Olenko mielestänne kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko niin paha?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko niin paha?

Vieras
Olen raskaana ja meillä on vuoden vanha lapsi. Haluaisin että mieheni lopettaisi juomisen, alkoholin siis..
En sis kuitenkaan sauna kaljoja yms kieltäisi
vaan muuten mielestäni turhat juomingit.. eli kotona juodaan vaan juomalla ja thats it taikka käydään kavereiden kans ajelemassa p*llu rallia ja ehk pikasee baarissa ja ryypätää samalla. Ei haittaisi jos ehk, huom ehk kert vuotee kävis jossain tuulettumassa mut se et onko mun oikeesti pakko kuunnella monta kertaa viikossa et kui ois kiva juoda yms. ja sit ku v loppu lähenee ni sit alkaa ruinaaminen..ja sit oon niin perkeleen paha ihminen kun en anna lupaa..
Nyt taas, äijäll on kaapis 7kaljaa, ja lisää olis pitänyt saada..ja kun kielsin ja sanoin etten halua ni nosti hirveen metelin.

Olenko oikeasti niin kauhea ihminen? Onko oikeasti niin kohtuutonta pyytää olla juomatta? sanoin jo het kun sain tietää että odotan esikoista että en haluaisi että alkoholi kuuluu sitten meidän perhe elämään.. ja hän oli olevinaan samaa mieltä, silti olen saanut kuulla, ja helpommalla olen sillon tällön päässyt kun olen vain myöntynyt..Voiko se olla niin tärkeää..

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miehen pitää itse aidosti haluta lopettaa alkoholin käyttöä. Siihen ei toinen voi pakottaa.
Jälkiviisaana voi vain sanoa, että olisit ottanut raittiin miehen.

Siinäpä se, Hän oli raitis kun tapasimme, itse join ja hän kielsi, lopetin samantien.. nyt on näinpäin ja hän ei ymmärrä jatustani ollenkaan ja tiedän että tuollaisten asioiden pitäisi lähteä itsestään jotta muutos tapahtuisi

Ei sitä oikeen toisen alkoholinkäyttöön voi puuttua jos toinen ei halua. Ikäväähän tuo on.

Oliko välissä kuivempi kausi kun noin nopeasti kuitenkin päädyit kakkosvauvaan?

Ihan rehellisesti sanottuna ja tämä ei ole vittuilua: on vaikeaa sanoa mitään... Nimittäin tulee mieleen, että miten olet alunperin muuttanut yhteen miehen kanssa, joka ryyppää, saati hankkinut lapsen, saati ollut käyttämättä ehkäisyä jos asia on ollut ongelma. Tiedän, että näin sanottuna tämä ei auta sinua.

Mutta ajattelin ravistella sinua ja sanoa, että ei ET ole kohtuuton. Mutta toisaalta: tuollaista käytöstä on vaikea muuttaa. Paljonko miehellä on ikää? 23vuotias lopettaa todennäköisemmin kuin 35vuotias.

Mieti miten jaksat tuossa tilanteessa parhaiten: hyväksymällä miehen toilailut vai muuttamalla eri osoitteeseen?

:hug: tsemppiä sinulle.

Et voi pakottaa miestä lopettemaan juomista, jos hän ei sitä tahdo.
Mä olen miehen päihdeongelman takia yh.na ollut jo monta vuotta ja ehdottomasti parempi näin.
Jos joskus uuden suhteen aloitan niin yksi kriteeri on, että mies ei saa olla mistään riippuvainen.
Olen kuitenkin sen verran lepsu, että en katsoisi pahalla, jos mies kävisi ulkona n. kerran kuussa. Sen verran haluan itsekkin päästä tuulettumaan. Kerran vuodessa kuulostaa musta ehkä hiukan nipolta.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miehen pitää itse aidosti haluta lopettaa alkoholin käyttöä. Siihen ei toinen voi pakottaa.

Näin se vaan on. Nuorempana oli parit tällaiset poikakaverit ja dokaamista riitti. Ei varmaan lohduta, sori.

