Olenko kaamea mutsi, jos en osta lintsirannekkeita luokkaretkeläisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 4 lapsen äiti:
Tai sitten miettis että ei ostais ranneketta mutta molemmat sais vaikka kahdet laiteliput, eli pääsis niihin mihin erityisesti haluaa niin nyt ja herkkuja mukaan. Luulen että olis silti ihan hauskaa. Ymmärrän hyvin ap:ta parista tunnista ei viittis maksaa sitä minkä koko perhe aikoo käyttää koko päivän, hiukan erijuttu!!

laiteliput on vissiin 6 ? kpla ja parhaimpiin laitteisiin menee2 lippua..... Ei kannata...

Alkuperäinen kirjoittaja ffifi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ei varmaan kannata päästää lapsia koko retkelle, kurjaahan niiden on siellä katsoa, mun muut kaverit on laitteissa.

+ palaahan siellä rahaa helposti kaikkeen muuhunkin. Ruoka juoma ym..

Joo, mutta jos mulla ei olis varaa kustantaa lapsille jotain luokkaretkeen liittyvää, en päästäis niitä koko retkelle, mieltään pahoittamaan. Kiva sitten lasten selitellä kavereille, miksei me saatu rannekkeita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja una:
kaikinpuolin paska tilanne... entä jos pojat ei osallistuisi ollenkaan luokkaretkeen? must ois kamalaa kattoo ku kaverit huvittelee eikä ite pääsis-

samaa aattelin.

kuin myös

Kaippa siellä luokkaretkellä on muitakin kohteita kuin linsti? Vielä kurjempaa olisi ettei pääsisi mihinkään.

Ehkä tekisin niin että katselette netistä niitä laitteita ja pojat saavat valita pari-kolme laitetta ja annat niihin lippurahat.

olet. itse en pystyisi. repisin rahat vaikka huuto.netistä tai kirppikseltä tai pyytäisin lainaksi joltain. lapsuus on vain kerran ja tuo on koululaisten vuoden kohokohta!

No melko kurjaa lähteä luokkaretkellä ja katsoa vierestä kun muut ikätoverit pitää hauskaa ja itsellä ei olisi lippua. Eikö mitenkään saisi laitettua 64 euroa lippuihin? Vaikka huutikseen jotain myytävää? Tuskin se luokkaretki ihan yllätyksenä tuli.

Mäkin siirtäisin tietokoneen/telkkarin ostoa syksymmälle jos olis tollanen tilanne mutta jos se ei ole mahdollisuutta niin kysy pojilta että haluavatko rannekkeet luokkareissulleen vai sitten yhteiselle reissulle kesällä kun aikaakin on reilummin.

kolme tuntia on itseasiassa aika pitkä aika. Siinä ehtii kyllä puiston läpi. Ollaan monta kertaa oltu sellaisessa yksityisjutussa, vaikka porukkaa on ni hyvin kerkiää. Toki, siellä saa pidemmänkin ajan menemään, vaikka koko päivän, mutta 3h on ihan ok aika, varsinkin keskellä päivää. Todella todella kurjaa, jos eivät mukaan pääse!!!!!! Kolme tuntia ON pitkä aika katsella muiden menoja.

Kyllä minäkin oisin vaikka pulloja kerännyt etukäteen tmv. Toivottavasti ap tai miehensä ei polta tai juo kaljaa, usein juuri tupakoiva saattaa valittaa, että kun voivoi ei ole lapsille rahaa.....

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
olet. itse en pystyisi. repisin rahat vaikka huuto.netistä tai kirppikseltä tai pyytäisin lainaksi joltain. lapsuus on vain kerran ja tuo on koululaisten vuoden kohokohta!

Tässä samaa mieltä. Niitä retkiä muistellaan kauan :) Mä lainaisin isovanhemmilta rahan luokkaretkeen. Mä en vaan pystyis laittaan koko retkelle jos eivät voi pitää hauskaa samalla tavalla retkellä hauskaa kuin muut.

Alkuperäinen kirjoittaja aa:
jos koulu tollasia luokkaretkiä järkkää niin ei se maksaminen sillon kuulu vanhemmille!!

Eiköhän se ole ihan vapaaehtoista että ne joilla ei ole varaa jäävät maihin.

silloin kun mä olis ylä ja ala-asteella niin rahat luokkaretkeen kerättiin mm myyjäisillä. törkeätä vanhempien rahastusta tuollanen !

3 tuntia on kyllä tosi lyhyt aika lintsillä kun miettii mitkä jonotkin siell on aina kaikkiin laittesiin. Ja vaikka meillä on rahaa, miettisin silti tuon koko jutun järkevyyttä. onko mahdollista ostaa juuri joku muutama irto lippu pojille ja käyttää rannekkeet sitten yhdessä perheen kanssa. Tai jättää koko retki väliin. En laittaisi tuollaista summaa kolmen tunnin takia jos rahat ovat tiukalla. mutta koita hoitaa juttu niin ettei pojille rtule kovin paha mieli.. jos vaan mahdollista.. vaikea tilanne, ymmärrän kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mistäs sä nyt kirjoittelet, jos ukkonen jahotti teidän koneen? Eli et tarvitse vielä uutta konetta.

Joo, vanha kone ja näyttö oli vielä nurkassa pölyyttymässä, boksin ostin jo uuden. Nämä riittävät onneksi palstailuun ja vastaavaan, joten onneksi ei heti tarvitse uutta ostella, mutta jossainvaiheessa sekin pitäisi kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Mä jättäisin sen perheen kanssa tehtävän reissun väliin vaikka olisikin halvempi. Ostaisin nyt ne rannekeet tuonne luokkaretkelle. Rahaa säästyisi edes vähän jos lintsireissuja on vain yksi.

Aivan, mitä sinne nyt sitten toista kertaa lähtee jos lapset pääsee luokan kanssa, menkää omalla paikkakunnalla mitä sieltä löytyy tai lähipaikoista. Ei se meneminenkään sinne ole ilmasta kesälläkään.

Ei liity noihin lintsirannekkeisiin, mut ei kai teillä telkkariin ja tietokoneeseen rahaa mee, kai nyt kotivakuutus korvaa salamaniskujen vahingot?

Ehdottaisin samaa kun aikasemmin, pyytäkää isovanhemmilta. Itse olen ainakin niin hyvissä äleissä myös sisarusteni kanssa, että voisin heiltäkin lainata ja maksaa kun jaksan.

Alkuperäinen kirjoittaja rb:
3 tuntia on kyllä tosi lyhyt aika lintsillä kun miettii mitkä jonotkin siell on aina kaikkiin laittesiin. Ja vaikka meillä on rahaa, miettisin silti tuon koko jutun järkevyyttä. onko mahdollista ostaa juuri joku muutama irto lippu pojille ja käyttää rannekkeet sitten yhdessä perheen kanssa. Tai jättää koko retki väliin. En laittaisi tuollaista summaa kolmen tunnin takia jos rahat ovat tiukalla. mutta koita hoitaa juttu niin ettei pojille rtule kovin paha mieli.. jos vaan mahdollista.. vaikea tilanne, ymmärrän kyllä.

Sitä mäkin just, että maksaa se 64e muutamasta tunnista. Kyllä sielä lintsillä on muutakin tekemistä, toki maksullista nekin, mutta vähempikin taskuraha riittäisi niihin, jos vain kaikki muutkaan kaverit eivät niitä rannekkeita ostaisi.

Yhteistyössä