Olenko nipo: mieheni on alle 3v tyttömme kanssa mummolassa 200km

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eeeine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä haluaisin, että mulle ilmoitetaan milloin ovat perillä ja milloin lähtevät ajamaan takaisin. Jos lähtevät kotiin päin myöhemmin, kuin on ilmoittanut, on reilua ilmoittaa tästä. En tajua mikä tässä on outoa? Ihan normaalia ja fiksua käytöstä.

Siis kukaan teistä ei haluaisi tietää, miten 2v6kk lapsellanne menee reissussa ja ovatko päässeet perille ja milloin tulee?

Me meihen kanssa soitellaa hyvin vähän toisillemme. Hän saattaa olla toista viikkoa poissa eikä olla soiteltu. Mutta jos hän lähtee lasten kanssa reissuun, niin kyllä soitan heidän matkatietojaan ja pyydän viestittään, kun ovat perillä. Ja innolla odotan heidän kotiin paluutaan, joten soittelen ja kyselen mihin aikaan ovat perillä.

Äitinikään ei soittele mulle kuin n. kerran viikossa, mutta pyytää laittamaan viestin onnellisesta perilla pääsystä esim. kun tietää meidän ajavan lappiin.

Siis kukaan teistä ei haluaisi tietää, miten 2v6kk lapsellanne menee reissussa ja ovatko päässeet perille ja milloin tulee?

En haluasi tietää,ei ole tarvetta.Lapsi on isäsnsä kanssa.
Mies kyllä tulisi kotiin,kun tulee,jos suunnitelmat muuttuvat ilmoittaa kyllä aikanaan.
Tiedän ,että mieheni pärjää lasten kanssa yhtälailla ,kuin minäkin, ei ole tarvitte soitella jatkuvasti.

Minä soittelisin! En piinaksi asti, mutta pari, kolme puhelua AIHEESTA ei ole mitään piinaamista. Kyse ei ole siitä, etten luottaisi mieheen, mutta olenpahan vain kiinnostunut lapseni kuulumisista (miehenkin, mutta luonnollisesti enemmän lapsen). Useimmiten soitan nytkin kesken työpäivän kerran kotiin (mies hoitovapaalla) ihan jo sillä asialla, että tarviiko kaupasta jotain ja samalla saa akuutit kuulumiset, joita ei välttämättä ehdi vaihtaa, jos jommalla kummalla on vaikka iltamenoa.

Minä soittelisin! En piinaksi asti, mutta pari, kolme puhelua AIHEESTA ei ole mitään piinaamista. Kyse ei ole siitä, etten luottaisi mieheen, mutta olenpahan vain kiinnostunut lapseni kuulumisista (miehenkin, mutta luonnollisesti enemmän lapsen). Useimmiten soitan nytkin kesken työpäivän kerran kotiin (mies hoitovapaalla) ihan jo sillä asialla, että tarviiko kaupasta jotain ja samalla saa akuutit kuulumiset, joita ei välttämättä ehdi vaihtaa, jos jommalla kummalla on vaikka iltamenoa.

Eiko ne kuulumiset kerkea vaihtamaan reissun jalkeenkin?

Miten kenelläkin on tapana...

Meillä, vielä 16 avoliittovuodenkin jälkeen, on tapana soitella usein toisillemme. Yleensä mies juttelee kanssani kun ajaa töihin/kotiin (Itse kotona vielä pienimmän kanssa). Samoin töistä soittelee ruokkiselta yleensä ja mä laitan päivän mittaan viestejä.
Meidän tapana on välittää toisista ja meistä on kiva jutella kuulumisia ja tykkäämisiä =) Eli jos mun mies olisi menossa ton ikäisen kanssa niin tiedän että hän höpöttelisi minulle automatkat ja sieltäkin pistäis vähän viestiä jossain vaiheessa. mutta toisilla on toinen tapa...

Kyllä me halutaan, mutta jos kyseessä on PÄIVÄN reissu niin kuulen siitä sitten kotona. Mun mielestä osoittaa suurta epäluottamusta toista kohtaan kysellä tietoa siitä missä mennään.

Toiset toki vastaavat että haluavat tietää, mutta miksi pitäisi vielä kysellä että laitanko ruokaa. Jos mies ei osaa ruokkia tuon ikäistä lasta niin silloin lasta ei voi edes antaa miehelle mukaan.

3 kertaa puhelinsoitto päivässä on kyllä kontrollifiikin merkki. Vain sinä osaat hoitaa asioita... Ei ihme että miehesi hermostuu.

t.pienen lapsen äiti myös joka antaa miehensä hoitaa vuorollaan lasta kyselemättä perään.

