Olenko ex, rakastajatar, ystävä vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuka olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuka olen

Vieras
Minulla on hiukan oudohko tilanne. Ajattelin, että täällä saisin yhden näkökulmaan ongelmaani. Ehkä yh puolelta toisen.
Erosin lapseni isästä n. 8 kuukautta sitten. Mutta en voi tietää mikä on tilanne.

Tapaamme isän kanssa joka viikonloppu ja viikollakin. Hän sanoo, ettemme seurustele. Mutta olemme harrastaneet seksiä hyvin useasti eromme jälkeen. Välillä nukumme yhdessä. Olen tyytynyt tähän, koska edelleen toivon saavani perheen yhteen. Emme kuitenkaan ole yhteenpaluusta puhuneet. Riidat syntyvät juuri siitä aiheesta, etten tiedä asemaamme. Riidan aikana mies vain sanoo, että emme seurustele.

Tiedän, että tästä kärsii lapsi ja minä. Mutta olen nyt voimaton muuhun. Nyt on selvinnyt, että miehellä on ollut eromme jälkeen ainakin yksi, ellei kaksi lyhyttä "seurustelusuhdetta". Tämä/nämä naiset tietävät minusta, ja että mies tulee meille joka viikonloppu ja kaikki lomat/pyhät. Mutta minulle näistä naisista ei puhuttu. Peitteli viimeiseen saakka!
Asia selvisi muuta kautta.

Miehen mukaan minulla ei ole oikeuttaa puuttua asiaan, koska emme ole yhdessä. Mutta missä on minun oikeuteni? Mikä minä olen? Olemme tehneet huoltajuus- ja elatusmaksusopimuksen. Eli olen yksinhuoltaja. Onko minulla siis tällaisessa tilanteessa oikeus puuttua miehen naisseikkailuihin? Siksi niitä kutsun, koska en voi ymmärtää, mikä minun roolini tässä on.

:'(

Ikävä sanoa ääneen, mutta taidatpa olla exällesi pelkkä pimppa,jonka luo tullaan kun muuta ei ole tarjolla..
Tuo on kyllä jonkinlaista hyväksikäyttöä mikäli sinulla tunteet yhä pelissä.Hän ei ehkä kuitenkaan uskalla kertoa uusista naisistaan koska ei halua loukata tai pelkää reaktiotasi.
Keskustelkaa asiasta ja tehkää loppu hyväksikäytölle mikäli hänellä ei tunteita enää ole.Eron jälkeen ei kyllä hänen menemiset ja tulemiset sinulle luonnollisesti kuuluisikaan..

:hug: Tiedän tunteen!!Olen itse ollut samassa tilanteessa.Mies halusi pitää kummankin, eli uuden ja vanhan..Itse suostuin koska vielä rakastin :ashamed: Tiesin kyllä toisesta kokoajan..Täydellistä hyväksi käyttöä mieheltä, mutta tarvitsin kaiken "kakan".Nyt olen onnellinen.Naurattaa vaan kuinka hyvän miehen tuo uusi saikaan :laugh: Kehui alussa kuinka meidän parisuhteessa on vikaa kun en pysty miestä pitämään.Ja varmasti olikin vikaa, nyt näin kauempaa katsottuna.Niin minussa kuin miehessä, syytin alussa vain itseäni.Minä toivottavasti olen oppinut virheistä, ja uusi parisuhteeni on parempi!!! Pahasti vaan näyttää ettei mies ole oppinut.Luulen että toimin ja toimit väärin nyt, miehelle tulee VARMASTI hätä kun annat ymmärtää että itselläsi on muuta "sutinaa".Etkä kaipaile miestäsi.Toimii 99%, MUTTA MIETI HALUATKO MIESTÄ TAKAISIN, KOSKA TOD.NÄKÖISESTI SITÄ JOSSAIN VAIHEESSA KERJÄÄ...Itsekään en vielä parivuotta sitten uskonut, mutta elämä tuo IHAN VARMASTI paljon parempaa..Usko vaan, ja jaksamista :flower:

