Höplä mies sulla. Raha-asioiden hoito on taito laji, joten jos hän ei ole ikinä joutunut tällaisia asioita aikaisemmin miettimään, niin tottakai se takkuaa. Joillakin miehillä on myös sellainen käsitys, että mies on suuremmassa vastuussa rahallisesti taloudesta. Se ettei halua sinun määräävän raha-asioissa saatta johtua siitä, että se olisi kolhaus hänen miehisyyteen. On myös mahdollista, että hän tiedostaa olevansa huono hoitamaan taloutta ja häpeää sitä. Ei halua myöntää olevansa huono. Kannattaa siis lähestyä asiaa hienotunteisesti jos haluat jatkaa hänen kanssa.
En nyt tuolla tarkoita kuitenkaan että sinun kannattaa olla lepsu. Teillä kuitenkin on tilanne jo aika huonossa jamassa. Tuo kolmas tili johon molemmilla on oikeudet olisi varmaan hyvä ratkaisu teille, yritä puhua siitä miehelles uudestaan. Sovitte mitä asioita varten sinne laitetaan rahaa ja maksatte laskut sieltä. Jos toinen käy sieltä ottamassa omiin menoihin nii hirvee raivari päälle!
Näihin asioihin vaikuttaa omat kokemukset ja arvot, mutta itse en ikinä laittais vaan kaikkia rahojani toisen tilille ja ostelis asioita silleen että toinen maksaa ne. Tiedän pariskuntia joilla tuo järjestely toimii, mutta minulle se ei kyllä sopisi.
Meillä minä kans opiskelen ja mies on töissä. Yhteiset kulut maksetaan puoliksi ja lopuilla rahoilla saa molemmat tehdä mitä lystää. Monesti mieheni tarjoaa minulle huvituksia, kuten ruuat, drinkit, leffaliput ja tuollaisia, koska muuten meillä ei olisi varaa tehdä yhdessä niin paljon maksullisia juttuja. Pyrin kuitenkin siihen, ettei hällä menisi hirveästi rahaa minuun. Haluan olla itsenäinen ja pystyä maksamaan omat menoni vaikka meillä on iso tuloero. Tämä tarkoittaa sit sitä että meillä on kämppä täynnä uusinta elektroniikkaa ja mulla kirpikseltä ostetut vaatteet, mutta olen onnellinen näin

tilanne tasoittuu kuitenkin kun pääsen töihin.