Olenko käyttänyt väärin ehkäisyrengasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meppe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meppe"

Vieras
Laitoin renkaan ihan normaaliin aikaan taukoviikon jälkeen emättimeen ja pidin rengasta tauotta 3 viikkoa. Sitten oli lomareissua tiedossa, niin otin vanhan renkaan pois oikeaan aikaan ja laitoin uuden tilalle. Nyt sitten ihme oireiden perusteella tein raskaustestin ja olen raskaana. Uusi rengas ehti olla kaksi viikkoa paikallaan plussaa ennen. Mietinkin, että miten nyt sitten toimin väärin, että ehkäisy petti? Vauva saa tulla, koska oli muutenkin suunnitelmissa tulevana vuonna, mutta ihmettelen vaan, että mitä ihmettä tein väärin?

Niin siis olin siirtämässä menkkoja, sen takia laitoin 3 viikon jälkeen suoraan uuden renkaan. Normaalisti olenkin tehnyt niin, että 3 viikkoa rengas emättimessä jonka jälkeen on taukoviikko, milloin tulee kuukautiset ja sitten vasta uusi rengas. Nyt laitoin siis suoraan uuden renkaan vanhan tilalle, menkkojen siirtäminen oli mielessä. Olen käsittänyt, että näin voi tehdä. Kyseessä on Nuvaring. Nyt tuleekin sitten bebe.

mulla kanssa nuvarig petti ja nyt siis vauva tulossa. pienen shokin jälkeen oon jo innoissani vaikkei mitenkään enää ns. suunnitelmiini kuulunut raskautuminen. ja tosiaan nuvaringiä pidetään 3vk.

mun neuvolan terkka oli muuten ihan ihmeissään miten nuvaring on voinu pettää, ei ollut ikinä kuullutkaan sellasesta.

[QUOTE="Meppe";22623653]Laitoin renkaan ihan normaaliin aikaan taukoviikon jälkeen emättimeen ja pidin rengasta tauotta 3 viikkoa. Sitten oli lomareissua tiedossa, niin otin vanhan renkaan pois oikeaan aikaan ja laitoin uuden tilalle. Nyt sitten ihme oireiden perusteella tein raskaustestin ja olen raskaana. Uusi rengas ehti olla kaksi viikkoa paikallaan plussaa ennen. Mietinkin, että miten nyt sitten toimin väärin, että ehkäisy petti? Vauva saa tulla, koska oli muutenkin suunnitelmissa tulevana vuonna, mutta ihmettelen vaan, että mitä ihmettä tein väärin?[/QUOTE]

Et välttämättä tehny mitään väärin. Joskus käy noin vaikka tekee oikein. Kuten äidilleni kun minä päätin tulla maailmaan.

mulla kanssa nuvarig petti ja nyt siis vauva tulossa. pienen shokin jälkeen oon jo innoissani vaikkei mitenkään enää ns. suunnitelmiini kuulunut raskautuminen. ja tosiaan nuvaringiä pidetään 3vk.

mun neuvolan terkka oli muuten ihan ihmeissään miten nuvaring on voinu pettää, ei ollut ikinä kuullutkaan sellasesta.

Mä olen oman raskautumiseni jälkeen kuullut aika monestakin moisesta tapauksesta. :D

Kamala ajatus, että Nuvaring olis pettäny. Mulla ollu monta vuotta. Heti kun jätin pois tulin raskaaksi molempien suunniteltujen lasten kohdalla. Mulle on siis toiminu niinkun pitikin.

Niin varmaan sitten. Olen jotenkin aiemmin ajatellut, että "varman" ehkäisyn kanssa raskaaksi tulleet ovat jollakin tavalla käyttänyt väärin ehkäisyään, mutta eipä kai sitten niin. Tai sitten en vaan tajua omaa mokaani, mies tuolla sohvalla tavaa tota valmisteyhteenvetoa ja vitsailee tekevänsä reklamaation. Heh. Noh, ei oikeasti naurata, kun vauva saanut nyt alkutaipaleensa tota renkaan hormonia, tuskinpa on kauheen terveellistä pienelle.

Yhteistyössä