Olenko liian tiukka? lasten "reviiristä"

ihkuraksupoksu

Aktiivinen jäsen
17.09.2006
4 888
0
36
Asumme 2 kerroksisessa luhtitalossa, jossa on suojaisa ja rauhallinen aidattu piha, ja ympärillä pari muuta samankokoista taloa. Pihalla leikkii lapsia 4v -->. Omani täyttää lokakuun alussa 5v, ja leikkii paljon alakerran tytön ja pojan kanssa, poika tänä vuonna 7v ja tyttö 5v. Olen pitänyt rajana, että pihatien toiselle puolelle muiden talojen pihoille ei mennä (koska en näe sinne jos tarkistan onko tyttö siellä) ja mulla on hankala klähteä khakemaan sieltä jos olen pienemmän kanssa kotona, ei ole huutoetäisyydellä. Olen myös pitänyt rajana tuota aitaa, jonka takana heinikkoa, sitten pyörätie, metsäkaistale ja sen takana vilkasliikenteinen tie, jossa kyllä rajoitus 50km/h mutta suurin osa ajaa sen 60/70. Nyt muksut oli menneet "poimimaan mustikoita" tuolta metsäkaistaleelta, mikä minusta on liian kaukana. Alakerran äiti oli antanut luvan.

Mietin vain, onko liian tiukat rajat omalleni...minusta kun neiti ei vielä tajua esim. että autot ei välttämättä pysähdy jos hän on tiellä.

Et ole liian tiukka. Meilläkin on ollut ongelmia tuon 5-vuotiaan kanssa, kun ei oma piha-alue riitä ja naapuri piha, koska isommat lapset vievät pidemmälle, vaikka tasan tarkkaan tietävät ettei lupaa ole. Meillähän tuo joutui oppimaan vähän "kantapään kautta" tuon asian kun jäi auton tönäisemäksi suojatiellä tosin :/

Mutta toisaalta lapsethan oli nyt kysyneet luvan mennä poimimaan mustikoita. Vaikka se lupa oli tullu alakerran äidiltä, ei se tarkoitam, että ne alakerran lapsetkaan saisi sinne normaalisti mennä.
Voihan se reviiri olla sellainen, että joskus luvan kanssa vähän joustaa, mutta on jotkut rajat, minkä sisäpuolella saa liikkua vapaasti sanomatta mihin menee ja mitä tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Ihmeellisiin väleihin tulee itekseen noita hymiöitä! :o

(se tulee aina toisesta sulkuviivasta yleensä)

(Se tulee jos ei laita väliä ennen viimeistä sulkua.)

(Testaan vielä, etten levittele väärää tietoa. )

(no eipä tullutkaan, vielä yks yritys ilman pistettä lopussa)

Hei! ei mulle nyt tule ollenkaan sitä silmäniskua.. :ashamed:

Yhteistyössä