Olenko ihan surkea äiti kun en kerkeä silittämään vauvan vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ymmärrä

Vieras
Ärsyttää, siis oma äitini tässä koko ajan kehottaa ostamaan sen silitysraudan ja silittämään kaikki vauvan vaatteet!!! Onko siinä järkeä jos muuten en tuu käyttään silitysrautaa? Olishan mulla nyt aikaa ku vauva ei ole vielä tullut niin silittää hälle vaatteet mutta entäs tulevaisuudessa? Eikös siinä ole muutakin tekemistä ku silitellä vauvan vaatteita? Siis onko sellaiselle aikaa? Nyt mulla pyörii mielessä sellainen kuva että aina kun vauva nukkuu, minä vaan pesen pyykkiä ja silittelen sen vaatteita enkä muuta ehi!!! Minunhan pitäis ehtiä kuitenki tehdä paljon asioita.....huh :( Mieskin sanoi että kyllä sitä aikaa pitää olla silitellä niitä!!! Siis meinasin jo purskahtaa itkuun :( Mullahan on täällä koko koti hoidettava, pitää pitää paikat siistinä, tehdä ruokaa, tiskata, siivota, pestä pyykkiä, sitten on koiranpentu joka tarvitsee hoitoa tietty, sillekki sitä aikaa jakaa ja sitten vielä minä? Jääkö mulla itselleni aikaa! Siis että voisin vain levätä kun vauva nukkuu enkä ahertaa koko ajan....

No jos äitisi on silittänyt, niin eihän sun hyvä ihminen tartte silittää. Ja ennen vauvanvaatteet on saattanu olla vaikka jostain lakanakankaasta, et on ollu "pakko" silittää

Mun ex-anoppi valitteli mulle aina kuinka en silittele vaatteita, mutta enpä jaksa nähdä vaivaa. Hän itse silittelee alusvaatteetkin :o Mulle on siinä ihan tarpeeksi kun ripustelen kuivumaan ja siitä aikanaan viikkailen kaappeihin :D Älä ota turhaa stressiä asiasta.

mä oon sit läpensä paha ihminen kun en silitä kenenkään meidän vaatteita kuin juhliin jos sillonkaan kerkeen..
enkä yhen yhtään vauvanvaatetta ole silittänyt ikinä..
mieluummin mä käytän vauvan nukkumisajan nukkumiseen tai omaan itseeni..kuin johonkin aika epäolennaiseen (lue. silittämiseen)

En ole silittänyt yhtään iltatähden vaatetta, ja hän on nyt 1 v 10 kk.

On helppo sanoa, että älä kuuntele, älä välitä, mutta niin sinun vaan on oltava kuuntelematta ja välittämättä, ja lisäksi voit silitysintoilijoita pyytää kaikessa rauhassa tulemaan ja silittämään ihan niin paljon kuin haluvat.

Olen varmaan jotenkin outo kotiäiti mutta silitän AINA KAIKKI nuorimmaisen (tyttö 2,5v.) vaatteet. Aikaa kyllä löytyy vaikka muutkin kotihommat ovat TÄYSIN vastuullani.

Mitä hittoo? Silittämään vauvanvaatteita? Häääääh?

Juu no ilman muuta hyvä äiti silittää. Ja kun kerran alat niin suosittelisin että puunaat saman tien teidän talon jalkalistat hammasharjalla, alat kuivata vessanpöntön aina vetämisen jälkeen, peset astiat ennen ja jälkeen astianpesukonepesun, kaivelet vanupuikolla möhnän teidän liesituulettimen ritilästä rako kerrallaan ja peset viikoittain olohuoneen seinät hieromalla niitä sitruunanpuolikkaalla.

Ai niin, meillä ei silitetä mitään vaatteita. Eikä ikinä pestä olohuoneen seiniä.

Taijan olla huono äiti miekin sit, en oo ikinä silittäny mitään vaatteita kun ehkä jonkun kauluspaidan yms. jos on oltu juhliin menossa ja ikkunaan menossa olevat verhot.

Alkuperäinen kirjoittaja srfd:
pistä äitis tai miehes niitä silittelemään, jos se kerta on niiden mielestä pakollista.

samaa mieltä ja jatkan tuohon edelliseen kommentiini vielä että en mä muutenkaan,oman perheen omaava aikuinen ihminen, kuuntele mun mutsin/tai kenenkään muunkaan höpötyksiä.

ET OLE!!:)
Mä en ikinä oo silittäny vauvan vaatteita, pesin ne kyllä erikseen ja aina 60 asteessa pikkuvauva-aikana (jotkut vanhemmat ihmiset perustelee vauvan vaatteiden silitystä sillä et se "desinfioi" ne vaatteet) enkä silitä aikuisten enkä isompien lasten vaatteitakaan.
Jos miehes ja anopppis on noin innostuneita vauvan vaatteiden silityksestä niin sano että voivat kaikin mokomin alkaa niitä silitellä, mut et sinä et sellaista täysin turhaa hommaa ala niiden mieliksi vääntämään!

Alkuperäinen kirjoittaja srfd:
pistä äitis tai miehes niitä silittelemään, jos se kerta on niiden mielestä pakollista.

Tätä mieltä. Sanot vaan, että tervetuloa silittämään, itse et näe sitä tarpeelliseksi. Toisesta korvasta ulos vaan tuollaiset löpinät, teet juuri niinkuin itsestä hyvältä tuntuu!

Alkuperäinen kirjoittaja sdv:
Olen varmaan jotenkin outo kotiäiti mutta silitän AINA KAIKKI nuorimmaisen (tyttö 2,5v.) vaatteet. Aikaa kyllä löytyy vaikka muutkin kotihommat ovat TÄYSIN vastuullani.

Lisään vielä että on kaksi syytä miksi nuo silitän. Eka on että ne on sen jälkeen mukavammat lapsen päällä ja toinen (materiaalinen) syy on että vaatteet pysyvät parempina pidempään.

En silitä omia, en miehen, enkä lasten vaatteita. Jos äitisi tai miehesi vaatii vauvan vaatteet silittämään, niin silittäköön vaatteet itse. Ihan oikeasti, vauvan syntymän jälkeen suurin energia menee siihen vauvan hoitoon ja itsestä huolta pitämiseen. Pyykkiä pesin kun oli pakko, silittänyt en tosiaan ikinä.

Siis ennen vauvojen vaatteet piti silittää ihan siistä syystä, että hygienia ei muuten ollut niin hyvää ja niistä piti tappaa pöpöt.

Ja tästä kai joillekin on jäänyt semmoinen päähän pinttymä, että vauvan vaatteet pitää silittää.
Tosin kyllähän jotkut karheet vaatteet pehmenee, jos ne silittää, mutta saman asian ajaa käsien välissä nujuuttaminenkin...

Yhteistyössä