Olenko raskaana vai loppuiko menkat Mirenan ansiosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Hormonikierukka laitettiin syyskuun lopulla runsaiden (ja ylimääräisten) vuotojen hillitsemiseksi. Olen 42 v, joten esivaihdevuodet varmaan jo menossa. Minulla on ollut kolmet suht normaalit menkat kierukan laittamisen jälkeen. Rinnat tulivat normaaliin tapaan kipeiksi n. viikkoa ennen menkkojen oletettua alkua, mutta niitä ei vain kuulunutkaan. Nyt on menossa jo kp. 39, eikä edelleenkään vuotoa. Valkovuoto ollut ehkä hivenen runsaampaa kuin normaalisti.

Onko mahdollista, että menkat olisivat loppuneet jo kokonaan Mirenan ansiosta? Luulin, että pitäisi odottaa ainakin puoli vuotta. Nyt on kulunut vasta alle 4 kk kierukan laitosta.

Toivottavasti en ole ainakaan raskaana. En viitsisi lähteä testailemaan. Rintojen arkuuden lisäksi ei ainakaan mitään oireita ole ollut ja se on ollut oireena aina ennen menkkojen alkua.

Jee ihanaa, eli Mirenaa saan varmaan kiittää tästä menkattomuudestani. Tätä olen toivonutkin. Nyt saa sekstailla niin usein kuin huvittaa, eikä tarvitse aina odotella menkkojen ajan. Jess!

[QUOTE="Milla";29451991]Mulla tulee silloin tällöin ihan pikkuvuotoa. Mirena laitettu vuosi sitten. 37v. olen.[/QUOTE]

Tuleeko se pikkuvuoto menkkojen aikaan vai ihan miten sattuu?

Mulla ei tullut ollenkaan menkkoja enää laittamisen jälkeen. Muistaakseni pari viikkoa vuosi heti laiton jälkeen, minulla ei ollut siis menkkoja kun se laitettiin.

Mulla valkovuoto todella runsasta, kävin testeissäkin josko olisi joku tulehdus ollut.

Ei ole edes pientä tuhrua tullut, kun laiton jälkeinen vuoto loppui. Syyskuussa minullekkin laitettu mirena

Ihana kuulla kokemuksianne, toivon todellakin ettei enää tarvitse kärvistellä menkkojen kanssa.

Onko teillä ollut rintojen arkuutta? Ihmettelen sitä, kun rintani ovat olleet kipeänä kohta jo 2 viikkoa. Onko se ihan normaalia Mirenan kanssa, vaikkei menkkoja tulekaan? Voiko siis menkkaoireita tulla ilman vuotoa?

[QUOTE="aapee";29454061]Kuinka nopeasti muilla on loppunut kuukautiset hormonikierukan laiton jälkeen?[/QUOTE]

Ekan kierukan ( aikaa n.13v jälkeen vuotoa, jatkuvaa ja runsasta kesti 4kk, sit loppui kun seinään.., muutenkin erikoisia oireita, just rintojen takuuta, metallin makua suussa ym. Loppuivat samaan aikaan kun vuoto..), toinen laitettiin aika pian synnytyksen jälkeen, kuukautisen ei ollu vielä alkanut, eikä koskaan mitään vuotoja tai oireita.
Kolmas on ollut nyt n.3kk ja vuotoa epäsäännöllisesti , välillä paljon, välillä vähemmän, rinnat on arat, vitut...s suunnaton, haluttomuutta....:( ikää mullakin 40+, eli en tiiä onko jotain vaihdevuosioireilua vai mitä....

[QUOTE="Wieras";29454895]
Kolmas on ollut nyt n.3kk ja vuotoa epäsäännöllisesti , välillä paljon, välillä vähemmän, rinnat on arat, vitut...s suunnaton, haluttomuutta....:( ikää mullakin 40+, eli en tiiä onko jotain vaihdevuosioireilua vai mitä....[/QUOTE]

Mulla ei ole haluttomuutta ollut, mutta vitutt-aa kyllä rankasti välillä.

Yhteistyössä