olenko liian jyrkkä??? miehen menoista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anteeksi...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anteeksi...

Vieras
siis........

meillä on kaikki ihan hyvin :)

mutta........ mieheni, lasten ( 3kpl) isä on ollut ikänsä reissuhomissa, ( yli 5vuotta) nyt viimeisen puoli vuotta vasta täällä kotipaikkakunnalla.

ja silloin ku oli "reissussa" ( välillä myös ulkomailla, esim. 3 vko siel ja muutama päivä kotona) niin kävi usein iltaisin kavereiden kans tuopilla ja oli työpaikan reissuja, laivoilla jne.... siis paljon kaikkea.... ( ei siis ole pettänyt tms tyhmää- luulisin ja uskonkin, ei ole sitä tyyppiä )
mutta ottihan se aivoon, ku itse oli aina kotona, ei oo oikein lapsenvahteja meillä.... kaikki yli sadan kilsan päässä...

nyt ku on olt täällä, niin on jo muutaman kerran käyny kaljoilla, ei siinä mitään, ihan normaalia...ymmärrän sen.

mutta... eilen ilmoitti, että olis pikkujoulut....laivalla....

mää jotenkin ahdistuin, ja sanoin, että et mene!!!!!

aikaisemmin oli puhetta, että mun on aika saada ns. "samat oikeudet" kuin hänellä. eli jos menet niin minä kanssa...eikä mulla ole pikkujouluja ku olen hoitovapaalla...

mä en siis tykkää yleensäkkään käydä paljon ulkona, muutaman kerran vuodessa riittää...en oikein osaa selittää tätä, mutta jotenkin "ahdistaa"

ja kun sanoin, että mä olen n. 5vuotta kestäny sen menoja niin voisi rauhoittua nyt pikkuhiljaa elämään norm.perhe-elämää ja järkättäs vaikka meille yhteinen ilta. tai sit se sais luvan järkätä mulle samanarvoisen laivareissun...

vastas vaan, että ei oikein osaa kieltäytyä...

muuten on ihana isä ja mies, mutta rupes vaan kyrsimään....

sorry!!!!

No eiköhän pikkujoulu ole vähän eri asia kuin kaveien kanssa kaljalla käynti, kyllä minä ainakin menisin sanois ukko mitä tykkää. Noita normaaleja menoja voi rajoittaa jos on liikaa menoa.

Onko se miehen vika että sulla ei oo pikkujouluja? Kuullostaa vähän siltä, että sua ärsyttää kun et saa ite lähdettyä mihinkään vaikka pääsisitkin, ja sitten haluat että ei se mieskään saa mennä. Mikset sä lähde vaikka tyttökaverien kanssa laivalle jonain viikonloppuna niin että mies pystyy olemaan lasten kanssa?
Toki jokainen elää avioliittonsa omalla tavallaan, mutta mun mielestä sä vähän ylireagoit...

joo... tiedän, että olin jyrkkä.... mutta rupes vaan oikeasti jotenki ketuttaa, ku tuli mieleen kaikki sen reissujutut... millo oli mikäki reissu; kokous, matka, mitkä lie hippalot...aina valmiilta lautaselta ruoka jne....

mutta kaipa mä vaan olin liian jyrkkä. antakaa anteeksi....

No mä en ole koskaan ymmärtänyt että kumppanille pitää sanoa "et mene!". Tulee vähän äiti-fiilis, ja sähän et äiti sun miehellesi taida olla.... ;)
Mutta jokainen tyylillään. :)

Voitteko puhua asiasta, ilman että heti lauot "et mene"? Voitko sinä joustaa, jos myös miehesi joustaa?

meillä oli sama juttu, että miehen kaverit oli aina pyytelemässä milloin minnekin illanistujaisiin ja "urheilu"reissuille. Sitten mä tein pari kertaa sellaisen reissun jälkeen, että nyt on mun vuoro ja lähdin omien kavereiden kanssa. Jos ei ryyppäämään, niin ainakin vakavaluonteinen shoppailukierros. Oma pää sai tuuletusta ja siedin paremmin miehen menoja. Tosin mies on osoittanut vanhemmiten ukkoutumisen merkkejä, eikä lähde joka ryyppyreissulle. Kaveritkin soittelee harvemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No mä en ole koskaan ymmärtänyt että kumppanille pitää sanoa "et mene!". Tulee vähän äiti-fiilis, ja sähän et äiti sun miehellesi taida olla.... ;)

Voitteko puhua asiasta, ilman että heti lauot "et mene"? Voitko sinä joustaa, jos myös miehesi joustaa?

joo.... mä tosiaan vaan "laukaisin" sen suustani.... en varmaankaan sitä oikeasti tarkoittanu.... eikä se tietenkää ole miehen vika jos mulla ei oo pikkujouluja, jos joku tuolla niin ymmärsi... en vaan nyt osannu oikein kertoa ja sanoa tunteistani....

