat tunkevat niitä sisään joka tuutista. Koti voisi olla rauhan tyyssija, vaikka muualla olisi kaikkea.

Yhteistyössä