Olenko kaamea mutsi, jos en osta lintsirannekkeita luokkaretkeläisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
lapset olis ihan iloisia silti. Lasten on myös opittava etä KAIKKEA vanhemmat ei voi kustantaa. On olemassa paljon mitä muut saa mutta itte ei voi saada. Siski juuri moni nuori on velkahelvetissä kun muuttaa pois kotoa kun kaikea kivaa on saatava aj joka paikkaan on päästävä. Luokkaretkelle toki pääsee, muttase ranneke aei ole mikään pakollinen juttu,mvarsinkaan kun reissu ei kestä kuin 3 tuntia ja siinä ajassa ei kerkiä kaikkiin laitteisiin kuitenkaan.
Mieluummin laitan 65/ipana lasten harrastukseen kuin hilanvitkuttimeen, harrastus josta tykkävät ja jossa pärjäävät hyvin

Oppii ne sen, vaikka eivät olisikaan luokkaretkellä ainoita jotka ei saa ranneketta.
Ihan taatusti oppivat.
tuskin ovat ainoita, kyllä jotkut joutuvat OMISTA rahoistaan maksamaan ne rannekeket vaikka eivät sitä kerrokkaan.

:headwall: Olisko syytä tämäkin ketju lukita jo.

tuskin ovat ainoita, kyllä jotkut joutuvat OMISTA rahoistaan maksamaan ne rannekeket vaikka eivät sitä kerrokkaan.
Saavat rannekkeet silti, omista rahoista tai ei.

Uskon, että ovat ainoita...tai hyvin pienessä vähemmistössä ainakin.

Mä en aio antaa lapsilleni kaikkea, mutten aio jättää heitä paitsi sellaisista asioista mitkä kaikki muutkin saa, enkä aio tehdä heistä turhaan silmätikkuja koulussa: "hei, kuulitteks te, Irkku ei saa ranneketta!".

Ois kyllä kiva jos ois joku nimetön tapa auttaa tällasissa hätätapauksissa. Oon itekin Kymenlaaksosta ja mietiskelin et miten saisin yhteystietoja ilman että tässä julkisesti tarvis asiaa hoitaa, mut onneks tuo joku nimimerkki keksikin sitten. Mut ois kiva jos ois vaikka joku SPR:n tai muun yhdistyksen pitämä sivu, jossa vois vaikka kertoa tällasesta asiasta ja sit ne joilla ois mahollisuus auttaa vois sen järjestön kautta nimettömänä lahjottaa.

Tai en tiedä oonko jotenkin hölmö kun aattelin että esim. tilille siirtäminen ei oo kiva kun siinä näkis sen lähettäjän nimen. Ehkä oon outo.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ois kyllä kiva jos ois joku nimetön tapa auttaa tällasissa hätätapauksissa. Oon itekin Kymenlaaksosta ja mietiskelin et miten saisin yhteystietoja ilman että tässä julkisesti tarvis asiaa hoitaa, mut onneks tuo joku nimimerkki keksikin sitten. Mut ois kiva jos ois vaikka joku SPR:n tai muun yhdistyksen pitämä sivu, jossa vois vaikka kertoa tällasesta asiasta ja sit ne joilla ois mahollisuus auttaa vois sen järjestön kautta nimettömänä lahjottaa.

Tai en tiedä oonko jotenkin hölmö kun aattelin että esim. tilille siirtäminen ei oo kiva kun siinä näkis sen lähettäjän nimen. Ehkä oon outo.

Kuulostaa hyvältä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mua nyt vähän kiinnostaa, että röökaako ap? Tai juoko kaljaa? Tai apn mies?

Että kuinka tiukassa ne rahat oikeesti on......

silä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, jos joku haluaa kustantaa lapsen retken niin tehköön sen.
joillakin vaan on hyvä sydän ja halua auttaa ihmisä joita ei edes tunne

Eihän se keittistä muuta, keittis on ihq, mutta minusta jos on varaa röökiin ni on oikeesti luusereista luuserein jos ei mukamas ole lasten huvituksiin varaa. Minusta itseasiassa ylipäätään sais sossun luukulla tehdä puhallus / verikokeen. Jos on nikotiinia tai promilleja ni eiku kielteinen päätös.

