V
Vauhti-Vilma
Vieras
Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Kiistelemme jatkuvasti uuden avopuolisoni kanssa siitä, saako hän käyttää autoani kuin omaansa. Siippani mielestä kaikki tavarat tulee nyt olla yhteisiä, myös auton. Hän on saanut aina auton käyttöönsä äidiltään ja kavereiltaan eikä näe, että auton yhteiskäytössä olisi mitään ongelmaa. Auto on hänen mielestään käyttöesine, jota tulee käyttää mahdollisimman paljon. Itse puolestaan seuraan tarkasti auton kuluja, koska bensa ja korjaukset ovat kallita ja palkka pieni.
Oma kantani on siis ollut, että lainaan mielelläni autoani hänelle yhteisten asioiden hoitamiseen ja että tällöin auton kulut laitetaan puoliksi. Omien asioiden tai kavereiden remonttiajot eivät näihin kuulu. Kokonaan yhteiskäyttöön minun on vaikea antaa autoa, koska tarvitsen sitä paljon mm. työni vuoksi, ja yhteiskäytössä joutuisin itse neuvottelemaan jatkuvasti sen käytöstä. Muutenkin olen ollut sitä mieltä, että ennen yhteenmenoa hankitut varat ja arvotavarat ovat kunkin omaa, ei yhteistä omaisuutta. Yhdessä hankittu on sitten toinen juttu.
Olenko siis aivan kohtuuton?
Oma kantani on siis ollut, että lainaan mielelläni autoani hänelle yhteisten asioiden hoitamiseen ja että tällöin auton kulut laitetaan puoliksi. Omien asioiden tai kavereiden remonttiajot eivät näihin kuulu. Kokonaan yhteiskäyttöön minun on vaikea antaa autoa, koska tarvitsen sitä paljon mm. työni vuoksi, ja yhteiskäytössä joutuisin itse neuvottelemaan jatkuvasti sen käytöstä. Muutenkin olen ollut sitä mieltä, että ennen yhteenmenoa hankitut varat ja arvotavarat ovat kunkin omaa, ei yhteistä omaisuutta. Yhdessä hankittu on sitten toinen juttu.
Olenko siis aivan kohtuuton?