Alkuperäinen kirjoittaja Oliko:
Ei sitä oikeen toisen alkoholinkäyttöön voi puuttua jos toinen ei halua. Ikäväähän tuo on.

Ei vaan tää toinen oli vahinko.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Et voi pakottaa miestä lopettemaan juomista, jos hän ei sitä tahdo.
Mä olen miehen päihdeongelman takia yh.na ollut jo monta vuotta ja ehdottomasti parempi näin.
Jos joskus uuden suhteen aloitan niin yksi kriteeri on, että mies ei saa olla mistään riippuvainen.
Olen kuitenkin sen verran lepsu, että en katsoisi pahalla, jos mies kävisi ulkona n. kerran kuussa. Sen verran haluan itsekkin päästä tuulettumaan. Kerran vuodessa kuulostaa musta ehkä hiukan nipolta.

Nii i, ei minuakaan haittaisi.. mutta sanoin tossa aiemmin että mies oli raitis ja alkoholia vastaan kun tapasimme. Itse join ja hänen pyydettyään että lopetan, lopetin koska kunnioitin häntä. Olimme tuolloin 16vuotiaita, nyt kohta 23:sia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Aikuisille ei käy vanhinkoja, ellei kortsut pauku ja pillerit petä... Tämäkään ei ole vittuilua vaan edelleen ravistus siihen, että loppupeleissä vastuun arjrstasi kannat sinä. Ei miehesi.

Miehesi pitää tosiaan itse tehdä se valinta haluaako vähentää alkoholinkäyttöä vai ei. Sun tehtäväsi on sen perusteella päättää haluatko että koko perhe kärsii miehesi alkoholinkäytöstä vai ei.

Niin ikävää kuin se onkin, harva mies taipuu painostuksen alla, harva luopuu lakkaasta päihteestä edes perheen takia jos se on noin iso osa elämää, ja harva todellakaan muuttuu lapsen tullessa tai toisen lapsen tullessa tai kolmannenkaan lapsen tullessa vaikka kuinka olisi lupaillut etukäteen.

Voimia, sulla on todennäköisesti vaikeita päätöksiä edessäsi, koska jotenkin en vain jaksa uskoa että miehesi pystyy muutoksia tekemään. Yirtä pitää mielessä lastenne paras. Se ei voi olla viinan perässä juokseva isä ja tilanteesta huonosti voiva äiti. Jo tosi pienetkin lapset ymmärtää ihan liian hyvin mitä ympärillä tapahtuu.

Mun isä oli alkoholisti ja kahdelle vaimolle oli juomisen lopettamista lupaillut, kummankaan kanssa, neljän lapsenkaan takia ei siihen pystynyt. Lopulta joi itsensä hengiltä.. Viina on vittumainen vitsaus ja mua säälittää teidän lapset että isä ei heidän parastaan viitsi ajatella.. Koittakaa keskustella, yritä tappelematta ja huutamatta saada mies ajattelemaan teidän tulevaisuutta ja sitä miten paljon tuo vaikuttaa teihin kaikkiin. Jaksuja :hug:

No et ole kohtuuton. Itse en jaksais tuommoista miestä enää. Olin avoliitossa 16 vuotta miehen kanssa. Hän oli kyllä kova töitä tekemään, mutta sitten kun otti, niin joi välillä itsensä sanan mukaisesti pöydän alle. Musa soi kovalla ja itse siinä sitten yritin lapsia laittaa nukkumaan ja sit tuli välillä vielä naapurin mies siihen kännäämään mukaan. Itse kun en koskaan juo humalaan, vaan sivistyneesti otan. No, erohan siitä lopulta tuli, kun kaksi niin erilaista ihmistä. Nyt olen naimisissa toisen miehen kanssa ja meillä on yhteinen lapsi. Hän ei koskaan juo känniin asti, vaan joskus yhdessä otetaan sivistyneesti esim. ruoan kanssa tai muuten vain vähän. Enää ei tarvitse kuunnella musiikin rumputusta kovalla viikonloppuisin eikä kännääviä kavereita. Ei ole todellakaan kohtuutonta sinulta pyytää olla juomatta. Itse olen sitä mieltä että lasten nähden ei tarvitse ainakaan mitään humalajuomista harrastaa, esim. siististi ruoan kanssa otettuna esim. punaviiniä tai muuta on asia erikseen. Jaksamista sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Ihan rehellisesti sanottuna ja tämä ei ole vittuilua: on vaikeaa sanoa mitään... Nimittäin tulee mieleen, että miten olet alunperin muuttanut yhteen miehen kanssa, joka ryyppää, saati hankkinut lapsen, saati ollut käyttämättä ehkäisyä jos asia on ollut ongelma. Tiedän, että näin sanottuna tämä ei auta sinua.

