Olenko nipo: mieheni on alle 3v tyttömme kanssa mummolassa 200km

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eeeine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eeeine

Vieras
päässä päiväreissulla. Aamulla soitin, että ovatko päässeet perille (lähtivät jo klo 6.30). Sain tylyä mutinaa mieheltä.. no, sitten soitin klo 16 maissa, että monelta tulevat, tartteeko tehdä ruokaa tms... Sanoi, että lähtee tunnin päästä. No kun heitä ei näkynyt, niin soitin taas, että missä ovat (ihan ystävälliseen sävyyn totta kai).. tuli vaan mieleen kauhuskenaarioita että ovat vaikka joutuneet onnettomuuteen tms...

No, ei olletkaan lähteneet ja menevät käymään vielä sukulaistädin luona. TUlevat joskus klo 22 maissa kuulemma. Lisäksi kuulin kun anoppi sanoi taustalla että "koko ajanko se soittaa".

Olenko nipo, kun toivoisin, että mulle ILMOITETTAISI tämä asia etukäteen, ja että kun ystävällisesti soitan ja kysyn, niin mulle voi puhua ystävällisesti!?

No vähän kyllä vaikutat hysteeriseltä. Missä välissä sun mies ois tuossa ehtinyt soittaa sulle päin kun sä koko ajan riivaat häntä ihan itse.

Mun mielestä pitää ilmoittaa, jos ei tule sovitusti takaisin. Jos sanoo lähtevänsä nyt ajamaan ja parin tunninpäästäkään ei ole kotona, niin tottakait sitä säikähtää, että jotain on sattunut matkalla.

Mun mielestä pitää ilmoittaa, jos ei tule sovitusti takaisin. Jos sanoo lähtevänsä nyt ajamaan ja parin tunninpäästäkään ei ole kotona, niin tottakait sitä säikähtää, että jotain on sattunut matkalla.

Jos klo 17 on lähteny 200 km päästä ajamaan, niin eihän se vielä voi olla kotona. Vähän turhaan ap minun mielestä hötkyilee.

No vähän kyllä vaikutat hysteeriseltä. Missä välissä sun mies ois tuossa ehtinyt soittaa sulle päin kun sä koko ajan riivaat häntä ihan itse.

onko 3 puhelua riivaamista :o
kyllä mä aina tarkistan joko puhelulla/viestillä et onko päästy perille, ja kyllä mä tiedustelen monenko aikoihin on palaamassa ja jos ei kuulu takasin sovittuna aikana niin kyllä mä soitan ja kysyn että missä menee.. ja s ei ole riivaamista, se on normaalia

Soitit klo 16 ja mies sanoi, että lähtevät ajamaan klo 17.
Ihmettelit klo 18, kun heitä ei näy.
Soitit klo 18.15 miehelle.
Teit aloituksen tänne klo 18.30.

Ei kai kukaan aja tunnissa 200 kilometrin matkaa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
No et ole mun mielestä yhtään nipo. Mä yleensä pyydän miestä tekstaamaan, että on päässyt perille kun jonnekin kauemmas menee ja jos odottaisin takasin samana päivänä, niin tottakai soittaisin ja kysyisin mihin aikaan on tulossa ja laitanko ruokaa tms. Jos miestä ei ala kuulua sellaisella sopivalla joustolla niihin aikoihin kun voisi ajatella, niin kyllä mun mielikuvitus rupeaa joka kerta laukkaamaan ja aina soitan ja kysyn onko kaikki ok. Tavanomaista kommunikaatiota meidän perheessä. Mun mies pyytää aina myös mua tekstaamaan kun reissaan johonkin ja soittelee ihan samalla tavalla mulle, jos olen samana päivänä palaamassa. Ei yleensä laita ruokaa, mutta tyyliin mitä ostan kaupasta jne. :)

Onko teillä ollut riitaa tai jotain miehen kanssa? Vai onko se normaalistikin tuommonen että mutisee puhelimeen eikä ilmoittele mitään?

Et minun mielestä häiriköinyt mitenkään.. Jos miehesi olisi itse ilmoittanut että ovat lähdössä tai että ei pääsekään vielä lähtemään niin eihän sinun olisi edes tarvinnut hätäillä mitään eikä soitella perään. Eli miehen oma moka. Voisi vähän jutella kotiin palatessa, että olisi kiva ilmoittaa että koska oikeasti on tulossa.. ja että lapselle aika myöhäinen ajankohta tulla kotiin eli jatkossa ottaa huomioon se että reissuilla ollaan lapsen ehdoilla.

