olenko nyt liian ankara??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mesikämmen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mesikämmen

Vieras
lapset olivat käyneet aamulla pakastimella levittäneet mansikat ja syöneet 4 jäätelöä eli luultavasti molemmat 2kpl ilman lupaa nyt sanoin että molemmat tämän päivän arestissa. olenko liian tiukka?

vanhempi siivosi koko huoneen ilman käskemistä sanoi et jos siivoo huoneen ni pääsee ulos. pyysi myös anteeksi(oli aika sekanen huone) yks kaveri tuli hakeen ja sanoin että on arestissa.nyt itkee sängyssä.

ikää 5½v

teinkö oikein vai alanko nyt lepsuileen

Meillä ei olla vieltä tuohon asti päästy kun tytöt niin pieniä vielä,mutta itse ainakin meinaan että jos sitten joskus sanon jotain niin se sitten pitää,eri asia on että onnistuuko se tosipaikan tullen.Olisitko voinut vaikka sanoa että jäätelöä ei sitten tule koko päivänä?En osaa sanoa että luuleeko lapsi nyt sitten että kun annoit arestia niin hän ajatteli että pääsee ulos jos siivoaa huoneen..ensi kerralla voi sitten sama olla edessä jos huomaa että lipsuu.Mutta tosi vaikea sanoa näin kun ei ole omalla kohdalla kokemusta.

sääliksi käy kun toinen huutaa kun viimistä päivää. mutta kyllä se on pidettävä lupaus. meillä syödään niin harvoin jätskiä ja nyt viikolla kävin jätski autolla ja sen takia jätskiä nyt on. nuorempi 3v enkä usko että olisi ite saanut pakastimen auki.
koska tosiaan voi olla niin että enss kerralla taas käy pakastimella siivoaa ja uskoo sen sillä olevan ok. aresti on ehkä kaiken pahin mitä tuo tyttö ei halua sillä on ulkona just siitä 9-20 välillä syömässä ja vessassa käy.ja nyt pitää koko päivä olla sisällä.

Älä lepsuile. Meillä 4 ja 3 veet tuppaa aamusin tyhjentää kaapit, ja mä en ole vielä keksiny miten voisin rangaista niin että menee sinne nuppiin asia lopullisesti. Kun tuo pöydän ääressä istuttaminen ei tunnu oikein auttavan. :/

Missä te itse olette kun lapsi tyhjentää kaapit?

Hämmästelen aina suuresti kun joku kertoo kuinka lapset tyhjensi kaikki mausteet, jauhot ym. lattialle ja hämmensivät niistä soppaa mehun avulla. Tai just että haetaan syötävää omin nokkineen. Missä itse olette?

Nukkumassa ilmeisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hämmästelen aina suuresti kun joku kertoo kuinka lapset tyhjensi kaikki mausteet, jauhot ym. lattialle ja hämmensivät niistä soppaa mehun avulla. Tai just että haetaan syötävää omin nokkineen. Missä itse olette?

Nukkumassa ilmeisesti?

nukkumassa =( pakko se on myöntää. lapset saattavat herätä 05.00-06.00 (joskus) voivat hetken olla hereillä penkoa paikkoja. no ylensä ite syöneet jonkun jugurtiin ym ja saattavat uudestaan mennä nukkumaan. nyt toisin kun oli ne jätskit. laittavat ovet kiinni niin enhän mä herää enkä kule mitään. vaikka itsekkin aika aamu virkku olen.meillä ei ole kyllä muita kaappeja tyhjennetty.mitä ny jääkaapilla käyvät ottamassa jugurttia tai leipää. tämä pakastimella ravaaminen oli eka kerta ja toivon ettei siitä tulis tapa että ymmärtäisivät että äidiltä kysytään lupa

Nukkumassa ilmeisesti?

Minä olen nukkumassa. Noi katsos osaa olla niin jumperin hiljaisia kun hiiviskelevät 6-7 välillä kaapeilla.

No meillä ei kyllä saa rangaistusta minkään syöm,isestä. Eli ei tarvi kysyä keltään lupaa. Mutta jos ne maksikat oli levitetty pakastimen ulkopuolelle, niin siitä olis tullu noottia, eli jälet olis tarvinnu siivota. Mutta kaikkea mitä kaapeissa on saa kaikki käydä ite ottamassa kysymättä lupaa ja jos joku on erityisesti jotain varten kaappiin varattu, se sanotaan erikseen, että tuota ei nyt saa mennä syömään.

No ei meillä ainakaan saa lapset syödä karkkia ja jäätelöä ja keksejä silloin kun ne haluaa ja luvatta vaikka niitä kaapissa on.
Kaikkea muuta saa kyllä syödä silloin kun tykkää. Ja lapset on 11 ja 13 vuotiaita.

ja aloittaja ei ollut liian ankara.
Joku sanoi, että rangaistuksen pitää olla yhteydessä tekoon. Voisitko antaa esimerkin millä lailla?

