olenko mä oikeasti itsekäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmistunut

Vieras
Meillä on 10kk lapsi. Syntymän jälkeen olemme mieheni kanssa käyneet kuukausi sitten kahtena päivänä 7 tuntia eräässä tapahtumassa ja veimme lapsen mummolleen hoitoon (sovittiin tämä ½ vuotta aiemmin). Muuten emme missään. Lapsi on ollut hoidossa siskollani tai äidilläni ainoastaan satunnaisia aikoja kun olen käynyt esim. hammaslääkärissä.

Nyt sitten päätimme hemmotella itseämme ja käydä ravintolassa jos saamme lapsen hoitoon. Mummo sanoi, että yleensä alkuviikko on hänellä töissä raskaampi, mutta ei mitään, hyvin voi kuulemma tänään ottaa lapsen hoitoon siksi aikaa.

Me kävimme hyvällä omalla tunnolla syömässä.

Seuraavana päivänä siskoni alkaa keskustella tästä kuinka olen röyhkeästi vienyt näin lapsen äidillemme vaikka ollut rankka työpäivä ja meidän lapsi vaatii niin paljon vielä huomiota kun on noin pieni. (hänellä siis isommat lapset). En kuulemma osaa tulkita että jos sanoo että "no joo, voi tulla", että se tarkoittaa "ei oikeasti jaksais mutta pakko kai se on..."

Lisäksi olen kuulemma joskus kun "meillä ei edes ollut vielä lapsiakaan" (=eikä ilmeisesti siis elämää ollenkaan) niin sanonut etten voinut tulla jossain asiassa auttamaan kun oli suunniteltu jotain miehen kanssa kahdestaan. Ja myös tämän takia olen todella itsekäs ihminen. Olenko?

Tuli vain paha mieli kuitenkin, vaikka periaatteessa ymmärrän mitä tarkoittaa, mutta en kuitenkaan. Autan aina kun voin, muutan omia suunnitelmia/aikatauluja, olen kuskina, vahdin lapsia, lainaan isoja summia rahaa, säilytän heidän tavaroitaan meidän yhdessä huoneessa kun itse ovat pienemmässä, otan jopa väliaikaisesti meille asumaan... Anteeksi nyt pitkä tilitys, mutta enkö tosiaan ansaitse edes kerran vuodessa mennä ravintolaan ilman itsekkääksi mollaamista?

No ei meidänkään lapsi ole 10kk iässä ollut noin paljoa hoidossa. Kannattaa opetella lukemaan ihmisiä rivien välistä, olisit miettinyt jaksaako äitisi ihan oikeasti ottaa hoitoon muiden töiden päälle. Fiksuna ihmisenä ei tietenkään kehdannut kieltäytyäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nea:
No ei meidänkään lapsi ole 10kk iässä ollut noin paljoa hoidossa. Kannattaa opetella lukemaan ihmisiä rivien välistä, olisit miettinyt jaksaako äitisi ihan oikeasti ottaa hoitoon muiden töiden päälle. Fiksuna ihmisenä ei tietenkään kehdannut kieltäytyäkään.

Hah fiksu ihminen juuri osaa kieltäytyä.
Varmaan sisko yrittänyt tukkia omat mukulat samaan aikaan hoitoon eikä ole saanut kun teidän lapsi on siellä ollut.
Tosi harvoin käytte ja käykää ihmeessä edelleenkin.

peesi.
ärsyttää ihmiset jotka eivät suostu lukemaan mitään rivien välistä tai ajattelemaan itse.

Sanot äidillesi, että seuraavan kerran sanoo suoraan, ettei jaksa nyt. Ja sano, ettet loukkaannu, jos hänelle ei joskus sovikaan silloin, kun teillä olisi jotain suunnitteilla.

Kyllä jokaisella voi olla omaa elämää. Se pitää uskaltaa sanoa ääneen. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tajuta sanoa niin kuin tarkoittaa. Itsekin olen sukulaisissa ihmisiin, jotka sanovat toista ja tarkoittavat eri asiaa... Mun mielestä on oma moka, jos ei osaa sanoa suoraan, mitä haluaa. Ei kukaan pysty lukemaan toisen ajatuksia.

mä sanoin äidilleni silloin että haluttas jossain vaiheessa lähiaikoina mennä, mutta ei ole tän päivän asia. Voi mennä vaikka ens viikollekin tai voin kysyä siskolta, mutta sano että kyllä se käy nytkin. Siksi en sitä ajatellut ettei se nyt sitten olisikaan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja xxxx:

peesi.
ärsyttää ihmiset jotka eivät suostu lukemaan mitään rivien välistä tai ajattelemaan itse.

MIKS IHMEESSÄ EI IHMISET VOI SANOA SUORAAN ,EI TAI JOO . MIKÄ HELVETIN ONGELMA? TOMMOSTEN RIVIEN VÄLI LUKEMISTA EN YMMÄRRÄ. JA KUN SANOTAAN, KATOTAAN ,VOISIHAN YM.. KIERTELYÄ NO, OLEN LOPETTANUT NOI RIVI IHMISTEN KANS KAVEERAAMISET ,KERTA LAAKISTA.EN JAKSA JAHKAILUJA.

