olenkohan ainoa ihminen joka välillä inhoaa ja halveksii vanhempiaan ja sisaruksiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Mun vanhemmat ja sisarukset ovat alkoholisteja kaikki, ja välillä on todella vaikea ymmärtää miten se juominen menee kaiken edelle, asioita ei hoideta, lupauksia ei pidetä ja vaan viinan takia.

Esim. mun äiti ei tullut katsomaan kertaakaan mun nuorimmaista keskolaan, koska oli aina kännissä tai krapulassa, ja kyse oli kumminkin lapsenlapsesta jonka elonjäänti oli hiuskarvan varassa.

Sisko ei tullut aikoinaan mun häihin kun ryyppäsi edeltänä päivänä niin paljon ettei jalat kantaneet, ja hänen piti olla kaaso, sain kumminkin erään kaverini tuuraamaan siskoani.

Joulua ei voida yhdessä viettää heidän ryyppäämisensä takia...kerran sovittiiin että tulen lasten kanssa, ja oltiin sovittu ettei varata viinaa jouluksi, no mutsi tuli kännissä meitä ovelle vastaan ja ilmoitti että jos ei sovi viettää joulua heidän tavallaan sopii olla tulematta. No me lähdettiin kotiin.

Sekä isältä ja äidiltä ja siskolta on monet asiat kuten vuokran maksut jääneet hoitamatta ryypiskelyn takia, ja sitten multa halutaan lainata laskuihin ja velkoihin.

Nyt veljeni piti eilen tuoda autonsa meille korjattavaksi, olimme varautuneet siiihen, saaneet hommattua tallin eiliseksi, mutta oli niin kännissä ettei saanut tuotua autoa...piti tuoda tänään...ja sillä välin kun olin saattamassa isompaa tyttöä leiribussille oli velipoika soittanut ja ilmoittanut olevansa taas kännissä, ja pyysi hakemaan auton, muttei suostuttu kun olis pitänyt ruveta juoppokuskiksi samalla(auto siis kulkee vaikka vaatii huoltoa). no huomenna sitten...
Mua inhottaa, vituttaa ja ärsyttää tommonen selkärangattomuus, mä en elämän päivänä ole jättänyt yhtäkään asia hoitamatta tai lupausta pitämättä viinan takia.
Joskus ottaa päähän että mun on oltava aina se vahva jonka puoleen käännytään kun on töpeksitty viinan kanssa asiat. Mua inhottaa niiden tapa istua ryyppämässä nelistään mun vanhempien kotona, laulavat, riitelevät, oksentelevat jne.
Joo tiedän että olen kamala niponipo tiukkis, joka ei antaisi muiden rentoutua, olen kuullut tuon miljoona kertaa, mutta nyt vaan kertakaikkiaan keitti yli.

Tiedän tunteen, faija alkoholisti ja sisko seuraa hyvää vauhtia perässä :( Kyllä mä ymmärrän, että alkoholismi on sairaus, mutta aina ei jaksa ymmärtää. Eikä tarvitsekaan.

Annas kun mä arvaan, sä oot niponipotiukkis nimenomaan näiden juoppojen mielestä?

No, miten sen nyt ottaa. Mä olen tainnut päästä jo sen inho vaiheen ohi. Olen vain välinpitämätön äitini suhteen, ei paljon kiinnosta tekemisensä. Tää välinpitämättömyys varmaan johtuu paljolti siitä että olen katkaisuut välit täysin jo vuosia sitten. Parempi näin.

mä ymmärrän.mun äiti juo. se mikä on sairaan ärsyttävää on ettei se tajua että alkoholistin känni on aivan eti asia ku sellaisen joka juo joskus. että sen eron huomaa heti jos ottaa yhdenkin. mut ei kannata hakata päätään seinään noiden kanssa.oon tiedostanut ettei lapsi voi vanhempaansa parantaa,oon siis yrittänyt kolme vuotta, eli eletään omaa elämää ja neuvoa voin jos pyytää mut rahaa ei tipu eikä tapaamisia jos on päihtynyt.

voimia :)

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Tiedän tunteen, faija alkoholisti ja sisko seuraa hyvää vauhtia perässä :( Kyllä mä ymmärrän, että alkoholismi on sairaus, mutta aina ei jaksa ymmärtää. Eikä tarvitsekaan.

Annas kun mä arvaan, sä oot niponipotiukkis nimenomaan näiden juoppojen mielestä?

Arvasit oikein

:|

"Joo tiedän että olen kamala niponipo tiukkis, joka ei antaisi muiden rentoutua, olen kuullut tuon miljoona kertaa, mutta nyt vaan kertakaikkiaan keitti yli."

Älä syyllisty. Tuo on juuri se, miten alkoholistit sairastuttavat läheisensä joko liian kilteiksi (sietämään ryyppäämistä) tai sitten "tiukkiksiksi". Tiukkiskaan ei olisi tiukkis jos läheiset ihmiset kantaisivat osaltaan vastuuta asioista ja ottaisivat huomioon läheisensä ja heidän tunteensa. Tiukkiskin voisi huoahtaa, rentoutua ja pitää hauskaa (ei vetämällä lärvit vaan muuten) ellei alkkikset antaisi hänelle väkisin tiukkiksen roolia. Muuta roolia kun ei ole oikein jaossa ja sen alkkikset päättävät yksipuolisesti, itsekkäästi.

Voi että, tsemppiä sinulle. Olen paininut vähän vastaavanlaisten asioiden kanssa, mutta onneksi nyt näyttää paremmalta.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Arvasit oikein

:|

Ei mikään yllätys. Eihän alkoholistit ikinä ota kuin pari olutta vaan, on jano, tai saunailta, tai kaverin serkun lapsen kaiman synttärit, syitähän aina löytyy. Ja oot nipo, jos kehtaat jotain sanoa.
Ole niiden kanssa tekemisissä vain kun ovat selvinpäin, älä lainaa rahaa. Ei sun muukaan auta, itses vaan hajotat. :hug:

Yhteistyössä