Olenko paha nipottaja,miehen alkoholinkäytöstä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sammy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sammy

Vieras
Siis miehellä ollut vuoden verran masennuslääkkeet käytössä+rauhottavatkin tarvittaessa ja nyt alkaa olla tikenemassa eli mieli on selkeesti piristynyt joka hyvä sinänsä.Aikaisemmin miehellä ollut ongelmaa alkolonkäytössä siinä mielessä ettei oikein osaa lopettaa vaan menee överiksi ja näin kävi helmikuussakin jolloin joutui putkaan kun jalat ei kantaneet,eli tosi tyhmää tällöinkin oli lääkitys päällä.No nyt on ollut siitä saakka kuivilla ja olen sanonutkin että eikös olisi parempi unohtaa kokonaan juominen kun lääkityskin.Miehen tekee selvästikin mieli esim.jussina ja mä olen jo valmiiksi varuillaan ja tosi kypsänä asiasta.Olenko nipo?Meillä kolme lasta.

Hei!

Minusta kuulostaa, että ns. "nipottamisesi" on aivan aiheellista ja yleensäkin jos joku, olkoonkin sitten oma puoliso joutuu huomauttamaan alkoholinkäytöstä niin silloin on usein syytä tarkistaa juomistottumuksiaan.
Meillä mies juo 2 kertaa kuussa "kunnon kännit" eli joka toinen viikko... silloin on useinsattunut pieniä haavereita, kuten kaatuilua pyörällä ym. joka olisi voinut olla kohtalokastakin. Joskus on hävinnyt omaisuutta, avaimia tms.
Nämä on minusta aina huolestuttavia merkkejä, vaikka tuntuukin olevan "yleisesti hyväksyttyjä" varsinkin miesten keskuudessa. Jos oikein alk. annoksia aletaan laskemaan niin on se kertajuomisessakin miehelläni aika punasella viivalla varmaan.
Kun miehesi käyttää vielä lääkkeitä niin olisi syytä todella unohtaa alkoholi.
ei hyvä yhdistelmä.
Oon itekin juonut ennen useammin ja ylilyöntejä sattunut, mutta kyllä ne on kaduttaneetkin ja parannusta tapahtunut. nyt oon 4. kuulla raskaana ja en juo tippaakaan, mies kyllä.
tottakai ärsyttää, muakin jo juhannus mietityttää, että onpa kiva katella toisten örmyymistä.
miehet ei usein tajua ennen kuin ovat vähällä sössiä koko jutun, jos puhe ei auta, suosittelen toimintaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja osittain tuttua:
Hei!

Minusta kuulostaa, että ns. "nipottamisesi" on aivan aiheellista ja yleensäkin jos joku, olkoonkin sitten oma puoliso joutuu huomauttamaan alkoholinkäytöstä niin silloin on usein syytä tarkistaa juomistottumuksiaan.
Meillä mies juo 2 kertaa kuussa "kunnon kännit" eli joka toinen viikko... silloin on useinsattunut pieniä haavereita, kuten kaatuilua pyörällä ym. joka olisi voinut olla kohtalokastakin. Joskus on hävinnyt omaisuutta, avaimia tms.
Nämä on minusta aina huolestuttavia merkkejä, vaikka tuntuukin olevan "yleisesti hyväksyttyjä" varsinkin miesten keskuudessa. Jos oikein alk. annoksia aletaan laskemaan niin on se kertajuomisessakin miehelläni aika punasella viivalla varmaan.
Kun miehesi käyttää vielä lääkkeitä niin olisi syytä todella unohtaa alkoholi.
ei hyvä yhdistelmä.
Oon itekin juonut ennen useammin ja ylilyöntejä sattunut, mutta kyllä ne on kaduttaneetkin ja parannusta tapahtunut. nyt oon 4. kuulla raskaana ja en juo tippaakaan, mies kyllä.
tottakai ärsyttää, muakin jo juhannus mietityttää, että onpa kiva katella toisten örmyymistä.
miehet ei usein tajua ennen kuin ovat vähällä sössiä koko jutun, jos puhe ei auta, suosittelen toimintaa =)

Kiitti vastauksesta!saman olen kanssa huomannut että tavallaan miesten keskuudessa tämä on ihan ok ja kun nämä juopottekaveri on sellaisia joiden kanssa ei ole muuten tekemisissä siis "kuivalla jaksolla".Itse myöntää krapulassa ongelman mutta sitten se taas unohtuu kun aikaa kuluu.Ja vielä lääkkeiden kanssa voi olla kohtalokasta.Sitä olen yrittänyt tolkuttaa,että eihän sitä ikinä voi tietää miten pahasti voi kaatua tai tulla sydämen kanssa ongelmia....

Yhteistyössä