Enkä tosiaan tiedä apn tilannetta, ehkä ei käytä mitään, mutta mietin vaan, että JOS käyttää ni törkeetä valittaa varattomuutta saati ottaa muilta rahaa..

no mutta ainahan just nämä tyypit saavat muilta rahaa, ylipäänsä nämä elävät aina muiden rahoilla ja sossun asiakkaita ovat, jotka alkoholia ja tupakkaa nauttivat.

Ottaako sua nyt noin pahasti aivoon että sulta meni ilmaset fyffet ohi suun? Herranjumala sentään että voi olla jollakin tarve oksentaa kaikki aivopierut ulos asti.

No juu, tuntuu kateus riipivän reppanaa.:D Hienosti tehty Keittikseltä! :heart:

Kyllä se on tollaselle kouluikäiselle noloa jos ei saa ranneketta, ja muut pääsevät laitteisiin ja toinen jää katselemaan. Lapsille tollaset jutut on tärkeitä, vaikka aikuiset ei tajuaisiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Musta tuntuu, että ap on jokatapauksessa jo päättänyt etteivät pojat saa rannekkeita, hakee täältä vaan hyväksyntää sille. Näköjään kaikki muut asiat menevät tärkeysjärjestyksessä edelle. En voi käsittää. Siinä tapauksessa, että perheessä syötäisiin sitten kuukausi makaroonia, voisin ymmärtää ettei tosiaan ole varaa. multa ei kyllä sympatiaa heru. 60e on loppujen lopuksi aika vähän rahaa, sen pystyy säästämään vaikka ruokakuluista muutamassa viikossa.

Onko se sitten reilua niille kolmelle muulle lapselle, että kuukausi syödään makaronia ja perheen yhteinen lintsireissu korvataan telttaretkellä lähimetsässä ihan vain siksi, että pari sisarusta pääsee luokan kanssa rilluttelemaan?

No mulle jäi käsitys, että menevät uudelleen kesällä koko perhe? En oo kyllä varma. Meillä ainakin sisko sai ekstra juttuja kun oli koulussa noiden retkien ja muiden muodossa. Me lähdettiin kesälläkin kyllä ja silloin päästiin kaikki myös sisko. Minä pääsin omiin juttuihin koulussa ja myöhemmin vielä 2 vuotta nuorempi veli pääsi omiin retkiinsä :) Ja silti perhereissut tehtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Musta tuntuu, että ap on jokatapauksessa jo päättänyt etteivät pojat saa rannekkeita, hakee täältä vaan hyväksyntää sille. Näköjään kaikki muut asiat menevät tärkeysjärjestyksessä edelle. En voi käsittää. Siinä tapauksessa, että perheessä syötäisiin sitten kuukausi makaroonia, voisin ymmärtää ettei tosiaan ole varaa. multa ei kyllä sympatiaa heru. 60e on loppujen lopuksi aika vähän rahaa, sen pystyy säästämään vaikka ruokakuluista muutamassa viikossa.

Onko se sitten reilua niille kolmelle muulle lapselle, että kuukausi syödään makaronia ja perheen yhteinen lintsireissu korvataan telttaretkellä lähimetsässä ihan vain siksi, että pari sisarusta pääsee luokan kanssa rilluttelemaan?

No aika outoa jos viiden hengen lintsireissun peruminen ei riitä korvaamaan kahden lapsen rannekkeita, vaan vielä joudutaan syömään pelkkää makaronia.

