Olenko oikeasti dementoitunut hullu, vai häviääkö tililtäni rahaa ihan taivaantuuliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hjklö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hjklö"

Vieras
Joskus aikaisemmin kiinnitin huomiota siihen, kun yksi sivutili jossa oli ehkä parisen euroa, oli yhtäkkiä 2e miinuksen puolella. Mitään maksua ei näkynyt menneen kuitenkaan ja vähän ihmeissäni siirsin sinne sen verran rahaa, ettei ole miinuksella. Tähän tiliin ei siis ole edes korttia, joten ei voi olla vahingossakaan kukaan ostanut mitään. Ilmainen on myös, eli ei ollut mikään tilin maksu, ei ollut mikään vero eikä muukaan.

Noh... harvemmin olen tarkalleen perillä tilin saldosta, mutta nyt tiesin varmasti paljonko tilillä on, kun siirsin (toiselle sivutilille kuin aikaisempi) 1000e sinne. Yhtäkkiä tilillä olikin 994e. Varauksissa näkyy, mutta ei ainakaan vielä mitään tietoja. IHAN varmasti korttia ei ole käytetty. Ellen ole dementoitunut ja haahuillut pitkin kaupunkia tietämättä. Olen kyllä ollut ihan koko päivänkin kotona kipeänä...

Mutta mitä hittoa? Olen muutamia muitakin kertoja miettinyt, mutta vain hetkellisesti ja unohtanut asian, kun olen ajatellut, etten ehkä muista vaan jotain. Nyt kuitenkin oli liiankin selkeä juttu...En voi tätä edes todistaa, mutta kuinkakohan paljon tililtä on kadonnut vähän kerralla rahaa? :O

esimerkiksi minun nordean peruskäyttötilistäni maksuja menee "huomaamattomasti" kuukausittain tulevasta paperisesta tiliotteesta, saldon tarkastamisesta ottomaatilla ilman rahanostoa ja tapahtumakyselyistä automaateilla. eurosta useampaan maksaa sitten kaikki ylimääräiset paperitilaukset ja henkilökohtainen palvelu.

No soita pankkiin ja kysy, onko jotain tilinhoitomaksuja otettu.

Kannattaisko sieltä pankista käydä kysymässä mihin ne rahat menee? Luulis sieltä näkevän mitä on laitettu ja mitä lähteny jos et omaan verkkopankkiin luota.

entä oletko käyttänyt jotain pankkipalveluja, joista olisi voinut mennä palvelumaksu? Hakenut uuden tunnuslukukortin kadonneen tilalle tms? Tosin luulisi että nämä jotenkin tilitapahtumiin olisi merkitty... Jos tällaista ei ole sattunut, niin sitten kyllä lähtisin selvittämään pankkiin. Kyllähän sitä kaikenlaista epärehellistä sakkia voi pankissakin työskennellä...muutama euro sieltä, toinen tuolta...ehkä kukaan ei huomaa mitään...

maagisesti vaan tosiaan katoaa, tunnuslukutaulukkoakaan en ole kadottanut. Jotenkin tuntuu ihan vainoharhaiselta soittaa ja tekee mieli vielä tarkistaa tapahtuuko tuota, mutta kai se on tiedusteltava...

[QUOTE="hjklö";29901027] mutta nyt tiesin varmasti paljonko tilillä on, kun siirsin (toiselle sivutilille kuin aikaisempi) 1000e sinne. Yhtäkkiä tilillä olikin 994e. [/QUOTE]

jotain nostokuluja siltä tililtä, jolta siirsit? eli tililtä lähti 1000e, mutta 6e napattiin kuluihin. Aika paljontoi 6e, mutta jos vaikka joku sellainen josta ei saisi nostaa kun vaikka kerran vuodessa vai mitä niitä on? Siis sieltä ekalta tililtä, näinollen ei auta, vaikka tuo toinen tili olisikin ilmainen..?

jotain nostokuluja siltä tililtä, jolta siirsit? eli tililtä lähti 1000e, mutta 6e napattiin kuluihin. Aika paljontoi 6e, mutta jos vaikka joku sellainen josta ei saisi nostaa kun vaikka kerran vuodessa vai mitä niitä on? Siis sieltä ekalta tililtä, näinollen ei auta, vaikka tuo toinen tili olisikin ilmainen..?

Ne on kaikki ns samoja tilejä. Ei siis mitään sijoitus-/säästötilejä tai muita eikoisempia. Ei ole 100% varmuudella mitään nostokuluja.

Yhteistyössä