Mutta ajattelin ravistella sinua ja sanoa, että ei ET ole kohtuuton. Mutta toisaalta: tuollaista käytöstä on vaikea muuttaa. Paljonko miehellä on ikää? 23vuotias lopettaa todennäköisemmin kuin 35vuotias.

Mieti miten jaksat tuossa tilanteessa parhaiten: hyväksymällä miehen toilailut vai muuttamalla eri osoitteeseen?

:hug: tsemppiä sinulle.

mun olis varmaan tarttenu sanoo tuol aiemmin tää sama mitä täss parii otteesen jo olenkin sanonut.. aiempaa lainaten:

"mutta sanoin tossa aiemmin että mies oli raitis ja alkoholia vastaan kun tapasimme. Itse join ja hänen pyydettyään että lopetan, lopetin koska kunnioitin häntä. Olimme tuolloin 16vuotiaita, nyt kohta 23:sia."

Aikuisille ei käy vanhinkoja, ellei kortsut pauku ja pillerit petä... Tämäkään ei ole vittuilua vaan edelleen ravistus siihen, että loppupeleissä vastuun arjrstasi kannat sinä. Ei miehesi.

Vahinkoja voi sattua pillereitäkin syödessä. ei meinaa sitä että olisi oltu ilman ehkäisyä. Hullua on harrastaa noin pian seksiä ilman ehkäisyä tietoisena että uusi raskaus on mahdollinen.

Kyllä minäkin "join" kun oli teini. Mutta kyllä se ihan omasta halusta on kiinni jatkaako juomista. Tuosta aloituksestasi sain käsityksen että miehesi on jotenkin alkoholisoitunut. Mutta kyllähän "kaikki" (ei nyt ihan) juo 16v. mutta tuskin se mitään varsinaista juomista on, niin kuin minä juomisen käsittäisin.
Toiset 23v. ovat vielä niin lapsellisia ja toiset eivät.
Mutta kyllä alkoholin kanssa pelaamisen loppuminen on tuossa iässä vielä kiinni ihan omasta halusta.

Mutta vastaus kysymykseesi: et ole kohtuuton.

Vahinkoja voi sattua pillereitäkin syödessä. ei meinaa sitä että olisi oltu ilman ehkäisyä. Hullua on harrastaa noin pian seksiä ilman ehkäisyä tietoisena että uusi raskaus on mahdollinen.

Niimpä. Oma mieheni ryyppäsi 23vuotiaana kaikki viikonloput. Olimme erossa sen aikaa. Tämä vaihe kesti noin puoli vuotta ja siihen liittyi myös suhteen tilan pohtimista ja itsenäistymisestä (muuti suoraan kotoa minun luo). Minä en voinut vaikuttaa hänen juomisiinsa mitenkään.

Nykyään ottaa oluen viikonloppuna joskus jopa kaksi. Jos lähtee ulos ilman mua saattaa ottaa reilummin. Tätä tapahtuu noin 2x vuodessa. Mutta aina on omin jaloin päässyt kotiin. Ärsyttää mua suunnattomasti, mutta on muuten hyvä mies, joten en jaksa nalkuttaa. Jos ollaan yhdessä niin ottaa muutei vedä kännejä. Itse en siedä humalahakuista juomista.

Tämä siis esimerkkinä, että asiat voivat muuttua. Mutta aiotko katsella tilannetta ja kasvattaa lapsia siinä???