Mun mielestä lapsille on tärkeää opettaa tasapuolisuuden lisäksi se, että kaikki ei saa aina kaikkea, joskus jotkut saa jotain kivaa (vaikkapa koululaiset kivan luokkaretken) ja toiset sitten joskus toiste jotain. Lintsillehän ne pojat pääsee joka tapauksessa koulun kanssa ja pienemmät ei. Miksi pojilta pitäis viedä ilo niistä rannekkeista luokkaretkellä siksi ettei pienemmät ole vielä koulussa?

lapset olis ihan iloisia silti. Lasten on myös opittava etä KAIKKEA vanhemmat ei voi kustantaa. On olemassa paljon mitä muut saa mutta itte ei voi saada. Siski juuri moni nuori on velkahelvetissä kun muuttaa pois kotoa kun kaikea kivaa on saatava aj joka paikkaan on päästävä. Luokkaretkelle toki pääsee, muttase ranneke aei ole mikään pakollinen juttu,mvarsinkaan kun reissu ei kestä kuin 3 tuntia ja siinä ajassa ei kerkiä kaikkiin laitteisiin kuitenkaan.
Mieluummin laitan 65/ipana lasten harrastukseen kuin hilanvitkuttimeen, harrastus josta tykkävät ja jossa pärjäävät hyvin

Oppii ne sen, vaikka eivät olisikaan luokkaretkellä ainoita jotka ei saa ranneketta.
Ihan taatusti oppivat.

Rollo, sun asenteella ei tule kuin ongelmia lasten kanssa, johan se on nähty :( Kamala asenne sinulla on omiin lapsiisi!

Pelkän avauksen perusteella:

Repisin ne rahat vaikka perseestäni, mutta mun lapset pääsisi Lintsille rannekkeen kera koska luokkakaveritkin pääsee.

Mun lapset pääsisi lintsille, mutta rannekerahaa ei löytyisi. Kolmeen neljään laitteeseen löytyisi rahat.

No teidän familyssä se oo mikään yllätys.

No sun lapset sen kyllä ovat jo karvaasti oppineet!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Eiköhän tämä ongelma ratkennut jo :) Keittiönoita oli laittanut yv:tä ja keittiönoidan viestejä lukeneena tais nyt mennä niin että keittis kustansi ap:n lasten rannekkeet.

Mistä sä tän tiedät?
Ei ollut ap:n kanssa tarkoitus puhua koko asiasta tässä ketjussa, mutta nyt kun joku jo tuon mainitsi, niin parempi katkoa turhilta huhuilta ja spekulaatioilta siivet heti alkuunsa. Varsinkin, kun lähden kohta muutamaksi päiväksi työmatkalle enkä pääse tänne kommentoimaan, jos tästä syntyy taas joku helvetillinen älämölö.

Kyllä, minä lahjoitin ap:n pojille rahat Linnanmäkireissuun. Ap ei sitä multa pyytänyt ja aluksi kieltäytyikin ottamasta rahoja vastaan. Kehoitin häntä kuitenkin ajattelemaan asiaa vaikkapa arpajaisvoittona ja itsehän minä tarjouduin reissun maksamaan. Mä avustan mieluummin näin kuin erilaisten järjestöjen kautta. Nyt kaksi poikaa pääsee laitteisiin ja saa vähän pelatakin Lintsillä. Mulla on omat lapset aikuisia eikä vielä lapsenlapsia, joille bongata huvipuistoreissuja. Jos saan hyvän mielen bongaamalla jonkun ventovieraan, niin se olkoon mun oma asiani.

Voi... Mä purskahdin itkuun. Suuren suuri sydän sinulla :)

Alkuperäinen kirjoittaja eiainakaantota:
Tiedätkö laisinkaan mitä bongata tarkoittaa!?
Tideän, lintuja bongataan. Enkä oikeastaan tiedä, mistä tuo joskus kauan sitten on tullut tuttavapiirissä merkitsemään myös verbiä tarjota.

Muistan että 80-luvulla ravintolan kassan yhteydessä tarjoilijat puhuivat jostain bongaamisesta... eikä sillä ainakaan lintubongausta tarkoitettu :)

Joskus aikoinaan olin ravintolassa töissä ja jos nyt en ihan väärin muista niin sitä kassakuittia sanottiin bongiksi.
Eli jos piti vaikka tarkistaa minkä paukun asiakas olikaan tilannut, niin "katsottiin bongista" mihin tilaus oli jo lyöty ja joka odotti viinurin tekevän ko paukun asiakkaalle...

