Olenko ihan pelkuri turhaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
ja mie kysyn vielä kerran että mihin sie olet siellä jenkkilässä menossa? koska välttis ei tarvi vaihtaa missään jos osaa valita lennot oikein.

Atlanta tai siis oikeesti mentäis Floridaan, mutta mies tulis Atlantaan vastaan. En oo varma mentäiskö sielläpäässä lentäen vai vuokraautolla.

Mies ainakin on aina sinne mennessään joutunu vaihtaan.

miksi te ette lennä suoria floridaan? ei tarvis vaihella?

Pikkukaupunki ja lähin mannertenvälinen lento tulee Atlantaan, eli siis ihan pohjois floridaa.

ja mie kysyn vielä kerran että mihin sie olet siellä jenkkilässä menossa? koska välttis ei tarvi vaihtaa missään jos osaa valita lennot oikein.

Atlanta tai siis oikeesti mentäis Floridaan, mutta mies tulis Atlantaan vastaan. En oo varma mentäiskö sielläpäässä lentäen vai vuokraautolla.

Mies ainakin on aina sinne mennessään joutunu vaihtaan.

miksi te ette lennä suoria floridaan? ei tarvis vaihella?

Pikkukaupunki ja lähin mannertenvälinen lento tulee Atlantaan, eli siis ihan pohjois floridaa.

no sitte united airlinesilla hesasta frankfurtiin, siellä vaihto ja frankfurtista hartsfieldiin atlantan lentokentälle, pääsette yhellä vaiholla :D

mie katoin esimerkkilähtönä 18.12.2009 ja paluu 28.12.2009

Hyvin se matka menee. Mä lensin viimeki Frankfurtin kautta Orlandoon ja ainakin se vaihto oli todella yksinkertainen. Lipussa lukee saapumis- ja lähtöterminaalit ja opasteet kentällä oli hyvät. Ei tarvinnut kysyä keneltäkään mitään, kun seurasi vaan opasteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Hyvin se matka menee. Mä lensin viimeki Frankfurtin kautta Orlandoon ja ainakin se vaihto oli todella yksinkertainen. Lipussa lukee saapumis- ja lähtöterminaalit ja opasteet kentällä oli hyvät. Ei tarvinnut kysyä keneltäkään mitään, kun seurasi vaan opasteita.

Ne tiedot on siis yksinkertaisesti luettavissa lipusta? Mä kun en ole koskaan nähnyt lentolippuja tai ainakaan niin pitkään että olisin ehtinyt lukea ajatuksen kanssa.

Olen lentänyt yksin kolmen kanssa (8,6 ja 4 vuotiaitten kanssa ) ja hyvin meni. Noi sun on jo kuitenkin sen verran isoja, että kyllä ne jo jotain ymmärtää ja uskoo. Ja jos lapsi haluaa käydä vaikka 10 kertaa vessassa niin kuluuhan se aika niinkin;)

Köpiksen kentällä on ainakin hienot lasten leikkisysteemit, että jos vaihdatte siellä...

Ne tiedot on siis yksinkertaisesti luettavissa lipusta? Mä kun en ole koskaan nähnyt lentolippuja tai ainakaan niin pitkään että olisin ehtinyt lukea ajatuksen kanssa.

on.

ainoa seikka mikä kannattee varmistaa ennenku lippuja tilaa on se, että molemmat koneet sekä saapuu että lähtee samasta terminaalista, ettei tarvi käyttää esim. junaa tai bussikyytiä ku vaihtaa terminaalista toiseen :D

Kyllä ne tosiaan siellä lipussa lukee. Tosin vaihtokentälle saapuessa kannattaa tarkistaa, että lähtöportti ei ole muuttunut (terminaali nyt harvemmin muuttuu). Ja sitten siellä vaihtokentällä katsot ihan samanlaisesta "tv-ruudusta" kuin Helsingin kentälläkin, miltä portilta lento lähtee ja suuntaat sinne. Jos et uskalla puhua englantia, ei muuta kuin näyttämään sitä lippua jollekin henkilökuntaan kuuluvalle ja kyllä ne neuvovat oikeaan suuntaan.

Sit vielä yks ongelma: uskallanko mä päästää ton kuopuksen yksin miestenvessaan kentällä vai pitääkö se pakottaa naistenvessaan?

Te ootte ihania mä voisin kohta jo sanoa miehelle että kyllä me lähdetään.

mie en päästäis. varsinkaan noilla isoilla kentillä.

on.

ainoa seikka mikä kannattee varmistaa ennenku lippuja tilaa on se, että molemmat koneet sekä saapuu että lähtee samasta terminaalista, ettei tarvi käyttää esim. junaa tai bussikyytiä ku vaihtaa terminaalista toiseen :D

Eh tai samalta KENTÄLTÄ, jos Lontossa esim vaihtaa;)

Sit vielä yks ongelma: uskallanko mä päästää ton kuopuksen yksin miestenvessaan kentällä vai pitääkö se pakottaa naistenvessaan?

