[QUOTE="vieras";23058688]Toivoisin, että meilläkin olis noin. Sitte ku lapset kasvaa... Nyt kun on monenikäisiä, päiväuni-ikäisiäkin, niin jatkuva pimpotus ja kaveriralli rassaa ihan todenteolla. Ohjaan ulos lapsia tai yksinkertaisesti ilmoitan, että meidän perhe lähtee nyt ruokakauppaan ja vieraat voi poistua tms.
Olis ihana olla semmoinen laajasydäminen tyyppi, joka höyryävine pullien kans ottais kaikki enemmän tai vähemmän kärsivät tenavat kotiinsa pelaamaan ja pullalle. Mutta kun en ole, eikä meillä ole tilaa semmoiseen, eikä hermojakaan.
Sitte taas toisaalta olen ajatellut, että kun hoidan nyt nämä omat hyvin, niin se riittää. Nyt tosin ollaan keskusteltu miehen kanssa, jos me otettais eräs tukea tarviva lapsi meille useammin, vaikka viikonlopuiksikin. (Lapsen äiti juo ja isää ei ole.)
Sitte ku meillä on yläkerta ja voin häätää porukan sinne käkättämään, hirnumaan ja tömistelemään, niin tilanne vois olla meikäläisen kannalta pikkusen vähemmän hermoja raastava. Mutt ton yhden pienen likan haluaisin pelastaa jotenkin. Antaa hälle tavallisia kokemuksia tavallisesta perheestä. Tai jotain.[/QUOTE]
Mä opin vuosien varrella tuntemaan lasteni kavereiden vanhemmatkin ja joskus oli puhetta siitä, kun ne kaverit olivat aina meillä. Meillä ei ole iso asunto, mutta kummallakin lapsella kuitenkin omat huoneet, joten kavereiden meillä olo ei häirinnyt mua siinä määrin kuin jos lapset kavereineen olisivat pyörineet ympäri huushollia. Kavereiden vanhemmat tiesivät, että mua ei vieraat lapset haittaa ja tiesivät myös sen, että tässä talossa on alaikäisten alkoholinkäytöllä nollatoleranssi. Ja että minua ei ihan hevillä saa iltaisin kotoa poistumaan

Nuoriso sai olla omissa huoneissaan kavereineen rauhassa, minä pysyttelin omissa oloissani. Mutta sen verran kuitenkin pystyin seuraamaan, että kaljakassien kanssa tänne ei tultu ja jos jääkaapilla kävi, niin käry olisi käynyt, jos olisi juovuksissa tai muussa tokkurassa ollut. Vanhemmat, joilla oli niitä pienempiä lapsia kotona, olivat ihan mielissään, että heidänkään ei tarvinnut olla huolissaan siitä, onko omat lapset jossain ostarin nurkalla vai missä ovat. Tiesivät, että meiltähän ne löytyvät.