No jaa, meillä on aina parisuhteessa ollut periaate, et kumpanenkaan ei mene nimenomaan laivalle ilman puolisoa. En tiä mikä siinä on, kumpikaan ei siitä vaan tykkää, ja se sopii meille... Mutta maissa järjestettäviin pikkujouluihin sais kyllä mennä. Tosin mulla hiukan eri tilanne kuin ap:llä, miehellä säännöllinen työaika, illat kotona, eikä juuri koskaan käy vapaa-ajalla missään, joten kai sitä josku joutas johkin menemäänkin...

hyvä kun kerrankin sanoit että nyt ei menis :attn: pitää ne olla samat mahdollisuudet sekä isällä että äidillä. tuo on liian yleistä pienten lasten isille ja miehille yleensä, että kavereille ei voi sanoa ei :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

joidenkin isien pitäis itse ymmärtää pysyä enemmän kotona

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi...:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Taidat olla vaan mustasukkanen :hug:

jos mä olisin mustasukkainen, niin ei me enää yhdessä oltas... tuskin olisin sen reissuhommia kestäny.... sellaiset ei oo tarkotettu mustasukkasille.... :)

Niinpä. Jäi vaan sellainen mielikuva, että kun ne pikkujoulut on nimenomaan laivalla, niin se oli se mikä sinua riepoo. Laivat, varatut ja pikkujoulut samassa paketissa kun perinteisesti ... you know.

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi...:
Taidat olla vaan mustasukkanen :hug:

jos mä olisin mustasukkainen, niin ei me enää yhdessä oltas... tuskin olisin sen reissuhommia kestäny.... sellaiset ei oo tarkotettu mustasukkasille.... :)

Niinpä. Jäi vaan sellainen mielikuva, että kun ne pikkujoulut on nimenomaan laivalla, niin se oli se mikä sinua riepoo. Laivat, varatut ja pikkujoulut samassa paketissa kun perinteisesti ... you know.

i know... mut nyt oli siis lähinnä kyse saiitä, että taas on juhlat vähän muualla kuin kotikaupungissa... ( vaikka työpaikka on nyt täällä...??? ) siin menis sit taas muutama päivä... mutta joo.... peesaan... olen kamala akka ;)

Ihan luonnollista olla tuossa tilanteessa kateellinen kun toinen pääsee ja itse ei. Minusta voisitte keksi jotain kivaa myös yhdessä ennen joulua jotta myös sinulla olisi jotain mitä odottaa.

Meillä mies oli kans aika meneväistä sorttia, meni minne tahtoi milloin tahtoi sanomatta mitään etukäteen. Oli juhlia, harrastuksia, kokouksia... Itse jos olin jonnekin menossa, piti "varata" se päivä hyvissä ajoin, että mies osas varautua kotona olemiseen lasten kanssa. Ja sitten siitä päivästä piti muistuttaa vielä monta kertaa. Mies saatto samana päivänä sanoa, että juu muuten meillä oli ne pikkujoulut tänään, tulen sitten joskus yöllä. No, mies on vieläkin meneväistä sorttia, mutta nyt tuo sentään muistaa minuakin infota menoistaan vähän aikaisemmin :) Silloin ei harmita juuri lainkaan! Eniten harmittaa just se, ettei kertonut ajoissa jutuistaan, vaan aina kaikki tuli ihan yhtäkkiä. No, nyt tosiaan olen tyytyväinen :) minun ei tarvitse hirveästi mennä. Mulle riittää se pari kolme kertaa vuodessa kunnon shoppailu ja jos kerran pääsee humpalle :D

Sorry tais mennä vähän ot...

Kyllä mulla ainakin pinna palais... miks pitää elää perhe-elämää, jos ei muuta tee kun reissaa ja ja ulkoile kavereiden kans.... ei toimis meillä. Meillä isäntä on menossa joulujuhliin, mut auton kanssa... mä en voi sietää sitä et tullaan konttauskunnossa himaan aamuyöllä. Joku vois sanoo pirttihirmuks....mut nää on ainakin meillä sellasia juttuja joissa en anna periks. Niin ja onhan noit miehiäkin monenlaisia, meidän ukko vaan ei tunne vieläkään rajojaan ton viinan kans, et ehkä mä sit löysään naruja jos/kun se oppii olemaan ihmisiks... :)