Minun mies ilmottelee kyllä aina.. vaikka olisi siis yksin jossain niin ilmoittaa että hei, nyt lähdetään tulemaan niin tiedän alkaa odotella :)

No ehkä vähän minua saattaisi ärsyttää, jos aina kun oon johonki menny joku soittais perään että oonko päässy perille :) Mut toisilla on tapana ja ymmärrän kyl ihan hyvin et toiset huolestuu tollasista. Esim. anoppi aina soittelee perään :)

Sen sijaan tuo että jos soittelet koska ovat tulossa, on minusta ihan asiallista ja mieheltäsi olisi kohteliasta ilmoittaa milloin ovat tulossa ja etenkin ilmoittaa jos eivät tulekaan sovittuna aikana. Mulla kans mies, joka useinkaan ei ilmoittele jos on myöhään töissä tai tulee menoistaan useita tunteja sovittua myöhempään. Ei mua haittaa jos tulee myöhään, mut ärsyttävää odotella, et jokohan se kohta tulee.

Meillä on normaalia että kysellään perille pääsystä jos on noin kauas menossa. Ja Minusta outoa ettei ilmoita jos paluu viivästyy paljonkin. Aiheuttaa vaan turhaa huolta.

Miksi aina pitää olla kartalla mitä toinen tekee???? Eiköhän se ole myöhäistä puhelimen päässä jos jotain on sattunut 200km matkan aikana ja kyllä sinulle soitto tulisi siitä ennen pitkää... no okei, fiksua tietty vaikka laittaa tekstari että perillä ollaan ja esim. että lähden nyt ajamaan. Tai vaikka soittaa sitten kun lähtee ajamaan kotiin päin oikeesti, vaikee sitä on niin tarkkaa aikaa mennä sanoon, koska moiselta reissulta kotiin palaa... tai kotiiin siis lähtee. Matka kestää kuitenkin pari tuntia ja jos pysähtyy matkalla niin aina venyy...

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Siis kukaan teistä ei haluaisi tietää, miten 2v6kk lapsellanne menee reissussa ja ovatko päässeet perille ja milloin tulee?

Kyllä, mutta mulle henk. koht. riittäis tekstari että ollaan päästy perille ja pikainen soitto tai tekstaus sitten kun auto starttaa kotimatkalle.
Olen omastani oppinut sen, että jos sanoo lähtevänsä aikaan x, se ei ikinä pidä paikkaansa vaan lähtee joko reilusti ennen tai reilusti myöhemmin. Eli ei ilmoittele aikaa, ilmoittaa kun lähtee.

Siis kukaan teistä ei haluaisi tietää, miten 2v6kk lapsellanne menee reissussa ja ovatko päässeet perille ja milloin tulee?

Suoraan sanoen minun ei tarvitse tietaa. Luotan etta mieheni hoitaa lapsemme ja he tulevat sitten kun paasevat, paivamaaran toki haluan tietaa :). Pidemmilla reissulla on toki kiva kuulla kuulumisiakin.

Mutta minua arsyttaisi etten voisi matkustaa edes yhdeksi paivaksi johonkin ilman etta joku soittelee peraan.

Ei mun oikeastaan ole tarvinnut tietää, miten lapsellani menee isänsä kanssa yhden päivän aikana. Tiedän, että menee hyvin, ja jos ei menisi hyvin niin mies osaa hoitaa asiat siinä missä mäkin - ja että jos jotain poikkeavaa on niin mies soittaa kyllä mulle.

Enkä tosiaan olettaisi, että mieheni ajaisi 200 km matkaa tunnissa, enkä soittelisi perään että missä ootte kun teitä ei näy.

Aina ne ovat kotiin tulleet. Voisin pirauttaa, jos kovasti viivästyvät oletetusta paluuajasta.

No en sen enempää reissukuulumisia kaipaisi, ilmoittelevat itse jos tykkäävät. Usein on ollut tapana pistää tekstiviesti kun ollaan perillä ja ilmoitettu odotettavissa oleva kotiutumisaika siinä vaiheessa kun se on tiedossa. Muuten kumpikin saa olla vapaasti.

Mulle riittäisi tieto, että ovat päässeet perille ja kun lähtevät tulemaan takaisin, mutta mitä niin ihmeellistä päivän reissussa isän kanssa voi sattua tuon ikäiselle, että niitä kuulumisia ei lapsen kanssa ehdi seuraavana päivänä vaihtamaan.

Kyllä minä pystyn luottamaan sillä tavalla mieheeni, että uskon hänen pärjäävän lapsen/lasten kanssa päivän reissun ilman että soittelen vähän väliä.

Lähtiessä saan yleensä mieheltä jonkun arvion saapumisajasta ja sitten meillä on selkeä käytäntö, että mies tekstaa kun lähtee ajelemaan kotiin. Ja minä annan heidän olla rauhassa sukulaisten ja kavereiden kanssa.

Yhteistyössä