Alkuperäinen kirjoittaja esdf:
Kyllä minäkin "join" kun oli teini. Mutta kyllä se ihan omasta halusta on kiinni jatkaako juomista. Tuosta aloituksestasi sain käsityksen että miehesi on jotenkin alkoholisoitunut. Mutta kyllähän "kaikki" (ei nyt ihan) juo 16v. mutta tuskin se mitään varsinaista juomista on, niin kuin minä juomisen käsittäisin.
Toiset 23v. ovat vielä niin lapsellisia ja toiset eivät.
Mutta kyllä alkoholin kanssa pelaamisen loppuminen on tuossa iässä vielä kiinni ihan omasta halusta.

Mutta vastaus kysymykseesi: et ole kohtuuton.

Tämä muuten EI pidä paikkaansa. Minäkin luulin, että kaikille tulee ryyppyvaihe. Olen aikuisena tutustunut moniin hyviin tyyppeihin, joilla tätä vaihetta ei ole ollut. Olen ollut ihmeissäni aluksi näissä seuruissa, joissa kukaan ei kiinnittä juomattomuuteeni huomiota ja sitten huomaan, että muutkin vetää limpparia ja joraa silti

Niimpä. Oma mieheni ryyppäsi 23vuotiaana kaikki viikonloput. Olimme erossa sen aikaa. Tämä vaihe kesti noin puoli vuotta ja siihen liittyi myös suhteen tilan pohtimista ja itsenäistymisestä (muuti suoraan kotoa minun luo). Minä en voinut vaikuttaa hänen juomisiinsa mitenkään.

Nykyään ottaa oluen viikonloppuna joskus jopa kaksi. Jos lähtee ulos ilman mua saattaa ottaa reilummin. Tätä tapahtuu noin 2x vuodessa. Mutta aina on omin jaloin päässyt kotiin. Ärsyttää mua suunnattomasti, mutta on muuten hyvä mies, joten en jaksa nalkuttaa. Jos ollaan yhdessä niin ottaa muutei vedä kännejä. Itse en siedä humalahakuista juomista.

Tämä siis esimerkkinä, että asiat voivat muuttua. Mutta aiotko katsella tilannetta ja kasvattaa lapsia siinä???

tänään kun enempi ja keskustelimme/tappelimme asiasta, hän sanoi että hän lopettaa ja sanoin että sen täytyy tulla hänestä itsestään ja hän vakuutti.. Eli varmaan tässä nyt jonkun aikaa katson ja jos ei siit tuu mitään niin pakkaan kimpsut ja kampsut ja lapset kainaloon. Ja sanoin miehelleni että en halua joutua siihen tilanteeseen että se on nyt joko tai..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kiellät aikuista ihmistä? Tuo nyt on noita asioita, jotka ovat olleet tiedossasi jo aiemmin, ajattelitko että mies nyt yhtäkkiä raitistuu.

asioista on puhuttu jo aiemmin.. silloin kun yhteen muutimme ennen kuin lapsen teimme.. en ajattele suinkaan että nyt yht äkkiä, mutta jos tarkemmin lukisit niin sanoin tuolla aiemmin että sanoin jo kun tulin ekan kerran raskaaksi että en halua alkoholin kuuluvan perheeseen ..

tänään kun enempi ja keskustelimme/tappelimme asiasta, hän sanoi että hän lopettaa ja sanoin että sen täytyy tulla hänestä itsestään ja hän vakuutti.. Eli varmaan tässä nyt jonkun aikaa katson ja jos ei siit tuu mitään niin pakkaan kimpsut ja kampsut ja lapset kainaloon. Ja sanoin miehelleni että en halua joutua siihen tilanteeseen että se on nyt joko tai..

ja en nyt tarkoita että tuo olisi ajallisesti n pari kk vaan pari vuottakin voin ehkä katsoa.. riippuen hieman millaiseksi tämä elämä menee. Mielestäni kuitenkin lapsella pitää olla vanhemmat, biologiset sellaiset mutta toki jos se ei ole mahdollista riitojen yms vuoksi niin sille ei voi mitään.. en kuitenkaan mahottomuuksiin pysty.. minusta tuntuu pahalta hänen juominen ja se on mielestäni minulle oikeutettua, alkoholi ei kuulu lapsi perheisiin.

Yhteistyössä