• Tykkää
Reactions: Aina Marina
Jos toinen on vähänkin pidemmän matkan päässä (siis Turun ulkopuolella :D ), meillä on tapana soitella tai viesteillä puolin ja toisin. Eli reissussa oleva ilmoittaa kun on perillä (ja ilmoittaa kun lähtee kotoa ajamaan, jos molemmat ei ole silloin kotona) ja ilmoittaa taas kun lähtee tulemaan kotiin päin. Kyse ei ole kontrolloinnista eikä hysteriasta vaan se tuo tiettyä turvallisuuden tunnetta. Että kaikki on hyvin. Ja jos vaikka mies ilmoittaa klo 16, että lähtee nyt ajamaan Helsingistä Turkuun, niin kyllä mä alkaisin huolestua jos sitä ei kahdeksaan mennessä kotona näkyisi.

Kyllä meilläkin on tapana soitella ja ilmoitella.ei oo tullu mieleenkään,että joku siitä vois loukkaantua ja kokea kontrollointina. Jo ennen lapsen syntymää soiteltiin tai viestiteltiin jopa töistä päivän aikana ja sama jatkuu nytkin. Nykyään kuulumiset on lähinnä lapsen kuulumisia (onko syöny,nukkunu jne),niin tietää aina vähän se töissä olijakin mikä on kotona tilanne. Ja minäkin koen tuollaisen yhteydenpidon ihan normaaliksi ja on osa välittämistä. Ei mitään epäluottamusta puolisoa kohtaan.

No en kyllä hätäilisi miehen ja lapsen perään noilla tiedoilla. Saatan olla itse useamman päivän työmatkalla vaikka ulkomailla saakka, eikä välttämättä mitenkään päivittäin soitella perheen kanssa silloinkaan.

Meillä on miehen kanssa yhteisymmärrys siitä, että lähetetään tekstiviesti "perillä", mikäli jompi kumpi meistä vanhemmista ajelee pitemmän matkan päähän joko yksinään tai yhdessä lasten kanssa. Ilmoittelemme aina toisillemme myös siinä vaiheessa, kun olemme lähdössä ajelemaan takaisin kotiin. Jos matkassa ollaan useampi päivä, niin yleensä matkalla olija soittelee kotiin kuulumisia. Jos kyseessä päivän reissu, niin minusta ei silloin tarvitse soitella mitään kuulumisia päivän aikana, ne ehtii kyllä vaihtaa kotiutumisen jälkeenkin.

Kieltämättä vähän haiskahtaa että ei luoteta isän taitoon hoitaa lasta. Eiköhän ne kuulumiset noin lyhyen reissun ajalta ehdi sitkin vaihtaa kun ovat kotona. Itse en ole perään soitellut jos lapset ovat isällään. Relaa vähän ap ja niistä se herne ulos sieltä nenästä. ;)

Mikseivät he jääneet yöksi? Tuntuu, että olisivat halunneet jäädäkin, mutta sulta ei siihen lupaa heru. Olenko oikeassa? Tai siis; olisiko miehesi halunnut jäädä, olisko anoppi halunnut heidät yökylään?

Minusta olet omituinen. Mene mukaan, jos kiinnostaa noin paljon. Päivän reissu. Soittaisin perään jos ei ilta 22 alkaisi näkyä lasta kotona. miksi sinun piti soittaa että ovatko jo perillä? tai että ovatko jo lähteneet?

Musta kuulostaa nyt siltä, että ap ei pidä anopistaan ja ylipäätänsä ei pidä siitä, että lapsi on ko. isoäidin luona ja siksi hötkyilee ja vahtaa. Ja todentotta mäkin olisin jääänyt tuossatilanteessa mielummin yöksi tai lähtisin ainakin niin myöhään, että olisi lapsen nukkumaan meno lähellä. Uskoisin, että pienokainenkaan ei niin hirveästi pidä pitkistä automatkoista ainaakn hereillä ollessaan.

Mut siitä oon samaa mieltä, että on ihan helvatin ärsyttävää, jos ilmoittaa jonkun aikataulun, eikä pidäkkään siitä kiinni alkuunkaan. Ja tuolloin toinen järjestelee omia aikataulujaan ihan turhaan ja huolestuu.

No et tietenkään ole nipo. Tottakai äiti haluaa tietää miten reissussa menee ja mikä on aikataulu. Ja jos ilmoitetusta aikataulusta poiketaan noin paljon niin kyllä siitä pitää ilmottaa koska huolihan siinä nostaa päätään kaikkine kauhu skenaarioineen kun perhe ei ilmaannukaan kotia odotettuun aikaan.

Ja jos sä olet nipo niin olen sitten minäkin.

Yhteistyössä