No jos löytyy inva vessa niin siellähän ois helppo käyttää, tai sellanen lastenhoitohuone yhdistettynä vessaan. Muuten varmaan antaisin käydä yksin ja jäisin passiin vessan ulkopuolelle.

Naisten vessaan vaan mukaan. Eihän naisten puolella "näy" mitään noloa. Yleensä =) Kun on paljon porukkaa niin turvallisinta pitää ppoika mukana ja apukin on lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:

on.

Eh tai samalta KENTÄLTÄ, jos Lontossa esim vaihtaa;)

aivan juu :D

nimim. kerran lentänyt hesa-heathrow ja sitte gatwick-edinburgh ja samana päivänä vielä.... oli hieman kiire siirtyä kentältä toiselle :D että siihen nähen tuo terminaalista toiseen kulkeminen ei ole oikeestaan ongelma :D paitti tietty semmoselle joka ei ole paljoa kentillä kulkenu.

Pakko sun on uskaltautua englantia puhumaan, koska perillä ne kyselee sulta kaikenlaista maahantulotarkastuksessa. Mutta ei sillä ole väliä, millasta "tankeroenglantia" puhut. Reippaasti vaan.

Mene ihmeessä! Tulee olemaan erilainen ja mielenkiintoinen joulu! Lapset on usein paljon helpompia matkakavereita kuin aikuiset, sillä ainakin oman kokemuksen mukaan, lapset on joustavampia eivätkä hätkähdä tai hermoile niin paljon kun aikuiset.

Minäkin välillä olen hieman hermostunut lentojen kanssa, vaikka olen lentänyt säännöllisesti jo monta vuotta. Mutta sitten kun on koneessa, osaa aina hypätä siihen aikuisen rooliin ja unohtaa oman pelkonsa, koska pitää pitää huolta lapsista. Meidän esikoiselle, joka myös hieman jännittää lentämistä (vaikka on lentänyt jo aika monesti) tepsii aina rauhallinen kertominen matkan eri vaiheista, todella tarkasti. Niin että käy koko lentomatkan läpi selittäen mitä tapahtuu milloinkin, milloin tulee ruokaa, milloin pitää rauhassa leikkiä, milloin istua paikoillaan kauniisti turvavöissä. Myös nousut ja laskut on hyvä selittää ja se miltä voi tuntua, sekä mahdolliset ilmakuopat ja se mistä ne johtuu. Noin isot lapset ymmärtää kaikenlisäksi tosi paljon ja se voi olla todella mielenkiintoista tieotoa niille.

Pariisin kentästä ei ole kokemusta, mutta Amsterdam ja Lontoo on ihan sujuvia ja hyvin opastettuja kenttiä.

Lapsille kirjoja ja vaikka lautapelejä mukaan. Mä koitan mannertenväliset lennot varata yöelennoiksi, niin suurin osa ajasta menee nukkumiseen, vaikka lapset huonosti nukkuisikin, niin ne on kuitenkin sen verran väsyneitä ettei niitä tarvitse viihdyttää. Yksi yö surkeilla unilla ei nyt itteä haittaa. Perillä voi sitten levätä ja ottaa ekan päivän iisisti. B)

No tottakai lahdet! Ihan turha pelata, ei sinne kentalle kukaan jaa palloilemaan, kaikki kylla paasevat koneeseen asti jos tulevat tarpeeksi aikaisin.

Siella kentilla kuulee vaikka minkalaista englantia, mieti etukateen mahdollisia kysymyksia vaikka paperille.

Jos ikina ei uskalla, niin ei elamassa mitaan koekaan!

Hyvaa matkaa!

Ps. Amsterdamin kentta on todella helppo.

Naistenvessaan koko poppoo, sanon minä.

Pakko sun on uskaltautua englantia puhumaan, koska perillä ne kyselee sulta kaikenlaista maahantulotarkastuksessa. Mutta ei sillä ole väliä, millasta "tankeroenglantia" puhut. Reippaasti vaan.

Toisaalta puhumista enemmän mä pelkään sitä että en ymmärrä, mitäs jos ne puhuukin jotain ihme murretta tai hirveen nopeesti tai hitaasti tai... Montako kertaa kehtaa kysyä "anteeks mitä sanoit"?

Toisaalta puhumista enemmän mä pelkään sitä että en ymmärrä, mitäs jos ne puhuukin jotain ihme murretta tai hirveen nopeesti tai hitaasti tai... Montako kertaa kehtaa kysyä "anteeks mitä sanoit"?
Niin monta kertaa kuin on tarpeen :)

Yhteistyössä