Alkuperäinen kirjoittaja ex-viinuri:
Joskus aikoinaan olin ravintolassa töissä ja jos nyt en ihan väärin muista niin sitä kassakuittia sanottiin bongiksi.
Eli jos piti vaikka tarkistaa minkä paukun asiakas olikaan tilannut, niin "katsottiin bongista" mihin tilaus oli jo lyöty ja joka odotti viinurin tekevän ko paukun asiakkaalle...

Mun mies puhuu myös bongaamisesta tms, ja on siis baarimikko.

Alkuperäinen kirjoittaja aa:
jos koulu tollasia luokkaretkiä järkkää niin ei se maksaminen sillon kuulu vanhemmille!!

Eiköhän se ole ihan vapaaehtoista että ne joilla ei ole varaa jäävät maihin.

silloin kun mä olis ylä ja ala-asteella niin rahat luokkaretkeen kerättiin mm myyjäisillä. törkeätä vanhempien rahastusta tuollanen !

Samaa minäkin mietin,että yleensä retkille kerätään pitkin vuotta rahaa. Kyllä mä ymmärrän,itsekin kotiäitinä,että 64e rahaa on iso summa+vielä muut kulut päälle. Mutta kai mä jostain yrittäisin repiä ne rahat. Kamala se on lapsille sanoa,että te ette pääse :/

Mutta asiahan päättyi hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ermes:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Eiköhän tämä ongelma ratkennut jo :) Keittiönoita oli laittanut yv:tä ja keittiönoidan viestejä lukeneena tais nyt mennä niin että keittis kustansi ap:n lasten rannekkeet.

Mistä sä tän tiedät?
Ei ollut ap:n kanssa tarkoitus puhua koko asiasta tässä ketjussa, mutta nyt kun joku jo tuon mainitsi, niin parempi katkoa turhilta huhuilta ja spekulaatioilta siivet heti alkuunsa. Varsinkin, kun lähden kohta muutamaksi päiväksi työmatkalle enkä pääse tänne kommentoimaan, jos tästä syntyy taas joku helvetillinen älämölö.

Kyllä, minä lahjoitin ap:n pojille rahat Linnanmäkireissuun. Ap ei sitä multa pyytänyt ja aluksi kieltäytyikin ottamasta rahoja vastaan. Kehoitin häntä kuitenkin ajattelemaan asiaa vaikkapa arpajaisvoittona ja itsehän minä tarjouduin reissun maksamaan. Mä avustan mieluummin näin kuin erilaisten järjestöjen kautta. Nyt kaksi poikaa pääsee laitteisiin ja saa vähän pelatakin Lintsillä. Mulla on omat lapset aikuisia eikä vielä lapsenlapsia, joille bongata huvipuistoreissuja. Jos saan hyvän mielen bongaamalla jonkun ventovieraan, niin se olkoon mun oma asiani.

Voi... Mä purskahdin itkuun. Suuren suuri sydän sinulla :)

Niin minäkin. Keittis on mahtava ihminen. Ihanaa että pojat pääsevät lintsille :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja JonnaÄiti:

Ihan taatusti oppivat.

:headwall: Olisko syytä tämäkin ketju lukita jo.

Niinpä!

Ihan taatusti oppivat.

Ai lapset vai? Tuskinpa. Muissa perheissä toimitaan vähän normaalimmin.
Onneksi valtaosassa perheitä kuitenkaan lasten alistaminen ja simputus eivät ole vanhempien harrasteena.

kyllä sen 64 euroa tinkii vaikka ruuasta ja tietokoneen korjaus voi odottaa tai se telkkarin korjaus. nehän olis voinut välttää kun olis ottanut töpselit pois ukkosen ajaksi. itse en raskisi omiani laittaa luokkaretkelle katsomaan kun muut huvittelee

Tiedän että vanhin lapsi sanoisi itse ettei 3h varten ranneketta ostas. Nuorempien kohdalla olis varmaan pakko, kysyisin ensin muilta että onko ketään muuta ketkä on sitä mieltä ettei osteta. On kyllä paskasti järjestetty reissu jos mennään lintsille pidemmästä matkasta 3h! Mitäs jos menis sealifeen siksi aikaa?

Yhteistyössä