Mun mielestä rangaistus oli ihan ok. Kyllä tuon ikäinen ymmärtää mistä se tuli.

Nukkumassa ilmeisesti?

Mä olen tätä kanssa miettinyt. Meillä on tosin niin pieni asuntokin, että tuo öinenkään hiippailu ilman kyylä-äidin tarkkakorvaisuutta ei onnistu. :D

Mutta siis ap:n kysymykseen. Sen pidät, minkä sanot.

olisit noussut kunnon äitinä, ja laittanut kunnon aamiaisen lapsille? typerää rangaista oma-aloitteellisuudesta lapsia, kun nälissään raukat hakivat jotain syömistä

Mä oon estänyt ton hiippailemisen silleen (siis yöllä vessaankin, haluan tietää jos joku menee; tarvii apua) että lastenhuoneen ovenkahvassa on kilikelloja.

Aika koomassa oon jos en kilinään kolinaan herää. =) :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Kohtuuton olit:
No meillä ei kyllä saa rangaistusta minkään syöm,isestä. Eli ei tarvi kysyä keltään lupaa. Mutta jos ne maksikat oli levitetty pakastimen ulkopuolelle, niin siitä olis tullu noottia, eli jälet olis tarvinnu siivota. Mutta kaikkea mitä kaapeissa on saa kaikki käydä ite ottamassa kysymättä lupaa ja jos joku on erityisesti jotain varten kaappiin varattu, se sanotaan erikseen, että tuota ei nyt saa mennä syömään.

kyllä meilläkin omatoimisia saa olla ovat saaneet itse käydä jääkaapilla hekemassa jugurttia ym ja tehdä leipää,hakee juomista
mutta PAKASTIMEEN ei ole mitään asiaa ollut ikinä ja sen olen kyllä kertonutkin. varsinkin kun aamupalaksi pitänyt sitten ottaa jäätelöä. ne mansikat oli ottanut 3v levittänyt olohuoneen lattialle ja sohvalle =( jäiset mansikat jotka osittain sulaneet.

aresti on mennyt hyvin ja koska ulkona sataa kaatamalla niin eipä sinne voisi joka tapauksessa mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohtuuton olit:

kyllä meilläkin omatoimisia saa olla ovat saaneet itse käydä jääkaapilla hekemassa jugurttia ym ja tehdä leipää,hakee juomista
mutta PAKASTIMEEN ei ole mitään asiaa ollut ikinä ja sen olen kyllä kertonutkin. varsinkin kun aamupalaksi pitänyt sitten ottaa jäätelöä. ne mansikat oli ottanut 3v levittänyt olohuoneen lattialle ja sohvalle =( jäiset mansikat jotka osittain sulaneet.

aresti on mennyt hyvin ja koska ulkona sataa kaatamalla niin eipä sinne voisi joka tapauksessa mennä.

Juuri näin! Oikein olet toiminut.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtuuton:
olisit noussut kunnon äitinä, ja laittanut kunnon aamiaisen lapsille? typerää rangaista oma-aloitteellisuudesta lapsia, kun nälissään raukat hakivat jotain syömistä

no kun noin nätisti asian ilmaisit niin olen sitten nukkunut pershomeessa. en tiedä mihin aikaan ovat heränneet mutta koska itse heräsin hitusen ennen 7.00 niin ennen sitä.
lapset saavat käydä jääkaapilla hakemassa aamupalaa pahimpaan nälkäänsä olen siihen luvan antanut mutta pakkasessa ei ole ruokaa ja jäätelöä en aamupalaksi luokittele.

ja jonkun muun ihmettekyyn kun keittiön ja makuuhuoneen ovi on osattu laittaa hiljaa kiinni niin en ole kyllä kuullut kun kansi avattu. se on välillä niinkin että jos on keittiössä ja ovi kiinni ja joku soittaa ovikelloa niin se ei kuulu. ja makuuhuone ja eteinen siis lähekkäin. keittiö kauempana

Minusta on ihan kohtuutonta että jos lapset käy aamulla nälkäänsä jätskiä syömässä (olkoonkin sitten jätskiä) ja jos äiti on sillä välin nukkunut eikä ole laittanut aamupalaa niin sitten rankaiset päivän arestilla!

Ihan uskomattoman hirviömäistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Mä oon estänyt ton hiippailemisen silleen (siis yöllä vessaankin, haluan tietää jos joku menee; tarvii apua) että lastenhuoneen ovenkahvassa on kilikelloja.

Aika koomassa oon jos en kilinään kolinaan herää. =) :wave:

tämä on oikeasti hyvä idea. pitää alkaa soveltaan tätä. joko lasten huoneen tai keittiön oveen. mistäkähän löytys kova äänisiä kelloja.