No, vähän raukkamaista äidiltäsi käydä selän takana vikisemään siskollesi.

Mutta en ite kokenut tuossa vaiheessa vielä mitään tarvetta laittaa vauvaa hoitoon. Omat menot joutavat odottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja EI TAI JOO:
Alkuperäinen kirjoittaja xxxx:

peesi.

MIKS IHMEESSÄ EI IHMISET VOI SANOA SUORAAN ,EI TAI JOO . MIKÄ HELVETIN ONGELMA? TOMMOSTEN RIVIEN VÄLI LUKEMISTA EN YMMÄRRÄ. JA KUN SANOTAAN, KATOTAAN ,VOISIHAN YM.. KIERTELYÄ NO, OLEN LOPETTANUT NOI RIVI IHMISTEN KANS KAVEERAAMISET ,KERTA LAAKISTA.EN JAKSA JAHKAILUJA.

Kyllä äitin pitäis pystyä sanomaan suoraan eikä sit myöntyä noin ja oottaa et ymmärretään rivien välistä et tarkotetaankin ei vaikka ääneen sanotaankin joo. Pöh tommosille.

Alkuperäinen kirjoittaja sas:

Mutta en ite kokenut tuossa vaiheessa vielä mitään tarvetta laittaa vauvaa hoitoon. Omat menot joutavat odottamaan.

sä oletkin superäiti ja saat tuosta jonkun palkinnon. Ihanaa et pääsit korostaa et sä et kyllä vieny hoitoon ;)

Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata sanoa EI, eihän kukaan voi toisten ajatuksia lukea :o
Ap ollut 3 kertaa synnytyksen jälkeen miehensä kanssa kahdestaan ulkona, ompa kamalaa. Jeesustelijoille tiedoksi, parisuhdettakin pitää hoitaa.

Ihminen usein projisoi omia luonteenpiirteitään helposti muihin ihmisiin, näin myös tuomitseminen esim. itsekkääksi on hyvin heppoa. Toisessa nähdään piirteitä, jotka ärsyttävät itseä.

Ei se oikeastaan ollut sille valittanut, mutta siskoni oli lukenut rivien välistä... :)

Meidän parisuhde oli kyllä nyt siinä pisteessä, että mieluummin vien lapsen hetkeksi hoitoon ja hoidan nämä rypyt pois rakkaudesta. Mies nyt vaan on semmosta tyyppiä ettei sitä jaksa kukaan jos ei välillä saa tätä yhteistä aikaa juuri esim. ravintolassa. Sen jälkeen taas oma ihana itsensä. Ja tuo aiempi viikonloppu oli sellanen speciaali tapaus, ettei voitu jäädä pois, mutta kieltämättä se kyllä hiukka itseänikin kirpaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja fuck:

sä oletkin superäiti ja saat tuosta jonkun palkinnon. Ihanaa et pääsit korostaa et sä et kyllä vieny hoitoon ;)

No sä varmaan veitkin oman käärösi heti synnäriltä jo pois jaloista.

Normaali ihminen älyää että eka vauvavuosi on vähän hiljaisempaa omien menojen kanssa.

Kahdenkeskistä aikaa voi viettää esim. kun vauva on mennyt illalla nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fuck:

No sä varmaan veitkin oman käärösi heti synnäriltä jo pois jaloista.

Normaali ihminen älyää että eka vauvavuosi on vähän hiljaisempaa omien menojen kanssa.

Kahdenkeskistä aikaa voi viettää esim. kun vauva on mennyt illalla nukkumaan.

Juu toki on hiljaisempaa menojen suhteen, mutta come on, 3 kertaa ovat käyneet! Jos sinä et käynyt, niin eihän kukaan muukaan niin tee....

Näinpä!
Mä oon ainakin erittäin vahvasti sitä mieltä, että jaksan vauvani kanssa paremmin kun edes välillä voin viedä hetkeksi hoidettavaksi ja pääsen viettämään aivan omaa aikaa.

Ja KYLLÄ, olen sisäistänyt että vauvavuosi on hiljaisempaa omien menojen ja tarpeiden kanssa, mutten suostu näkemään sitä kuitenkaan totaalisena oman elämän loppumisena.

Mutta hienoa jos on niin pyyteettömiä ja "täydellisiä" ihmisiä/äitejä olemassa ettei koskaan vie vauvaansa hoidettavaksi. Vai onko se sittenkään niin hienoa ja hyvä ?

Aloittajalle vielä. Ehkä teidän kannattaisi kokoontua yhdessä keskustelemaan kuinka lapset voivat olla hoidossa. Jospa se avaisi vähän siskosikin silmiä...

Siskolla heittää ja pahasti. On itse keksinyt äitisi väsymyksen ja yrittää syyllistää aika turhasta. Kaiken lisäksi käyttää hyväkseen tuolla tavalla sinua.

Yhteistyössä