Olenko huono ystävä?

Mansikkamäki

Jäsen
14.02.2007
285
0
16
Olenko mä huono ja vaativa ystävä kun mua ottaa päähän muutaman kaverin käytös.

Tapaus 1: tämä ystävä on lapseton, eikä tällä hetkellä työelämässä, mutta ei kerkee koskaan tapaamaan. Aina se kyllä lupaa tulla kylään, mut koskaan ei näy, eikä pahemmin ilmottele ettei ole tulossakaan. Ja pari kertaa käynyt niin, että se on kutsunut meidät kylään ja sit kun ollaan jo oltu matkalla niin ilmottaa ettei ole kotona.

Tapaus 2: Laitoin synttäripaketin kaverille kun se asuu niin hankalan matkan päässä, etten viitsinyt lähteä asioikseen viemään. Ei ole edes tekstarilla kiitelly.

Kumpaakaan ei tunnu kiinnostavan tavata. Ystävänpäivänä kyllä lähetellään kiitos kun olet ystäväni kortteja ja viestejä ja kun on ongelmia niin soitetaan ja itketään.

Alkaa pänniä kun aina oletetaan, että mua kiinnostaa olla toisten lohduttajana kun on vaikeeta, mut muuten ei ollakaan tekemisissä.
 
Et ole. Olet hyvä ystävä, jota em. "ystävät" eivät ansaitse. Jotkut osaavat vain ottaa, eivätkä ymmärrä/ halua koskaan olla antavana osapuolena. Ystävyys on vastavuoroisuutta niin iloisissa kuin surullisissakin asioissa. Itse olen jättänyt taakseni kaikki ne, jotka eivät tätä vastavuoroisuutta ole ymmärtäneet. Parempi sinun olisi olla, kun sinun ei tarvitsisi enää pahoittaa mieltäsi tuollaisten ihmisten vuoksi.
 

Yhteistyössä