Mene ihmeessä! Tulee olemaan erilainen ja mielenkiintoinen joulu! Lapset on usein paljon helpompia matkakavereita kuin aikuiset, sillä ainakin oman kokemuksen mukaan, lapset on joustavampia eivätkä hätkähdä tai hermoile niin paljon kun aikuiset.
Minäkin välillä olen hieman hermostunut lentojen kanssa, vaikka olen lentänyt säännöllisesti jo monta vuotta. Mutta sitten kun on koneessa, osaa aina hypätä siihen aikuisen rooliin ja unohtaa oman pelkonsa, koska pitää pitää huolta lapsista. Meidän esikoiselle, joka myös hieman jännittää lentämistä (vaikka on lentänyt jo aika monesti) tepsii aina rauhallinen kertominen matkan eri vaiheista, todella tarkasti. Niin että käy koko lentomatkan läpi selittäen mitä tapahtuu milloinkin, milloin tulee ruokaa, milloin pitää rauhassa leikkiä, milloin istua paikoillaan kauniisti turvavöissä. Myös nousut ja laskut on hyvä selittää ja se miltä voi tuntua, sekä mahdolliset ilmakuopat ja se mistä ne johtuu. Noin isot lapset ymmärtää kaikenlisäksi tosi paljon ja se voi olla todella mielenkiintoista tieotoa niille.
Pariisin kentästä ei ole kokemusta, mutta Amsterdam ja Lontoo on ihan sujuvia ja hyvin opastettuja kenttiä.
Lapsille kirjoja ja vaikka lautapelejä mukaan. Mä koitan mannertenväliset lennot varata yöelennoiksi, niin suurin osa ajasta menee nukkumiseen, vaikka lapset huonosti nukkuisikin, niin ne on kuitenkin sen verran väsyneitä ettei niitä tarvitse viihdyttää. Yksi yö surkeilla unilla ei nyt itteä haittaa. Perillä voi sitten levätä ja ottaa ekan päivän iisisti. B)