Kuten muutkin jo sanoi. Olet exä siis sinulla ei ole oikeutta puuttua ex-miehesi menoihin. Miehesi pitää sinua seksiä varten silloin kun se hänelle sopii eli suostut vain jämiin. Mies haluaa tavata lapsiaan ja itää sinua varalla. Ei arvosta tai rakasta sinua enään muuten ei toimisi noin. Nyt nainen ota itseäsi niskasta kiinni ja laita ex-miehellesi rajat. Ensin tapaamis sopimus eli lapset isälle joka toinen viikonloppu ja joka toinen viikko yksi ilta. Saat omaa aikaa ja mahdollisuuden tavata muita. Ilmoita miehellesi tiukasti että alat katselemaan uutta poikaystävää itsellesi ja lapsille isäpuolta. Takaan että miehesi (ex) reakoi tähän jollain tavalla. Mies ei saa tulla vanhaan kotiinsa kuin omaansa. Se on nyt lapsesi ja sinun koti. Lapselle ei varmasti tee hyvää nähdä tollaista ihmissuhde sotkua eikä varsinkaan jos äitiä kohdellaan noin huonosti. Keskity lapseesi ja anna miehesi mennä jos on mennäkseen. Miehesi käyttäytyy kuin pieni lapsi joten aseta hänelle tiukat rajat. Onnea uudelle elämällesi

Niin se kai sitten on. :'(
Exäni kyllä muuten kohtelee minua hyvin. Ostelee ruokaa, tarjoaa huvituksia jne. Kutsuu myös sukujuhliinsa ym.. Niitä on siis harva se viikko. Olenkin ihmetellyt, että missä välissä seurustelisi jonkun toisen kanssa, jos täällä on kuitenkin vähintään puolet viikosta.
Vanhemmat sukulaisensa ja äitini on sanonut minulle, että malttia ja seuraile tilannetta. Nyt menee keskustelemaan tätinsä kanssa tästä meidän tilanteesta.

Siksi minä en pidä tätä pelkkänä hyväksi käyttönä, vaikka se sitä tavallaan, jollain tasolla, onkin. Tämä exäni on kuitenkin itsensä kanssa täysin hukassa. Eli ei ole kovin onnellinen tällä hetkellä. Olen sanonut että etsin toisen, eikä selvästikään pidä siitä. Minä en vain voi ajatella noin mustavalkoisesti. Mutta voi olla että olette sittenkin oikeassa.

Niin ja niistä lapsista vielä. Meillä ei ole nyt mahdollisuutta siihen, että ex ottaisi lasta itselleen. Ei ainakaan viikolla. Hänen työvuorojensa ja lapsen päivähoidon vuoksi. Ja muutenkin. Hän ei ole pystynyt puhumaan erosta minulle, eikä lapselle.

Siinä tapauksessa ilmoita miehelle että on parempi että pidätte taukoa tapaamisissa. Sano et tarvitset aikaa ajatella ja olla rauhassa. Takuu juttu et mies menee paniikkiin. Vaikuttaa todella siltä ettei tiedä itsekkään mitä haluaa. Sinun on otettava elämä omiin käsiisi. Sano et voi hakea lapsen ensim. lauantai päiväksi ja tuo sit takaisin illalla. Älä mene huvituksiin tai perhejuhliin mukaan. Ilmoita vaan että se tuntuu nyt ylitsepääsemättömän vaikealta teidän tilanteessa. Ruokaa miehen ei tarvitse tuoda jos maksaa lapsen elatusmaksun, se riittää. Sun on kultaseni ihan pakko ottaa vähäsen etäisyyttä omaksi ja lapsen parhaaksi. Voi olla että palaatte vielä yhteen mutta sä et voi antaa miehen kodella sua noin muuten miehesi ei voi ikinä sua kunnioittaa ja silloin ei suhteesta enään tule mitään. Jos annat tämän nyt jatkua ja palaatte yhteen niin mikä estää ettei tämä tapahdu uudestaan esim vuoden kuluttua?